Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom det nye Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men hvis jeg bestiller hastighetsøkning til 700/128,

betaler jeg nypris da?

 

(jeg er såkalt gammel kunde hos bluecom med 400/128 linje)

Hei

Det er i orden.

 

Mvh Bluecom

 

----- Original Message -----

From: "xxxxxxxxxx"

To: <[email protected]>

Sent: Friday, February 27, 2004 1:12 PM

Subject: 720/128 - Pris ?

 

 

Hei,

var nettopp i kontakt med Leveranse hos Dem og ble oppfordret til å skrive

mail.

Ble sendt purring på hastighetsendring idag til 720/128.

 

Vil bare få bekreftet at jeg får prisen blir 349,- i mnd på denne

hastigheten uten å binde seg på nytt, da det ikke står nevnt noe om kampanje

og at det heller ikke står nevnt noe om at man må forholde seg til gammle

priser ved hastighetsendring uten å "reforhandle" avtalen.

 

 

MVH

Bjørn

 

 

Dette fikk jeg i svar 1 uke etter jeg sendte mailen.

Men nå har jeg avbestillt endringen da de ikke klarte å endre den på over 2 mnd.

Lenke til kommentar
Ja, da har regninga kommet igjen fra Bluecom. Prisen jeg må betale for min usle 720/128 linje er 497 pr. mnd. Riktignok står det 349 på Bluecoms hjemmeside for samme linje, men det gjelder ikke for oss som har vært trofaste kunder der i noen år.

 

Skjer det ikke noe drastisk fra den kanten snart så går jeg rett over til Telenor, og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om det.

 

Det har begynt å stinke av Bluecom :no:

Jeg hadde Bluecom, for lenge siden, nå har jeg tele2 og er fornøyd

takk

Lenke til kommentar

Bluecom suger hardt, har vært ADSL kunde men dumpet dem fort, tull med både regninger og linjen. Begynnte med at jeg hadde blitt oppført 2 ganger i registeret demmes så jeg fikk 2 og 2 regninger som jeg måtte betale, så unnlot jeg å betale den ene og da kappet de linja. :nei:

 

Kundeservice klarte ikke å forstå at jeg hadde fått 2 sett regninger, idioter.

Lenke til kommentar

hmm, dette skjønner jeg ikke. jeg har 1mbit adsl fra bluecom og prisen har gått ned når de har satt ned prisen.

bindingstiden min gikk nettopp ut men iløpet av året har vel prisen gått ned 3 ganger. jeg har bare lagt merke til at regningene ble lavere etterhvert.

 

etter jul var jeg litt plaget med hastigheten og stabiliteten på linjen. jeg sendte en hyggelig mail der jeg forklarte at jeg kom til å bytte isp om ikke jeg fikk kompensasjon. jeg fikk mail tilbake noen dager senere. jeg skulle få 1mnd gratis og i tillegg få 1mbit linjen for 349 per mnd (istede for 549 som den var).

 

jeg skal ikke bytte isp med det første. GO BlueCom!

 

PS: og jeg måtte ikke binde meg til noe som helst for å få lavere pris.

Endret av granhus
Lenke til kommentar

Det minner meg om en gang jeg var sent ute med betaling, så stengte dem linja. Jeg betalte og fakset over kvitteringen. Linjen skulle være på i løpet av dagen. Den ble ikke skrudd på.

 

Jeg ringe Bluecom dagen etterpå, og på deres skjerm stod det at jeg hadde internett. Kundebehandleren insisterte på å gå igjennom en standardprosedyre som består av å sjekke ledninger og nettverksskort. Herregud.

 

"Nei, her er det noe alvorlig galt. Jeg setter en teknikker på saken". Dagen etterpå kom det en sur fyr hjem til meg og byttet faktisk mitt fungerende modem.

 

"Nå er modemet i orden, det andre var defekt, og det er PCene dine det er noe galt med. Her fungerer alt. Feilen er hos deg".

 

Hadde jeg internett? Nei. Jeg tok enda en samtale til dem og de sa at jeg hadde internett. Så sa jeg utrykkelig klart ifra "Kan dere SKRU AV OG PÅ LINJA". Et lite sukk kom frem, men vedkommende skrudde av og på. Vips så hadde jeg internett. Modem byttet til ingen nytte.

Lenke til kommentar
hmm, dette skjønner jeg ikke. jeg har 1mbit adsl fra bluecom og prisen har gått ned når de har satt ned prisen.

bindingstiden min gikk nettopp ut men iløpet av året har vel prisen gått ned 3 ganger. jeg har bare lagt merke til at regningene ble lavere etterhvert.

 

etter jul var jeg litt plaget med hastigheten og stabiliteten på linjen. jeg sendte en hyggelig mail der jeg forklarte at jeg kom til å bytte isp om ikke jeg fikk kompensasjon. jeg fikk mail tilbake noen dager senere. jeg skulle få 1mnd gratis og i tillegg få 1mbit linjen for 349 per mnd (istede for 549 som den var).

 

jeg skal ikke bytte isp med det første. GO BlueCom!

 

PS: og jeg måtte ikke binde meg til noe som helst for å få lavere pris.

Du er vist en av de heldige. Jeg prøvde meg på en hyggelig mail jeg også, men jeg måtte binde meg på nytt hvis jeg skulle få 349,- i måndeden. Sleipe folk.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Du er vist en av de heldige. Jeg prøvde meg på en hyggelig mail jeg også, men jeg måtte binde meg på nytt hvis jeg skulle få 349,- i måndeden. Sleipe folk.

Måtte binde meg til nye 12 måneder jeg også for å få den prisen der. Ikke snakk om noe annet :(

Endret av praut86
Lenke til kommentar
Er det om å gjøre å henge ut en annen leverandør nå?

Kvalito er jo konk eller nesten ihvertfall og Telenor har bedre priser så da må man finne en annen leverandør. Gi dem litt tid da.. Det er jo ikke bare å bestemme på timen "ja vi setter ned prisene med 400 kr/mnd.."

Til informasjon så tok det tele2 3 timer å senke prisene etter at telenor senket sine.

 

Det er altså "gjort på timen" hvis viljen er til stede...

Lenke til kommentar
Er det om å gjøre å henge ut en annen leverandør nå?

Kvalito er jo konk eller nesten ihvertfall og Telenor har bedre priser så da må man finne en annen leverandør. Gi dem litt tid da.. Det er jo ikke bare å bestemme på timen "ja vi setter ned prisene med 400 kr/mnd.."

Til informasjon så tok det tele2 3 timer å senke prisene etter at telenor senket sine.

 

Det er altså "gjort på timen" hvis viljen er til stede...

Sant det, men du må også huske på at tele2 og telenor har meget god økonomi.

De andre mindre selskapene må gå gjennom hele selskapet for å kanskje finne ut hvordan de kan gjøre dette. Så må du også tenke på hvor mye de betaler i leie for sentralplass og ledningsnettet, for du og eg vet ikke om telenor setter ned leien der.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat så mange som har mulighet til Nextgentel da.

Har nå skrevet et brev til bluecom der jeg har sagt helt klart fra at jeg kommer til å bytte til Telenor hvis ikke noe skjer med pris eller hastighet.

Kan faktisk ikke skjønne at en forandring i hastighet/pris skulle ta så lang tid fra Bluecom. De har visst om dette en ganske god stund nå.

 

EDIT: Når jeg ser at jeg kunne få 1500/512 fra Nextgentel for samme pris som jeg betaler for 720/128, begynner jeg nesten å grine.

 

Hos Tele2 får jeg 1024/256Kbps for 439, alltså kr.- 56 billigere enn mitt 720/128 abb.

Endret av Pusern
Lenke til kommentar
Haha, har aldri hørt noe positivt om Bluecom.. de sliter spesielt med ping i cs f.eks.. :thumbdown:

Jeg har like gode erfaringer som Wabby når det gjelder cs og ping. På gode servere ligger jeg på 15-20 i ping. Når jeg spiller BF på gode servere, ligger jeg enda lavere. Sånn ca. 12-15 i ping.

Så jeg er veldig fornøyd med routinga innenlands og utenlands. Men det er prisen som har fått meg til å si opp abonnementet. Fikk lyst på shdsl, men bluecom var for dyre på den fronten. Dem har heller ikke justert prisene på adsl :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...