Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom det nye Telenor?


Anbefalte innlegg

Det betyr i praksis at bindingstiden er 2 mnd lenger enn oppgitt. Detta stinker det av :thumbdown:

2 måneders oppsigelsefrist betyr vel bare at hvis du legger inn en oppsigelse 22.03.2004 så vil ditt abonnement være oppsagt fra 22.05.2004. Det må da være mulig å gjøre dette 2 mnd før bindingstiden går ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vent til Telenor får lurt mange nok til å bytte (tilbake) til dem og i tillegg kanskje har klart å kjøre noen av konkurrentene sine, som det er veldig gunstig for for alle sluttkunder at er til stede, konk. Da er nok Telenor snart tilbake til gamle takter med høye priser og idiotiske begrensninger. At Telenor har lav pris nå gir nada garanti, snarere tvert i mot, for at det forblir slik i fremtiden.

Lenke til kommentar
Er det om å gjøre å henge ut en annen leverandør nå?

Kvalito er jo konk eller nesten ihvertfall og Telenor har bedre priser så da må man finne en annen leverandør. Gi dem litt tid da.. Det er jo ikke bare å bestemme på timen "ja vi setter ned prisene med 400 kr/mnd.."

Fra min side så har jeg egenlig veldig gode erfaringer med Bluecom på oppetid og kvalitet. Kundeservice har vært veldig vennlige.

 

Noe jeg savner er å slippe å purre og at leveringstiden må ganges med 3 :roll:

De har alltid vært litt dyre, men du får et sabla bra produkt sålenge du ikke skal flytte eller justere hastighet.

 

BlueCom kommer nok til å endre pris... Men de tar nok litt tid, litt synd at de prøver å lure folk så sinnsykt på å binde seg for 12 mnd, selv om man er eksisterende kunde uten bindingstid...

Lenke til kommentar
BlueCom kommer nok til å endre pris... Men de tar nok litt tid, litt synd at de prøver å lure folk så sinnsykt på å binde seg for 12 mnd, selv om man er eksisterende kunde uten bindingstid...

 

De burde la gamle kunder få samme pris som nye uten det tullet med å binde seg for 12 nye måneder. Samtidig burde de sette opp farten.

Mye forlangt? Delvis.

Lenke til kommentar

Bluecom har ingen mulighet til å tilby andre hastigheter enn de Telenor selger, Telenor styrer alt dette. Unntak gjelder de sentralene Bluecom selv har bygd ut men det er foreløpig ikke mange.

 

Ellers kan det ofte lønne seg å gå gjennom en av Bluecoms forhandlere, disse har gjerne kontakter innover i systemet og større muligheter til å få til noe.

Lenke til kommentar
Finleste litt i kontrakten som Bluecom har satt opp. Der står det at det er 2 måneders skriftlig oppsigelse av abonnementet, selv om bindingstiden har gått ut.

 

Snakker om sleipinger !!!!    Dette er blir "cowboymentalitet"  :thumbdown:  :thumbdown:

Det betyr i praksis at bindingstiden er 2 mnd lenger enn oppgitt. Detta stinker det av :thumbdown:

Skriftlig oppsigelse?? Er ikke den litt drøy?? Jeg håper skriftlig oppsigelse også omfatter e-post.

 

I allefall så har de fleste oppsigelsestid. Telenor vet jeg har 2 måneder ,noe jeg fikk smertelig erfare da jeg bestilte fra NGT. Betalte både til NGT og Telenor i 2mnd :(

NGT har 6 uker oppsigelse, så der ikke SÅ ille :)

Lenke til kommentar
Det betyr i praksis at bindingstiden er 2 mnd lenger enn oppgitt. Detta stinker det av :thumbdown:

2 måneders oppsigelsefrist betyr vel bare at hvis du legger inn en oppsigelse 22.03.2004 så vil ditt abonnement være oppsagt fra 22.05.2004. Det må da være mulig å gjøre dette 2 mnd før bindingstiden går ut.

Hehe - fikk samme problemet selv. ventet for å se hvilken pris de ville gi meg, og ble sur da de ville ha mer enn de nye kundene...

Fikk vite at prisene de opererte med på hjemmesiden var SOMMERKAMPANJE da jeg ringte i oktober... :no:

Jeg fikset det med å binde meg for 12 nye måneder,men lurer faktisk på om jeg skal sende en oppsigelse i god tid før bindingtiden går ut - bare for å være på den sikre siden.

 

Noe alla - Jeg ønsker med dette å si opp mitt abonnement fra bindingstiden utløp.

Moro å prøve å sende dette 6-7 mnd før bindingstiden utløper. Da blir vel linja stengt før tiden, mens jeg må betale for hele perioden tenker jeg - Så er det bare å hive seg på telefonene igjen.... :scared:

Lenke til kommentar

Da jeg ikke fikk den nye prisen på 349 uten å måtte binde meg på nytt, sa jeg at jeg ville ha månedsvis fakturering, slik at jeg fortere kunne hoppe av når jeg fant ny leverandør. Da skulle de plutselig ha kr 60 i gebyr hver måned. Og det står det ikke noe om i prislisten etter det jeg kan se. Altså ville prisen totalt bli kr 455 pr. mnd. for 720/128 - linje

Ja... de stinker !!!!!!!! :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av pjuik
Lenke til kommentar
Da skulle de plutselig ha kr 60 i gebyr hver måned. Og det står det ikke noe om i prislisten etter det jeg kan se. Altså ville prisen totalt bli kr 455 pr. mnd. for 720/128 - linje

Plutselig og plutselig, slik har det hvert i lang tid.

Står antagelig i vilkårene, det er ikke gratis og fakturere så at folk som vil ha 12 fakturaer i året må betale mer er ikke så urimelig.

Lenke til kommentar
Da skulle de plutselig ha kr 60 i gebyr hver måned. Og det står det ikke noe om i prislisten etter det jeg kan se. Altså ville prisen totalt bli kr 455 pr. mnd. for 720/128 - linje

Plutselig og plutselig, slik har det hvert i lang tid.

Står antagelig i vilkårene, det er ikke gratis og fakturere så at folk som vil ha 12 fakturaer i året må betale mer er ikke så urimelig.

Har mast på bluecom om autogiro, altså trekkes rett fra min konto uten å få rekning hjem, men nei de sier det ikke er klart enda. Merkelig? De står på listen til banken min, men fikk rekningen i dag på 860kr, står ikke noe om autogiro der.

Nei du, eg tror de tjener gode penger på reknings gebyret. Koster ikke 65kr å sende ut ett betalings dokument. Så nå har eg fått nok av bluecom, bytter til catch SDSL 1024/1024 til 827 i to år? Men eg skal først høre om de også skal loppe meg for ett høyt gebyr. Tror catch tar 19kr, men skal skjekke.

Kan ikke huske at telenor hadde gebyr på rekningen, hadde heller ikke oppsigelse tid hos dem, gikk fra dem i august 2003.

Lenke til kommentar

Sitter å leser.... merkelig tråd dette her egentlig...

 

Pleier å være fy fy til telenor og folk roser ngt, bluecom og de andre høyt i sky.... men nå er det faktisk flere som vurderer TeleNOR!!

:wow:

 

:thumbs:

 

--

 

Er det ikke banken som ordner med autogiro ?? jeg får stadig slike "forslag til autogiro" brev fra banken min... som gjelder telefon, strøm og slike "faste" avgifter.... :hmm:

Lenke til kommentar
Det går nok over, TN vil nok snart vise sitt sanne jeg, ikke tvil på det.

Ganske useriøst egentlig å komme med slike grunnløse spekulasjoner. Kanskje dette er TNs nye "jeg"?

 

EDIT: Omformulering

Endret av TJ
Lenke til kommentar
Ganske useriøst egentlig å komme med slike grunnløse spekulasjoner. Kanskje dette er TNs nye "jeg"?

Neppe, det viser all historisk erfaring at TN når de føler seg sterke nok i markedet ikke legger fingrene i mellom når det gjelder og suge til seg penger.

TN driver ikke med dette fordi de synes synd på kundene, den som lever vil se.

Lenke til kommentar
Ganske useriøst egentlig å komme med slike grunnløse spekulasjoner. Kanskje dette er TNs nye "jeg"?

Neppe, det viser all historisk erfaring at TN når de føler seg sterke nok i markedet ikke legger fingrene i mellom når det gjelder og suge til seg penger.

TN driver ikke med dette fordi de synes synd på kundene, den som lever vil se.

At TN ikke gjør dette fordi de synes synd på kundene vet jeg særdeles godt. Grunnen til at de økte hastighetene var, som alle vet, fordi de mistet for mange kunder over til konkurrentene. Mange har nå dannet seg nye meninger om TN (positive denne gang), noe som TN vinner på. Hvis TN setter opp prisene eller setter ned hastighetene igjen, så vil det etter all sannsynlighet bety massiv kundefraflyttning. Vil TN risikere dette? Neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...