Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp en mail fra "[email protected]", i såfall var det det som stod på avsender.

 

Denne mailen sier at epostkontoen din er midlertidig stengt pga. uatorisert tilgang.

Jeg spurte kundeservice direkte hos telenor og den kommer ikke fra dem, så IKKE åpne vedlegget. Det er virus.

 

Tenkte bare det kunne vere en ide å varsle om dette i tilfelle noen andre har fått denne mailen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har fått ein haug av desse virusa og. Avsender har vært alt fra presidenten i colombia til Ola Nordman frå Måløy.

 

Er ikkje noko stort problem, siden mail klienten eg bruker detacher og 'karantenesetter' alle vedleg, slik at ingen ting vert kjørt "automatisk

 

 

Edit: bruker slackware til vanlig, så dei fleste virus vill ikkje kunne gjøre noko gale heller....

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

hmm... tror jeg er av de heldige.. har hotmail å får 99% ordentlig mail... Nesten ikke spam/virus i det hele tatt.. og hvis jeg får noe så går det automatisk i junk mail.. Så jeg er forsåvidt fornøyd jeg :D Det verste jeg er borti er fjortiss kjedebrev..de blir det flere av :p

Lenke til kommentar

Første regel: alltid merksom på om der ligger ved vedlegg. uansett kven!

 

Andre regel: usikker på om dette er ein fake mail? sjekk ut kva smtp server mailen har blitt sendt ifrå. (selfølgelig kan online support mailen ha blitt sendt gjennom online sine smtp servere, men i så tilfelle er det da en telenor kunda som hadde viruset... men den kan vere smart å sjekke iallefall)

 

Tredje regel: logikk, og ver alltid skeptisk, ha selfølgelig antivirus programvare inne med nyaste oppdateringa!

Endret av Rockj
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk får så mye virus mail, jeg har *aldri* fått

noe som helst virus fra email, kun 1 gang, og det var på skolen,

en trojan fra en norsk nettavis...

 

Og det er ikke samme emailen som min main konto..

Bruker forøvrig min main email konto til alt...

Hah, nei tidligere for noen måneder siden fikk jeg ca 75% spam og 25% mail som jeg ønsket. Nå i desember eller noe begynte det å ta av, og jeg får ca 60 mail om dagen, en del av de med pif eller exe filer på 30k, samt flere ganger en "patch" fra "microsoft". Har og fått noen mailer fra Paypal og Ebay som ber meg sjekke om kontoen min har blitt misbrukt. Det som derimot uroer meg en del mer er at selv om jeg bare, på jobben, lusker inn på online online-mail, så har jeg fått reroutede mailer som forteller meg enten at jeg sendte et virus, eller at mottakeren ikke eksisterer.

 

Og dette selv om de eneste ganger jeg laster ned mailen fra nettet går det direkte på en maskin som kjører Red Hat.

Lenke til kommentar
Det som derimot uroer meg en del mer er at selv om jeg bare, på jobben, lusker inn på online online-mail, så har jeg fått reroutede mailer som forteller meg enten at jeg sendte et virus, eller at mottakeren ikke eksisterer

Dette er jo helt vanlig, virusene hos en infisert bruker din e-postadresse som falsk avsender og det er igrunn ingenting man kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

Her er en jeg fikk.

 

Dear user of "Online.no" mailing system,

 

Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing

from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up

your computer software.

 

Pay attention on attached file.(fulgte med en Zip fil).

 

For security purposes the attached file is password protected. Password is "46471".

 

Cheers,

The Online.no team http://www.online.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...