Gå til innhold

Abit skjermkort gode overklokkere?


Bugaloo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-25 18:03, Dj_eLmO skrev:

classic: Jeg er ikke noen data mann akkurat, men slik som jeg ahr for stått det så har jeg rett når det gjelder klokke hastigheter...


Men slik som du antyder det så kan ikke du fortelle meg hva som er rett da?





 

Båndbredden er hvor fort data kan fraktes fra minnet til resten av kortet. Øker antall mhz på minnet øker også denne hastigheten (dvs båndbredden øker). Hvis jeg ikke surrer noe gæli da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-25 18:03, Dj_eLmO skrev:

classic: Jeg er ikke noen data mann akkurat, men slik som jeg ahr for stått det så har jeg rett når det gjelder klokke hastigheter...


Men slik som du antyder det så kan ikke du fortelle meg hva som er rett da?





 

Hvis jeg ikke husker helt feil er referansehastighetene fra Nvidia på core og minne på Ti500 satt til 240MHz/500MHz, på TI200 er referansen satt til 175MHz/400MHz.

Det classic prøver å si (tror jeg) er at man kan klokke veldig mange av Ti200 kortene slik at de passerer Ti500 referansen fra Nvidia. Kjører selv mitt eget Ti200 kort på 265/580 noe som gjør at jeg passerer et Ti500 kort med god margin.

Men en skal ikke glemme at en kan gjøre det samme med et Ti500 kort (men som regel ikke i samme utstrekning) og da vil jo dette rette seg ut igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-03-25 22:39, simiden skrev:

Nei. ABIT er genialt. T korta er voltmodda noe som gjør det til det raskeste mxkortet på markedet i dag. Koster kun 800kr nytt! Overklokkes lett til et GTS/Pro kort!


 

Kan ikke helt si at man kan overklokke til GTS/Pro ettersom kjernen er forskjellig. GTS/Pro; NV17, MX; NV15. Altså er kjernen på MX korta mindre avansert.. Men snakker man bare om hastigheten i mhz, så kan man vel det :smile: Men hva når folka overklokker sine GTS/Pro kort!?? :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har et Geforce4 MX460 hjemme for tiden. Kortet er levert fra MSI og det viste seg å være meget lett å overklokke.

Fikk core kjernen fra 300mhz til 380mhz,

og rammen (3.6ns) fra 550mhz til 670mhz.

 

Det eneste som er litt synd er at kortet ikke har noe god DX 8.0 støtte, og kortet oppnåde ikke mer enn 8000 poeng i 3DMark2001se.

 

Uansett var det gøy å se at det var så overklokkings villig :smile:

 

ATi Radeon 8500LE kortet mitt har forresten av gått av med døden.... Får snart nytt Radeon 8500 (ikke LE, 3.6ns ram).

Lenke til kommentar

Noen som har Erfaring med å klokke gf3?

Lurer på om jeg skal klokke mitt

(GF3 vio?! det er ikke ti 500 eller ti 200!)

Litt sløv?! Tror DU jeg

kan klokke det mye? default tror jeg er

250@460??

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: boogie på 2002-04-23 13:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...