Gå til innhold

Celeron 2,4 vs P4 1,6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P4 1.6GHz er basert på willamette kjernen så jeg antar at Celeron vil slå den P4 prosessoren i mange tester. Duron 1.4Ghz slår vel ikke Celeron 2.6GHz i så mange tester vil jeg tro. Var det ikke Duron 1.6GHz som slo Celeron 2.4GHz? Husker ikke helt, men jeg er 100% sikker på at jeg vil bli korrigert pronto om jeg tar feil her. Anandtech gjorde i allefall en test som favoriserte Duron kraftig så en kan jo alltids lese der.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Pentium 4 1.6 kom i northwood utførelse ja (men det var begge deler (willy og wood ute samtidig en stund...)

 

ang duron vs Celeron:

 

det var en duron 1.6ghz som slo en Celeron 2.8ghz (og en P4 1.8ghz (northwood) i de fleste testene) i den etterhvert så beryktede anandtech testen ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
... duron 1.6ghz som slo en Celeron 2.8ghz ...

Trodde det var 2.6 jeg. Link?

Den berømte testen omhandlet Durun 1,6 vs. Celeron 2,6, og Duron 1,6GHz kom godt seirende ut av dette. Dvs. At duron 1,6 ike er likeverdig men kraftigere enn Celeron 2,6

 

Link: Celeron får grisebank hos AnandTech.com, Dårligere kjøp skal man lete lenge etter

 

Pentium4 1,6 GHz fantes både i form av willamette og northwood.

 

Pentium4 1,6GHz NW er ca likeverdig med AthlonXP 1500+ (1,3GHz). En Duron 1,6 er ca like kraftig som AthlonXP 1500+ (1,3GHz), så vi kan godt konkludere med at Pentium4 1,6Ghz er kraftigere enn en Celeron 2,6 og dermed også kraftigere enn en Celeron 2,4.

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 1.6 Northwood, så DEN diskusjonen kan vi la ligge død med en gang.

 

Den var i sin tid kjent som en veldig god overklokker, min gjorde 2.5 ghz da den var ny, men nå ser den ut til å stoppe på 2.2

 

1.4, 1.5, 1.7 og 1.9 kom som bare willamette

1.6, 1.8 og 2.0 kom som både willamette og northwood

Lenke til kommentar
1.6 var den første northwood`en hvis jeg ikke tar helt feil..

Husker jeg ikke helt feil var 2.2 den første NW'en faktisk. Så kom 1.6, 1.8 og 2.0, som allerede fantes som Willamette.

 

Er det en NW vil den slå Celeron 2.4 i det meste, Willamette derimot gjør nok ikke det.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Jeg er forøvrig rimelig sikker på at laveste NW var 1.8GHz. Det er i allefall det som fremgår av denne:

http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/i...s/cpu_chart.gif

THG er jo kjent for å være en kilde til ikke å stole på. Her er en annen kilde som sier at THG tar feil i tabellen sin: http://www.sandpile.org/impl/p4.htm Den ble faktisk lansert 7 januar 2002 sammen med 1,8 2,0 og 2,2 GHz'en.

 

Pentium4 1,6 NW var jo i sin tid velkjent som en glimrende overklokker og var dermed svært populær. Svært mange satt opp FSB'en fra 100 til 150MHz slik at den gikk på 2,4GHz. Ofte gikk dette til og med boxed-kjøleren og uten høyere spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...