Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå holdt på en del frem og tilbake med innstillinger og kjørt prime95.

Jeg klarte å komme opp til 3 643mhz på 260x14. Ikke talom om den ville kjøre høyere enn det. Men gleden var kortvarig ettersom det endte med reboot under Prime95 torture testen. Dette var uten HT aktivert. Gikk så tilbake til 250x14 og har nå kjørt torture test.

prime.jpg

Det gikk rett og slett smertefritt. Som sagt har HT vært deaktivert under hele prosessen nå og gradene har ligget skremmende høyt. Nådde et topp punkt på 66 grader under testen. Med boxed kjøler vel og merke.

Tempraturen lå på ca 57-58 ellers, men det merkelige var at når jeg aktiverte HT igjen sank tempraturen betrakelig igjen. Nå ligger den på 44-45 grader! Har enda ikke kjørt prime95 med HT, men under andre applikasjoner på full load blir den ikke noe særlig varmere. Hva har denne radikale forskjellen å si?

 

Bestiller ny kjøler i kveld tenkte jeg. Noen som har noen gode tips?

Har lenge gått å tenkt på Mist Black Silent på 21db.

Denne støtter opp til 2,8ghz. Vil den gjøre jobben bedre enn boxed kjøleren?

Kan jeg forvente mye bedre resultater?

 

 

Hvordan ligger det ann med resultatene til kennethdammyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil Zalman CNPS7000ACu passe på hovedkortet mitt? Ser at det ikke er i listen for no-no hovedkortene. Men på bildene som forklarer hvorfor kjøleren ikke passer til de forskjellige kortene ser det ut som, for meg, at OTES kjøingen vil være i veien. Noen som har erfaring med MIST "Black Silent" ?

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Abit Ic7 Max3

Dersom du har en s-ata disk og ikke kan klokke noe særelig kan problemet være at disken ikke er til stede i bios lenger. Sjekk om den er til stede under "hard-disk boot priority. Sett den til prioritet 1. Dersom den forsvinner når du klokker er det trolig AGP ratio som er problemet. Sett denne til "Fixed" og ikke "Auto".

Har selv en P4 2.8 som jeg prøver å klokke noe opp, men jeg får ikke mulighet til å forandre FSB, da den ikke er i min Bios. Er dette på grunn av at CPU er låst? Hvordan låser jeg den opp?
Lenke til kommentar

Baw: Lest posten i fra begynnelsen? Hvis du ser bildene som er tatt i fra bios'en ser du at på det første bildet har du instillingene for prosessoren. For å kunne definere din egen (les: endre) fsb'en må du sette CPU Operating Speed til "user defined". Da kan du sette inn din egen verdi for fsb. Husk som du selv nevte å låse agp/pci, og å overvåke tempraturen!

Lenke til kommentar
Abit Ic7 Max3

 

Dersom du har en s-ata disk og ikke kan klokke noe særelig kan problemet være at disken ikke er til stede i bios lenger. Sjekk om den er til stede under "hard-disk boot priority. Sett den til prioritet 1. Dersom den forsvinner når du klokker er det trolig AGP ratio som er problemet. Sett denne til "Fixed" og ikke "Auto".

 

Har selv en P4 2.8 som jeg prøver å klokke noe opp, men jeg får ikke mulighet til å forandre FSB, da den ikke er i min Bios. Er dette på grunn av at CPU er låst? Hvordan låser jeg den opp?

Du kom litt seint. Men det var akuratt det som var problemet. ;)

Lenke til kommentar
Baw: Lest posten i fra begynnelsen? Hvis du ser bildene som er tatt i fra bios'en ser du at på det første bildet har du instillingene for prosessoren. For å kunne definere din egen (les: endre) fsb'en må du sette CPU Operating Speed til "user defined". Da kan du sette inn din egen verdi for fsb. Husk som du selv nevte å låse agp/pci, og å overvåke tempraturen!

 

Hei.

 

Fint at du prøver å hjelpe meg. Takk.

 

I mitt tidligere innlegg skrev jeg at jeg ikke kunne forandre FSB, dette var ikke riktig. Jeg mente multiplikatoren. Denne finner jeg ikke muligheter for å endre i bios. I progammvare til hovedkorten står det at den er 14. Må jeg fårandre den der eller er det noe jeg har oversett i bios?

 

Har sett at Hardware.no har testet samme HK men med en P4 3Ghz CPU. Der har de satt multiplikatoren til 15x under egne innstillinger for CPU. Jeg finner ikke noen muligheter for å forandre den under egne innstillinger for CPU. Kan det ha noe med at CPU'ene ikke er like.

 

Håper du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bare å legge inn to prime95 installasjoner på forskjellige partisjoner og starte begge to.

Da skal HT få kjørt seg.

Skal begge to kjøres samtidig med samme test? (som f.eks. Options -> Torture test, og velge den samme testen på begge programmene?)

 

Dette har jeg aldri hørt om før? hvorfor?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...