Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg har et IC7-max3 hovedkort, med GeiL Platinum PC3500 minne og intel Pentium4 3.0Ghz.

 

Jeg sliter litt med å klokke det. Antakelig er det veldig enkelt, men jeg tror kanskje det er noe med volt eller noe.

 

Jeg går inn i softmenu i bios og setter opp fsb. softmenu regner ut at jeg vil få 3.5 Ghz i hastighet. Fint tenker jeg og lagrer og avslutter.

 

Det går ikke.

 

Jeg får feilmelding om at det er noe galt med minne. Husker ikke akkuratt hva det sto.

 

Kan noen si meg hva som er galt, hva jeg må gjøre, evt. et konkret forsalg på hva jeg kan stille inn, så jeg får klokket.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er ikke jeg noen ekspert på akkurat dette hovedkortet, men ifølge abit's hjemmesider så støtter dette kortet opp til PC3200 ram (400 mhz)

 

Kan det ligge noe der?

altså.. det er veldig få hk som støtter mer enn pc3200.. men poenget med pc4000 f.eks er at da kan du fint klokke rammen og cpu sånn at rammen kjører på 500mhz istede for 400mhz :thumbup:

ergo. raskere ram

 

edit: skriveleif

Endret av dim3
Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen ekspert på akkurat dette hovedkortet, men ifølge abit's hjemmesider så støtter dette kortet opp til PC3200 ram (400 mhz)

 

Kan det ligge noe der?

altså.. det er veldig få hk som støtter mer enn pc3200.. men poenget med pc4000 f.eks er at da kan du fint klokke rammen og cpu sånn at rammen kjører på 500mhz istede for 400mhz :thumbup:

ergo. raskere ram

 

edit: skriveleif

Vil det egentlig si at man kan bruke f.eks. PC4000 ram på et hovedkort med støtte for PC2700?

Lenke til kommentar

Jeg far satt på 5:4 og 3:2(prøvd begge deler) og satt opp rammen til 2.9 og 2.8 volt (prøvd begge deler), men jeg kommer kun til 3030Mhz, altså 30 Mhz klokking. Selv jeg vet at det ikke er mye. Det som skjer er at enten så finner ikke maskinen hardiskene hvis jeg klokker eller så låser den seg i oppstarten, før den kommer til Windows.

 

Her må det være noe galt.

 

Hva kan jeg gjøre nå?

 

(jeah! innlegg nr.200) ;)

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
En liten feil der ja. Prescott kom aldri så jeg avbestilte den. Har Northwood. Tempraturen ligger på ca. 45 grader. Så det er vel ikke problemet. Kan det være noe med forholdet CPU:AGP:PCI? Den er innstilt på Auto(6:2:1, hvis jeg husker riktig)

Lite sansylig at det blir problemer med AGP/PCI ved 30MHz oveklokking...

 

Kan den låses på 66/33 MHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...