Gå til innhold

6600 disp. feil !?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre.

Du får ny selv om du bare har en, iallefall de fleste plasser ;)

nope butikkene sender dem til nokia service der feilen blir avvist siden de godtar den. sjekk min post om temaet. Skal oppdatere den snart

Lenke til kommentar
Du må leve med det. Har du ikke flere enn tre ødelagte piksler, er det ingenting å gjøre.

Du får ny selv om du bare har en, iallefall de fleste plasser ;)

nope butikkene sender dem til nokia service der feilen blir avvist siden de godtar den. sjekk min post om temaet. Skal oppdatere den snart

Ossen får jeg fikset det da ?

hva ville d koste blir det nytt disp. eller ?

En ting til hvor lenge lever batteriene deres som har 6600 ?

(mitt lever ikke mere en 12 timer :no::cry: )

Det skal vell leve lengere en det ? bruker den ikke mye heller ! :thumbdown:

Lenke til kommentar

:wow: Det hadde ikke jeg funnet meg i hvis jeg hadde kjøpt meg en ny telefon..

 

Men uansett så har man jo reklamasjon og hvis det er en død pixel så mener jeg den ikke samsvarer med den kvalitet den skal oppfølge.. Dessuten synes jeg det er lite seriøst av nokia å unnskylde seg med at det må være tre døde pixler, det er jo tross alt en telefon til over 4000kr..

Lenke til kommentar

Det er i alle tilfelle norsk lov som gjelder. Dvs forbrukerkjøpsloven. Produsenten har lite eller ikke noe ansvar - det er selgeren som er ansvarlig ifølge loven, slik jeg har lest det.

 

Produsenten kan sette sine egne garantivilkår, men de kan ikke på noen måte være begrenset i forhold til norsk lov. De kan gjerne ha garantier som er i tillegg til det som er minimumskravet, men de kan altså ikke ha garantier som er begrenset i forhold til dette.

 

Men det er nå engang slik at det faktisk forekommer døde pixler på LCD-skjermer.. det er 36608 pixler på Nokia 6600, dvs. 109824 transistorer (3 stk pr. pixel, en hver for rød, grønn og blå) At det kan forekomme en feil på en transistor er ikke uvanlig, hvis det f.eks er feil på den "blå" transistoren, så kan ikke den pixelen vise farger som inneholder blått. Det er i det hele tatt sjelden at alle 3 transistorer "brenner" ut, da er pixelen svart hele tiden.

 

Seriøse produsenter av LCD-skjermer til PC tillater ingen feil på sine LCD-skjermer, mens typiske billig-skjermer ofte er belemret med mer feil. Det er også varierende praksis mht. til bytting av skjerm - noen produsenter bytter "without questions asked", andre nekter konsekvent å bytte.

 

Nokia har nok dessverre fått noen LCD'er på rea i Strømstad :D

Endret av jendor
Lenke til kommentar
mitt fungerer i 4-5 dager.

 

uansett ett nytt display koster ca 1900 kr ferdig bytta  :dontgetit:

OFF TOPIC !

 

skal ha nytt MMC kort til mobben vil dette funke : TwinMOS MultiMedia Card 128MB ??

 

eller er d forskjeld på kortene ?

Ja, det mmc kortet vil funke flott. Har den kombinasjonen selv ;) (6600 og twinmos)

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...