Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, for vitsen med dioder er at de bare skal lede strøm én vei. Ergo, kobler du dem på feil vei, vil ingen strøm komme gjennom, og de vil ikke lyse.

Det er kun powerswitch og resetswitch (brytere generelt) du kan koble på hvilken vei du vil.

Ja, det visste jeg... har lært dette på skolen. (Skulle ikke tro det men). :blush:

Men det som virka mest naturlig for meg var at kontaktene skulle inn med skriften opp... men det skulle de altså ikke. Ble tøft med de LED'sa. De var akkurat som jeg håpa på.

 

 

LaStrada, har ingen bilder... men en liten video:

Lian Li LED's (987 kb)

Endret av pZion
Lenke til kommentar

I går ble det LCD display. Gikk rimelig greit å lodde, selvom det tok litt tid. Hvertfall når man måtte lodde 1 og et halvt, siden LaStrada ikke greier selv :p

DSC00440.jpg DSC00443.jpg

 

Valgte å strekke ledningen igjennom en PCI-port. Eneste ulempen er at jeg aldri får tatt den ut igjen.

DSC00452.jpg DSC00453.jpg

 

Noen bilder fra arbeidet.

DSC00463.jpg DSC00468.jpg

 

Klar for testing, og det funka faktisk. Ble ganske letta når oppstartsskjermen lyste. :)

DSC00472.jpg DSC00473.jpg

 

Fikk testa det med LCD Smartie, og det funka veldig bra... ble fornøyd med dette :)

DSC00485.jpg DSC00486.jpg

 

Sånn ble det... må ordne kontrasten (Fikk ikke med pot.metere som skulle følge med), og ordne en holder rundt så er det bra.

DSC00498.jpg

Lenke til kommentar
hmm ok. du satte på monstervifter for å få bedre kjøling på skjermkortet. og alt på grunn av at du skal spille nintendo spill. :thumbs:

haha, morsomt! :thumbup:

 

Nei, for det første... den ser skikkelig fancy ut syns jeg. For det andre, bedre kjøling, for det tredje, så håpa jeg den var stillegående (Det var den). :w00t:

Lenke til kommentar

Har prøvd å lage nintendo kotroller til min pc. men klarte å koble de på 12v i stedet for 5 :blush: funket ikke så bra det nei :cry:

Niice mod forresten. Var det vanskelig å koble lcd displayet? kan det vise temperatur, cpu frekvens osv?

 

Edit: Trykkleif

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...