Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, bare for å si i fra...

 

Jeg har nå oppnådd det jeg ønsket med dette prosjektet: EN STILLEGÅENDE PC!

 

Som dere vet byttet jeg ut alle vifter, men allikevel var den litt bråkete. For noen dager siden røyk den ene harddisken min (GAMMEL Western Digital). I dag kjøpte jeg ny 80GB Maxtor disk, noe jeg er veldig glad for. UTROOOOLIG stille! Har to Maxtor disker i nå, en 80 og en 40GB.

 

Den irriterende pipelyden fra rotasjonene, og den stygge knatrelyden er borte. Eneste jeg hører er en SVAK, SVAK knatrelyd når den jobber, og en SVAK viftelyd... men det er bare godlyd nå! Svak sus...

 

Er veldig glad nå! :)

 

Jeg kommer tilbake med mer. Er inspirert av noen prosjekter så nå skal det snart gå mer på det visuelle. Trenger bare penger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okey, lenge siden sist jeg gjorde noe nå.

 

For en stund siden fant jeg ut at jeg ikke var fornøyd med display-dekslene mine.

Demonterte displayet også etter litt problemer.

 

Men i dag lagde jeg en ny holder, i et 5,25" brønndeksel der kun skjermen vises. Ble ganske fornøyd med denne.

OBS! Må bare gjøre oppmerksom på at man ikke ser alle ujevnheter og det lyse her og der på "ordentlig". Man ser det bare ekstra godt pga. den sterke blitzen.

 

Først tok jeg brønndekselet og målte og tegnet opp. Viktig med maskeringsteip her!

DSC00681.jpg

 

Så var det ut å kappe. Clas Ohlson-kvalitet på kappeskivene så de knakk. Men denne gangen var det bare èn som knakk :)

DSC00683.jpg DSC00688.jpg

 

Prøvemontering og lodding

DSC00692.jpg DSC00694.jpg

 

Ferdig montert

DSC00695.jpg DSC00696.jpg

 

Må gjenta igjen at det ser MYE bedre ut i virkeligheten (Nesten flaut å legge ut bildene).

 

Dette er sånn jeg ser det når jeg sitter her i mørket :p

morkt_lite.jpg

Endret av pZion
Lenke til kommentar

Btw , orker du å ta et close up bilde av loddepunktene på lcd skjermen , bilder av molexen og print kabelen slik at jeg bare kan se etter ? Jeg er ikke så altfor gammel og dette er første gang jeg prøver meg på lodding ^^

 

 

husk "skikkelig" close ups da hvis du gidder ;)

Lenke til kommentar
Btw , orker du å ta et close up bilde av loddepunktene på lcd skjermen , bilder av molexen og print kabelen slik at jeg bare kan se etter ? Jeg er ikke så altfor gammel og dette er første gang jeg prøver meg på lodding ^^

 

 

husk "skikkelig" close ups da hvis du gidder ;)

Blir litt problematisk, siden jeg har gjemt bort alle koblinger og ledninger så godt jeg kunne, og vil helst ikke ta det opp igjen.

 

Men du fikk tabellen? Er vel ikke så vanskelig å forstå eller?

Hva er det du lurer på?

 

 

Grev_Rasmus: Trengs ikke... har gjemt ledningen :)

Har den kabelstrømpen på ledningene fra PSU'en da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...