Gå til innhold

Hva skal Dahle teste neste gang?


Hva skal Dahle teste neste gang  

204 stemmer

  1. 1. Hva skal Dahle teste neste gang

    • 17"
      44
    • 19"
      57
    • 20" og større
      35
    • Ta for seg hver enkelt produsent og deres modeller
      68


Anbefalte innlegg

Betroz:

 

Ser ut som vi tar for oss hver enkelt produsent og da tar vi med disse og. Vet samsung har en sexy liten juvel på den størrelsen.

 

Lar pollen gå en uke før jeg ringer produsenten og bestiller inn :p

 

Ser ut til at jeg går NEc, Eizo, Samsung, benq, Viewsonic og LG nærmerer i sømmene denne gangen. Og jeg kan garantere deg at de første testene våres blir rompe i forhold til disse;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz:

 

Ser ut som vi tar for oss hver enkelt produsent og da tar vi med disse og. Vet samsung har en sexy liten juvel på den størrelsen.

 

Lar pollen gå en uke før jeg ringer produsenten og bestiller inn :p

 

Ser ut til at jeg går NEc, Eizo, Samsung, benq, Viewsonic og LG nærmerer i sømmene denne gangen. Og jeg kan garantere deg at de første testene våres blir rompe i forhold til disse;)

En liten 24" ja :p

Lenke til kommentar
Hehe :D

Hadde bare vært utrolig, helt sinnsykt rått å eid en slik 24 tommer Samsung! Ikke som en spillskjerm, men Windows skjerm! Ahhh 1920 x 1200 oppløsning dere...hhmmm :cool:

24" widescreen blir for stor til vanlig "windows" bruk.

 

Bruker en Sony WD900 24" widescreen CRT på jobben med 1920x1200, og det er perfekt til grafikk (photoshop, illustrator etc) samt å jobbe med to "fulle" vinduer ved siden av hverandre f.eks ved HTML koding i ene vinduet og IE for å teste koden i det andre.

 

Men til "vanlig bruk" så blir skjermen så stor at det blir slitsomt i lengden, fordi du må bevege hode og mus så mye for å lete etter menyer osv..

 

Hjemme bruker jeg en 21" med 1280x1024 og det er i mine øyne en optimal løsning for vanlig bruk.

Lenke til kommentar

356speedster jeg kan være litt enig der. Har selv en 20" LCD og en 21" CRT med 1600x1200 på begge to. Dette holder i massevis! Men kjekt å kunne se mye informasjon samtidig uten å måtte minimere og maximere vinduer hele tiden.

 

En 24" LCD er såpass stor (1" større enn din Sony på jobben) at man kan sitte ganske langt unna den slik at du ikke må snu hodet så veldig mye. Altså 1920x1200 oppløsning er høyt, men på en 24" LCD blir teksten leselig og fin. Lettere å lese tekst på en LCD enn CRT, spessielt hvis man har "Cleartype" funksjonen i XP aktivert!

Lenke til kommentar
Betroz:

 

Ser ut som vi tar for oss hver enkelt produsent og da tar vi med disse og. Vet samsung har en sexy liten juvel på den størrelsen.

 

Lar pollen gå en uke før jeg ringer produsenten og bestiller inn :p

 

Ser ut til at jeg går NEc, Eizo, Samsung, benq, Viewsonic og LG nærmerer i sømmene denne gangen. Og jeg kan garantere deg at de første testene våres blir rompe i forhold til disse;)

En liten 24" ja :p

....eller kansje tre :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg savner LaCie-skjermer i testene... Disse er jo dyre, men burde nevnes!

Nå er det ingen av de virkelig heftige proff-skjermene som er nevnt,

Eizo er det nærmeste..

 

Tenker nå på skjermer som er brukende i førtrykk sammenheng, at det ikkje

er avvik mellom trykk/print og skjermvisning

Lenke til kommentar
Jeg savner LaCie-skjermer i testene... Disse er jo dyre, men burde nevnes!

Nå er det ingen av de virkelig heftige proff-skjermene som er nevnt,

Eizo er det nærmeste..

 

Tenker nå på skjermer som er brukende i førtrykk sammenheng, at det ikkje

er avvik mellom trykk/print og skjermvisning

Siden testen i utgangspunktet er myntet på mannen i gata blir vel dette å sikte litt høyt. Men det hadde vært kult å teste de!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...