Gå til innhold

Need for Speed Underground


friction

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan leserne av VG klarte å stemme fram NFS:U til årets beste spill, over spill som KotOR. Slike avstemninger hater jeg, siden de er så forferdelig subjektive.

 

 

NFS:U scorer høyt på slik avstemninger fordi det er et slikt spill som alle har ønsket seg siden første gang de så The Fast And The Furious. :p

 

Nei, NFS:U scorer høyt fordi det er så lett tilgjengelig, lett å lære og sette seg inn i. Hvilket spill tror du en gjennomsnittlig 12 åring hville likt best av NFS:U eller KotOR? i 90% av tilfellene NFS:U siden KotOR blir stort for han...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@NoLimit

 

Nå tror jeg ikke at det er så mange 12åringer som leser VG da. Jeg tror heller grunnen er at NFS:U er "kult" main-stream gamernes øyne. Og det er fler av dem enn de "hardcore" (liker virkelig ikke å bruke det ordet). Dessuten er EA en av de få utgiverne som reklamerer skikkelig for spillene sine. Selv har jeg ingenting til overs for spillet, og er helt enig i at spill som KOTOR, Zelda eller Metroid: Prime fortjener plassen bedre.

Lenke til kommentar

Sammenlikn heller med PGR2, du kan fortsatt argumentere på samme måte.

 

PGR2 er i mine øyne et langt mer komplett bilspill enn NFSU, men ikke minst er det et mye mer komplett videospill. Det har den variasjonen og grundigheten som NFSU ikke er i nærheten av å oppnå. Dessuten; kan du spille cat'n'mouse på NFSU, kanskje?

 

Cat'n'mouse er den mest geniale måten å kjøre bil på noen sinne! :w00t:

Lenke til kommentar
på min 32 tommers tv så var grafikken heller dårlig,uskarpt og grovkornet.........

på en mindre tv så vil kanskje grafikken virke bedre...........

NFS serien var veldig bra da dem kom på psx men spesielt de 2 siste har vært en gedigen nedtur i mine øyne.

Spiller heller Burnout2,Pgr2 osv en denne igjen..........

Tv'er kjører vel med en oppløsning på 640*480. Da sier det seg selv at grafikken ikke blir allverdens.

800x600 takk.

Lenke til kommentar
Nei, NFS:U scorer høyt fordi det er så lett tilgjengelig, lett å lære og sette seg inn i. Hvilket spill tror du en gjennomsnittlig 12 åring hville likt best av NFS:U eller KotOR? i 90% av tilfellene NFS:U siden KotOR blir stort for han...

Nå vet ikke jeg hvordan Xbox versjonen av KOTOR er, men PC versjonen er rimelig rett frem og 'point-and-click' opplegg. Så jeg ser ikke helt at det er noe særlig mer avansert enn NFS:U. En 12 åring vil nok etter en time ha god kontroll på begge spilla.

 

Det har blitt sagt før og jeg sier det igjen. FPS hører absolutt ikke hjemme på konsoll. Da må du i såfall gå til innkjøp av mus og tastatur.

En konsoll kontroll har rett og slett ikke mange nok knapper innefor lett rekkevidde under en hektisk skuddveksling i et FPS spill til at du virkelig kan nyte det.

 

Nå har ikke jeg testet Metroid Prime, men de fleste FPS med respekt for seg selv har for mange funksjoner til at kontrollen dekker det.

 

Du har jo TV'er som støtter 1024x768 også da. Muligens høyere også.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Det har blitt sagt før og jeg sier det igjen. FPS hører absolutt ikke hjemme på konsoll. Da må du i såfall gå til innkjøp av mus og tastatur.

En konsoll kontroll har rett og slett ikke mange nok knapper innefor lett rekkevidde under en hektisk skuddveksling i et FPS spill til at du virkelig kan nyte det.

Hvor kom FPS'er inn i bildet? Dessuten er der flere av dem som i alle fall på xbox bruker kontrollen strålende. Det største problemet er selvfølgelig PC-spill porta til konsoll, da dette ofte fører til problemet ditt.

Lenke til kommentar
Nei, NFS:U scorer høyt fordi det er så lett tilgjengelig, lett å lære og sette seg inn i. Hvilket spill tror du en gjennomsnittlig 12 åring hville likt best av NFS:U eller KotOR? i 90% av tilfellene NFS:U siden KotOR blir stort for han...

Nå vet ikke jeg hvordan Xbox versjonen av KOTOR er, men PC versjonen er rimelig rett frem og 'point-and-click' opplegg. Så jeg ser ikke helt at det er noe særlig mer avansert enn NFS:U. En 12 åring vil nok etter en time ha god kontroll på begge spilla.

 

jeg vet ikke om du har spilt gjennom hele spillet, men til tider dukker det opp ganske krevende gåter og oppgaver der mange yngre spillere ville tenkt: "Drittspill!" for så å godt tilbake til CS eller NFS:U...

Lenke til kommentar
Hvor kom FPS'er inn i bildet? Dessuten er der flere av dem som i alle fall på xbox bruker kontrollen strålende. Det største problemet er selvfølgelig PC-spill porta til konsoll, da dette ofte fører til problemet ditt.

Metroid Prime er da et FPS spill er det ikke?

 

Klart FPS spill som er laget til konsoll fungerer greit nok, men selv syns jeg det manglet noe på f.eks Goldeneye på N64 i sin tid, som du finner på PC FPS'ene.

Men hva er vitsen med å porte mer avanserte FPS fra PC til konsoll? Som f.eks CS.

 

NoLimit_^: Jeg har spilt gjennom hele spillet, men jeg tenkte ikke så mye på vanskelighetsgraden på gåtene når jeg spilte gjennom det.

Men du har et poeng.

Serious Sam er spillet for 12 åringer. Det er rimelig rett fram, monotont og ikke minst meningsløst enekelt. :p

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg testet Metroid Prime, men de fleste FPS med respekt for seg selv har for mange funksjoner til at kontrollen dekker det.

Tullball! Hvis utviklerne er smarte så skal ikke antalle av knapper begrense mulighetene i spillet deres. I værste fall er det bare å bruke kombinasjoner av knapper, eller best av alt Context-sensitivitet (dvs. at oppgaven til knappen avhenger av hvordan situasjonen er i spillet).

Lenke til kommentar
Tullball! Hvis utviklerne er smarte så skal ikke antalle av knapper begrense mulighetene i spillet deres. I værste fall er det bare å bruke kombinasjoner av knapper, eller best av alt Context-sensitivitet (dvs. at oppgaven til knappen avhenger av hvordan situasjonen er i spillet).

Tydelig at de fleste som lager FPS ikke er så smarte da.

 

Både Goldeneye og Perfect Dark manglet liksom noe i forhold til PC FPS.

 

Men det er klart. Når det gjøres ordentlig, så er det spillbart også for oss som sverger til tastatur og mus. :p

Lenke til kommentar

Hvis det er det det alltid har vært så er det sånn at de bilene som ligger bak lederen får en boost til fart og styring slik at den kan overgå de normale parameterne til bilen - dette for å ta igjen lederen, og visstnok for å skape mer spenning. Jeg har vært motstander av dette systemet siden NFS2SE, da kameraten min ifølge spillet hadde en toppfart på 395 kmph i en Lotus 340. Ikke er det noe spesielt bra for treninga heller. Men i 2SE kunne man i hvert fall slå det av og på.

Lenke til kommentar
Hvis det er det det alltid har vært så er det sånn at de bilene som ligger bak lederen får en boost til fart og styring slik at den kan overgå de normale parameterne til bilen - dette for å ta igjen lederen, og visstnok for å skape mer spenning. Jeg har vært motstander av dette systemet siden NFS2SE, da kameraten min ifølge spillet hadde en toppfart på 395 kmph i en Lotus 340. Ikke er det noe spesielt bra for treninga heller. Men i 2SE kunne man i hvert fall slå det av og på.

Syns ikke det er noe galt med NFS:Porsche på dette området.

Etter min mening er NFS:Porsche det mest balanserte og helt klart det beste spillet i NFS serien.

 

Kunne de bare blande NFS:Porsche og NFS:Underground, ja da ville jeg blitt en glad gutt! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...