Gå til innhold

Nye Ati drivere Ute


Robin B

Anbefalte innlegg

Hm, jeg kjører Win2000, og lurer på om ikke Win2000 og XP driverne er i samme pakka, selv om linken på forsida til Ati.com sier "Download latest CATALYSTtm for windows XP (24MB) - Version 4.3"?

Lasta ned denne 4.3 XP- versjonen (wxp-w2k-catalyst-7-991-040224m-013831c.exe), og fila har kliss samme navn som win2k versjonen jeg har liggende av Catalyst 4.2 (wxp-w2k-catalyst-7-981-040127m-013420c.exe), bortsett fra alle tallene da.

Og du synes det er rart?

 

Tallene indikerer jo drivervesjonen...

 

Men nå må man laste ned og teste, kanskje de er bra, kanskje ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, jeg kjører Win2000, og lurer på om ikke Win2000 og XP driverne er i samme pakka, selv om linken på forsida til Ati.com sier "Download latest CATALYSTtm for windows XP (24MB) - Version 4.3"?

Lasta ned denne 4.3 XP- versjonen (wxp-w2k-catalyst-7-991-040224m-013831c.exe), og fila har kliss samme navn som win2k versjonen jeg har liggende av Catalyst 4.2 (wxp-w2k-catalyst-7-981-040127m-013420c.exe), bortsett fra alle tallene da.

øh,det er wxp-w2k-catalyst delen som er kliss lik? der er ikke noe sjokk akkurat,ikke at tallene er forskjellige heller,det er jo de som angir versjonen. Skjønner ikke helt hva du mener når du sier at de er kliss like,men ja,disse driverene fungerer både på xp og 2k,derav prefiksen wxp-w2k.

Lenke til kommentar
vil ha 2000 driver jeg ;)

til opplysning så er det ett fett om du velger Windows 2000 eller Windows XP version av Catalyst på ATI's driversider. man får den akkurat samme filen uansett om du har valgt 2K eller XP..

 

wxp-w2k-catalyst-7-991-040224m-013831c.exe

 

wxp-w2k.. mon tro hva det betyr :p

 

 

ontopic..

gler meg til å få installere driverene. har hatt litt småbugs i det siste, f.eks den greia med at driverene slår av vsync når man er online i ett cs spill og tar deg en tur innom menyene mens man er på en server.. den flimrende muspekeren i siktet er lett irriterende ;)

og ellers så håper jeg får tilbake fullskjerms AF. har ikke hatt det siden 3.6, kun ett spill har greidd å slå det på og det var X2 the threath. absolutt alle andre spill, ogl eller dx spiller ingen rolle, får ikke AF selv om driverene er tvunget til 16X AF :(

 

ellers, noen som har lagt merke til div skrivefeil på den release siden?

Hegemonia heter egentelig Haegemonia, Desert Rats vs. Afirka Korps? skulle det ikke vere Afrika korps? ;)

Lenke til kommentar

Jeg skrev at filnavna var kliss like, bortsett fra tallene som antyder versjonen, litt selvmotsigende av meg ja...

Det jeg synes var litt (og bare litt) rart, var at linken på hovedsida sier "Download latest CATALYSTtm for windows XP (24MB) - Version 4.3" hvis den faktisk inneholder win2k drivere og.

Jeg fulgte "drivers & software" tab'en fram til win2k Catalyst, og der sier overskrifta "CATALYST Windows 2000 4.2 - Driver Download", mens date posted sier"03/10/04" (Som antyder 4.3?).

Anyways, lasta ned den, og den hadde iallefall samme filnavnet som XP 4.3-versjonen, selve om overskrifta altså sier "CATALYST Windows 2000 4.2 - Driver Download"... Litt rot i overskriftene og link-benevnelsen kanskje? ;)

 

Alt i alt er vi vel enige om at driverpakka er for både Win2k og XP...

Lenke til kommentar

Har et inntrykk at det nesten alltid er noe møll med ATI driverne.

Geforce,og Nvidia sine drivere,er mer stabile?

Har selv Geforce,og prøvet ut en hel mengde med drivere,men alle har vore stabile og bra.

Kan ikke si noe konkret om ATI,aldri prøvd dem,bare prøvd å installere 4.2 på en ME maskin.Funka ikke.Bare trøbbel.

Bare et intrykkk jeg har,så neste kort blir nok også et geforce.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har til dags dato aldri hatt problemer med Ati sine drivere.

Det har jeg - riktignok på laptop da men. Har aldri hatt problemer med driverne til stasjonært. Noen nevnte i en annen tråd at Omega har drivere jeg kan kjøre på Radeon chipen på laptop'en min - stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...