Gå til innhold

The Matrix-trilogien


friction

Anbefalte innlegg

Første likte jeg veldig godt, men syntes ikke de beholdt samme gnisten videre. Mange tøffe scener, men det mangla noe. Hørte av en kompis at det originale manuset lakk ut på nettet (han har lest det) og at de derfor valgte å endre det slik at 2'ern og 3'ern ikke er slik de planla opprinnelige.

 

Underholdende, men gnisten forsvant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg si at alle tre filmene var fatastiske! Synes hele tanken bak Matrix er så fasinerende... Så akkurat Matrix Revolutions som jeg fikk på DVD idag, hurra!

 

EDIT: har forresten ingen planer om å begynne å diskutere dette, da det er en diskusjon som vil gå i det uendelige...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jeg kan trygt kalle meg selv en Matrix-fan.

 

Men, som mange andre synes jeg den første filmen var best. 3'ern sugde egentlig, det meste handlet om maskingevær som skøyt...

 

Men, men...slåssingen er jo dødskul i alle filmene. Ble skuffet da Neo på en måte tapte mot Agent Smith og fikk hjelp av maskinene for så å dø..likte ikke den slutten.

 

For andre Matrix-fans som har lyst til å leve seg bedre inn i det hele, sjekk dette:

http://dynamic6.gamespy.com/~matrixrevolutions/

 

En mod for MaxPayne 1. Har testet en beta. Denne modden inneholder stortsett ALLE de mest kjente scenene fra alle 3 filmene. :dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

I motsetning til de fleste folk jeg snakker med elsker jeg alle tre filmene... Synes trilogien som helhet er genial og fascinerende, og koser meg meg 1'ern så vel som med 2'ern og 3'ern!

 

De to siste filmene er jo ganske utskjelt, og som regel pleier jeg å være ganske åpen for andre folks meninger og kritikk... Men i tilfellet med disse filmene skjønner jeg ikke helt hvorfor de har blitt så slaktet!?

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at Matrix nr.1 var, er og blir best av alle 3 filmene.

 

Det er meget vanskelig å lage ein oppfølger til ein slik film da den bygde på eit heilt nytt konsept.

 

De er gode filmer, det er ikkje det, men alle sammenligner med opplevelsen du hadde første gang du såg Matrix, og da er forskjellen stor.

 

Det var best første gangen og hadde nr.2 eller 3 kommet først så hadde det vore samme leksa.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
1enrn er faktisken av yndlings filmene mine, men 2ern og 3ern var en fiasko

Helt enig.

Det er vel ingen tvil om at Matrix nr.1 var, er og blir best av alle 3 filmene.

Enig

men alle sammenligner med opplevelsen du hadde første gang du såg Matrix, og da er forskjellen stor.

Også enig

Endret av sete
Lenke til kommentar

Matrix trilogien er de beste filmene som er laget, synes jeg. :yes:

Utrooolig bra slossing osv.

Ser det er mange som synes 3'ern er dårlig.

Selv synes jeg det er mye maskin krig der. Man får svar på en del i den siste filmen. Bare en bra sloss scene, omtrent ;)

Jeg synes 1'ern er den beste, som så mange andre synes.

Wachowski brødrene er geniale :w00t:

 

Men det er en ting jeg ikke er helt sikker på:

Dør Neo til slutt eller ikke?

Endret av EDB
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg liker hele trilogien, selv om jeg likte 1'ern best. men det kan jo være fordi det faktisk var den første filmen, og den var veldig utenom det vanlige. jeg liker 2'er og 3'ern veldig godt likevel :p

for dere som har en liten matrix-fan inni seg, bør få med seg ekstramaterialet som er på dvd-2 til Matrix Revolutions.. The Matrix Online ser _sinnsykt_ tøfft ut, og jeg gleder meg veldig til det kommer ut =>

 

Men det er en ting jeg ikke er helt sikker på:

Dør Neo til slutt eller ikke?

ho jenta spør the oracle på slutten: "will we ever see Neo again?" elns.

the oracle svarer da: "yeah, i think so" eller noe i den duren.. så jeg tror ikke han døde :p

Endret av noseh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men det er en ting jeg ikke er helt sikker på:

Dør Neo til slutt eller ikke?

ho jenta spør the oracle på slutten: "will we ever see Neo again?" elns.

the oracle svarer da: "yeah, i think so" eller noe i den duren.. så jeg tror ikke han døde :p

Med tanke på at han har kommet og gått et par ganger (5-6?), er han nok ikke død.

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner av kritikk til matrix filmene er folk syntes de er for overdrevene. Tenker ikke folk at de er i en verden uten grenser? som man så klart fikk vite i første filmen.

 

Vet.

Er jo i 'dataverdnen'. Ikkenoe blir jo overdrevet egentlig da.

Klar hele konseptet er overdrevet, men er jo ikke overdrevet inne i filmen. ;)

Hvis noen skjønte noe av det :D

Lenke til kommentar

Du får jo ikke et fasit svar på slutten, så om han dør eller ikke kommer helt ann på hvordan man tolker filmen. Personlig liker jeg alle filmene og synes brødrene klarte å innfri til en viss grad, med tanke på den enorme utfordrningen det var å faktisk fortsette historien fra den historiske eneren..

 

Noen som vet om det kommer en DVD-boks med alle filmene, i så fall når?

Lenke til kommentar

1ern er genial. Den er grensesprengende og pretensiøs, og den klarer faktisk å komme unna med det! Jeg gikk på kino for å se den på bakgrunn av en anbefaling fra en kompis som er filmfreak og som hadde sett den under et besøk i statene. Han var veldig knapp med info, noe som er veldig uvanlig når det gjelder ham. Man kan si jeg fikk bakoversveis. Satt som limt i stolen fra intro til siste tone av "Wake Up!"

 

Får etter filmen høre at dette bare var starten, og at det var minst en om ikke to filmer til i produksjon, og begynte så smått å glede meg.

 

Gleden var derfor stor da jeg ble invitert med på førpremiere for å se den andre filmen. Og like stor, om ikke større ble nedturen underveis i filmen. Makan til misforstått "coolness" skal man lete lenge etter. Lange scener fra et slags "raveparty" kombinert med brunstige halvnakenscener som aller mest minner om Hotell Cæsar i kvalitet og stemning. Dette kombinert med pubertal "sjokokakekåteoppdame" humor blir bare så alt, alt for dumt. Jeg var så skuffet etter å ha sett den at jeg allerede da bestemte meg for aldri å se den igjen.

 

Den tredje filmen husker jeg nada fra. Kan ikke si å ha festet meg ved en eneste ting. Jeg er glad jeg ikke brukte penger på å se de to siste, for å si det sånn....

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg er enig med de fleste.. Nr1 var god og storyen fløt selvstendig. Men når de to siste filmene kom på banen så sank den skuta raskt. En ting som iriterer meg grasalt (wow, vestlandsord på gang) er at personene er så ufattelig statiske. Alle er akkurat den samme gjennom hele greiene, og alle er akkurat like tørre. Når jeg så nr3 så tenkte jeg på dette:

 

"Hvem er egentlig maskinen/programmet? Og hvem er dynamiske, levende personene? Neo/Trinity/KungfuJap sier lite og det de sier stinker av klisjeer og tanketomme setninger. De beveger seg også skjeldent og de har det samme dumme ansiktsuttrykket gjennom alle tre filmene og gjemmer seg bak allslags solbriller og skinnjakker. Mens agent Smith er dynamisk, "passionate", har 100 ansikter og viser følelser."

 

Og slutten er jo ikke slik vi vil ha den. Det eneste som skjedde var jo at maskinene sa: "Ok greit da, da får dere leve nede i hullet deres" mens de fortsatte å utnytte menneskeheten. Når de "ravegutta" nede i hullet ikke trenger å kjempe mot maskinene lenger, hva skal de da? Waste of space er de. Slutten burde jo inkludere solen og at alle lever sammen på overflaten... eller kommer det i nr4 ?

 

Og hvilken rolle hadde egentlig Merv, kona, spøkelsene, alle programmene, arkitekten, and-the-list-goes-on? For å forklare storyen "The Matrix-Extentions" hvor de prøvde å bygge på den gamle matrix historien, men det eneste de gjorde var å ødelegge grunnmuren med et byggverk som kan minne on noe escher har designet ??

Om de vil fortelle god historie, så er "The second renesanse" Part I og II ultimate. Virkelig det beste av alt Matrix.

 

Jeg vil også nominere Keanu Reeves til "Worst actor ever"

Hadde de byttet han ut med en papplakat hadde vi ikke merket forskjellen.

SIMP953.gif

 

EDIT: Og "the power of the one reaches longer than the matrix" blir jo bare tull igjen. The Matrix var ogrinalt helt greit realistisk, men i det de prøver å pushe på oss at Neo er Messias og kan få Mr. Skyrider himself til å zappe roboter for han, da har de gått litt over streken. Hvis ikke det er flere lag av matrisen... som igjen gjør alt bare dumt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...