Gå til innhold

The Matrix-trilogien


friction

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Matrix er en av de absolutt beste filmene jeg har sett - det var helt kaos inne i hodet mitt etter første gangen. Måtte se den en gang til med en gang.

 

Den andre er en middelmåldig film IMHO, en del bra, men mye som nesten er kjedelig.

 

Den siste er ganske så bra syns jeg, fikk litt av feelingen fra den første filmen tilbake. Er litt usikker på hva jeg synes om slutten... det er et eller annet som skurrer.

Lenke til kommentar
Får håpe Peter Jacson skal regissere de neste matrix filmene.

Det bare må bli bra. :thumbs::dribble::cool:

Får håpe at det aldri blir flere matrix filmer (hvertfall Hollywood og hvertfall med Moss og Reeves. Men anime går ann) telefoner, capser, spill og mennesker som tror de er Neo. Og at hele verden bestemmer seg for å se bort ifra nr2 og 3 og heller nyte den lette historien i 1'en.

Lenke til kommentar
Den siste er ganske så bra syns jeg, fikk litt av feelingen fra den første filmen tilbake. Er litt usikker på hva jeg synes om slutten... det er et eller annet som skurrer.

er en del som ikke er oppklart ja...

neo ble bare borte...

og hvordan kunne han ødelegge maskinene?

osv, gidder ikke ta flere ting

 

jeg tror nok det kommer en matrix 4 etterhvert, men det kommer til å ta noen år..

Lenke til kommentar
og hvordan kunne han ødelegge maskinene?

Om du mener alle maskinene, så har han ikke gjort det. De lever fint de, mens de lever av menneskebatteriene sine. (Eller som de selv sier: "elektrical and kinetic energy from the human body... ... ... and some sort of fusion". Det er som om kapteinen skal forklare hvordan flyet hans kan fly og sier "the plane is driven by this rubberband ... ... ... and four jet engines")

 

De hadde jo planlagt 3 stk så ser ikke problem.

Det hadde jeg ikke trodd på selv om brødrene selv hadde sagt det til meg.

The Matrix (1) er så fulstending og historien blir jo avsluttet så bra (ingen løse tråder) at jeg nekter å tro at nr2 og 3 var planlagt fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
De hadde jo planlagt 3 stk så ser ikke problem.

Det hadde jeg ikke trodd på selv om brødrene selv hadde sagt det til meg.

The Matrix (1) er så fulstending og historien blir jo avsluttet så bra (ingen løse tråder) at jeg nekter å tro at nr2 og 3 var planlagt fra begynnelsen av.

3 stykker var planlagt fra begynnelsen, MEN de måtte lage alle om igjen fordi filmselskapet ikke turde å satse på 3 filmer på en gang og ville se hvordan den første gjorde det først. Derfor lagde de om på historien og lagde 1. filmen som en slags innføring, mens de andre nå ble plutselig en helt annen historie.

 

Så 3 filmer var planlagt, men det var ikke de filmene som ble laget og dette hadde med penger å gjøre.

Lenke til kommentar

Trilogien ebba litt ut. Startet kanon bra men endte nok langt nede. ;)

Manglet svarene.

Rent sånn action fylt var den rå fra start til slutt. rett og slett en Orgasme av Action som varte i mange timer. Man satt nesten i kinosalen og sparket og slo den foran deg :D

Men sånn i helheten ble det nok lunkent :dontgetit:

Lenke til kommentar
Men, men...slåssingen er jo dødskul i alle filmene. Ble skuffet da Neo på en måte tapte mot Agent Smith og fikk hjelp av maskinene for så å dø..likte ikke den slutten.

 

Kan konstantere at det som skjedde var at Orical (stavet garantert feil) gav en slag balanse mellom de to ligningene som da fører til balanse og dermed utslettelse. Det du skjøner er at The Arcitect og Orical blir til en positiv ladning sammen og alt ender som bare faen. Kan konstantere at det var det som skjedde når Noe ble til Agen Smith. (to ligninger blir satt ut av balansen og utselttes) Neo er død ja, men historien går i en sirkel så han vil nok returnere, men ingen film trengs å bli laget for det.

 

Ang filmene synes jeg at det var mye eleganse i slossingen i 2`ern, men i 3`er fikk Neo grisebank kan man si. Men ellers en fin trilogi vil jeg si ikke akkurat den beste men gode filmer som faktisk vil bli husket ihvertfall av meg om 50 år.

Lenke til kommentar

Som vi alle er enige om, den første var best. Jeg synes at de dalte rekkefølge, nemlig at den siste var verst.

 

Matrix-trilogien begynte veldig bra, men når de begynte med alt machine-mainframe-kvasiteknologiprogrammer så ble det for mye BS.

 

Oh, I am a program from the underworld. I don't have anything to do, so I have to return to the machine main frame so that I can be deleted. But if I hide, the machine cannot find me.

Lenke til kommentar
Men, men...slåssingen er jo dødskul i alle filmene. Ble skuffet da Neo på en måte tapte mot Agent Smith og fikk hjelp av maskinene for så å dø..likte ikke den slutten.

 

Kan konstantere at det som skjedde var at Orical (stavet garantert feil) gav en slag balanse mellom de to ligningene som da fører til balanse og dermed utslettelse. Det du skjøner er at The Arcitect og Orical blir til en positiv ladning sammen og alt ender som bare faen. Kan konstantere at det var det som skjedde når Noe ble til Agen Smith. (to ligninger blir satt ut av balansen og utselttes) Neo er død ja, men historien går i en sirkel så han vil nok returnere, men ingen film trengs å bli laget for det.

 

Ang filmene synes jeg at det var mye eleganse i slossingen i 2`ern, men i 3`er fikk Neo grisebank kan man si. Men ellers en fin trilogi vil jeg si ikke akkurat den beste men gode filmer som faktisk vil bli husket ihvertfall av meg om 50 år.

Mr.smith er et virus, hans oppgave var å infisere først the matrix, noe han gjorde...og oi, da har han ingen mening lenger og blir slettet ;)

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som vet om filmene kommer ut på DVD-box??

Jeg har ventet helt siden den første filmen ble gitt ut, på å kjøpe dem.

Jeg vil ha Collectors Edition eller Directors Cut DVD-box viss det finnes noe som heter dette.

 

Takker for svar!!!

Lenke til kommentar

Samme med lothr.

 

Først vanlige dvd`er.

Så med ekstra materiale.

Så spesial edidion.

Så collectors edition.

Så samlepakke av alle i vanlig, spesial og collectors edition.

 

Presse så mye penger som mulig ut av systemet.

Folk kjøper jo sånt glatt. :cool:

 

Blir kanskje litt for mye butikk?

Selv om opplegget er siiiinnnsykkt stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...