Gå til innhold

Job for en 14 åring?


tep0sen

Anbefalte innlegg

På tide med en opgradering av pcen. det eneste er at jeg er kjempe blakk. og komf penger kommer ikke. så konklusjonen er: jeg trenger en jobb. Jeg bor i stavanger og gjekk med aviser i 1 år slik jeg kunne kjøpe den nåværende skraphaugen. jeg sluttet pga dårlig behandling som arbeider. synes jeg. men nå trenger jeg ny jobb og er det noen som har gode forslag før jeg eventuelt kryper tilbake til aftenbladet?

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å finne noe annet når du er så ung. Du kan jo spørre rundt på butikker eller lagerbygninger om du kan få jobbe der..

Bare for å knuse drømmene litt, så mener jeg å huske at de fleste butikker opererer med 16 års aldersgrense grunnet diverse maskiner (pappresse o.l.) som man må være 16 år for å operere...

Men for all del, det skader jo ikke å spørre.

Lenke til kommentar
Vanskelig å finne noe annet når du er så ung. Du kan jo spørre rundt på butikker eller lagerbygninger om du kan få jobbe der..

Bare for å knuse drømmene litt, så mener jeg å huske at de fleste butikker opererer med 16 års aldersgrense grunnet diverse maskiner (pappresse o.l.) som man må være 16 år for å operere...

Men for all del, det skader jo ikke å spørre.

Hmm ja hvis det stemmer blir det jo litt verre i og med at man ikke kan sitte i kassen når man er under 18.

Lenke til kommentar
Hmm ja hvis det stemmer blir det jo litt verre i og med at man ikke kan sitte i kassen når man er under 18.

Har jobbet på Rimi, så dette kan jeg :p

Det eneste man kan gjøre, er å sette på plass ting i hyller, putte flasker i kasser o.l...

Lenke til kommentar

Spørr en eller annen tømmrer om han trenger en til å bære eller plukke opp søppel. Fintes sikkert andre yrker alla dette som trenger en rydde og bære gutt. feks. murere.

 

Annonser i avisa at du driver med ting som innstalasjon av OS og andre liknende ting. Feks. nettverk osv. Er utruli mange egentlig som ikke klarer det selv. Om du er passe flink i det da.

 

Gå rundt på boretslager og spørr om å klippe plenen. Mange slike har ordning om at beboerne skal klippe, og de er ofte villige til å spleise på en til å klippe for seg. Om det ikke er 16 års grense på gressmaskiner da, det husker jeg ikke.

 

 

Fintes mye og gjøre, bare en bruker fantasien. Jeg gadd ikke tenke så mye på ting nå... er sikkelig trøtt.

 

 

Pappa driver for seg selv, så jeg har aldri hat problemer med å få meg sommer jobb :cool: Syntes det er drit treikt da, enda jeg nå kan snekkre litt og drive md annet en rydding og bæring. Takker Gud for at jeg ikke valgte å bli snekker. Men det er lettvint da, for meg altså. Slipper å styre med frmed arbeidsgiver og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Det enkleste er nok å få seg jobb i en dagligvarebutikk, og papp-pressa kan du stresse med så mye du bare orker selv om du er under 16. I alle fall gjorde vi det på butikken min ;) Har jobbet selv på en REMA-butikk siden jeg var 14. Mye slavearbeid & rutinearbeid; tømme flaskebord, rydde, fylle inn varer, hjelpe kunder, tømme papp-presser og søppelbøtter. Men har du en allright sjef går det greit.

 

Når du er 14 tror jeg du kan glemme særlig "spennende" jobber, men sjangsene øker etterhvert som man blir eldre. Hvis du har jobba enn viss tid før og har attest, blir du nærmest ansatt på dagen (nåja) hos de fleste butikker - så det er kjekt.

Lenke til kommentar
Vanskelig å finne noe annet når du er så ung. Du kan jo spørre rundt på butikker eller lagerbygninger om du kan få jobbe der..

Bare for å knuse drømmene litt, så mener jeg å huske at de fleste butikker opererer med 16 års aldersgrense grunnet diverse maskiner (pappresse o.l.) som man må være 16 år for å operere...

Men for all del, det skader jo ikke å spørre.

Hmm ja hvis det stemmer blir det jo litt verre i og med at man ikke kan sitte i kassen når man er under 18.

Man må være 17 for å sitte i kassen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Man må være 17 for å sitte i kassen

Vel, alt kommer ann på hva slags varer butikken selger. Du kan sikkert operere i kassa på Cubus som 13-åring, for alt jeg vet, men for å selge tobakk og alkohol lovlig må du være 18.

 

Edit: Sjekk "alder og arbeid" på denne siden for info om hva du kan gjøre når.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Jeg bor i Sandnes...var ute en gang da jeg var 15år og skulle spør etter jobb, men det er nesten umulig å finne. De fleste plassene krever 16+

 

Vet om ei jente i klassen min som fikk jobb på Dolly Dimples når hun var 15år, kan kanskje prøve der? vet ikke hvordan lønna er der, men den er sikkert ok. Kan også prøve på Mcdonald's, var ei jente som fikk jobb der også når hun var 15 ;)

 

14 kan kanskje være litt for ungt, men du kan prøve.

 

Nå som jeg er snart 17 (søker jobb selv), så er tilbudet mye større.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jobber på en cafe under hoppet på holmenkollen denne uka.. Blir et ****** stress i morra når det er skiskyting...  :(

*spore av*

 

Het ikke du Gabrion (elns) for et par timer siden? :ermm:

 

Nickchange? Edit: *oppdage signatur* :p

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Er 13 år og har tenkt på å få meg en liten jobb. Er det greit og gå med avisa?

Hvordan er det med lønn og sånnt?

Tja. Det er greit når man er 13. Gikk med avisa på søndagsmårra'n når jeg var 13. Ble fort lei, i likhet med de fleste andre, men drev på i et 1/2 år. For jobbing hver dag med Aftenposten Aften får du vel 1500 kr+- per mnd., tror jeg.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...