Gå til innhold

Hvorfor laste ned program...


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig i veien med Windows Media Player 9.0? Inser at det må være en grunn, siden så mange velger andre programmer (Winamp/Jukebox m.m) til tross for at WMP allerede er i Win XP. WMP funker bra til mine behov; spille musikk/film....... Gi meg gode grunner til å velge anderledes.

 

Ikke helt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er det vel sånn at jeg brukte Winamp for leeeeenge siden, da WMP fortsatt var et sinnsvakt dårlig produkt, og har siden holdt meg til det. Bruker derimot det kun til musikk, WMP er bedre til film i mine øyne. Så tror det går på det at folk bruker det de kjenner til fra før, og bare går på den stien ;)

Lenke til kommentar

Negativt med WMP:

Den tar hele skjermen.

Den må ha fokus for at du skal kunne hoppe til neste låt, ta pause, osv.

Den bruker mye cpu

Den er klønete å styre uten mus.

Laget av M$

Laget for at du skal sitte å stirre på den mens den spiller

 

Winamp:

Kan tilpasse størelsen alt fra et lite icon på 8x8 pix til full størrelse

Kan styres med hurtigtaster, uahengig av størrelse uten å komme opp og dekke hele skjermen.

Bruker lite cpu om man skrur av grafikk

Alt styres enkelt med tastatur.

Ikke laget av M$

Laget for at du skal høre på det den spiller mens du gjør andre ting uforstyrret

Lenke til kommentar

Når det gjelder størrelse er du helt på jordet. Ihvertfall i Win XP. I minimert tilstand, legger WMP seg på oppgavelinjen og lar deg fortsatt ha full tilgang til alle lydspor, uansett om du vil bla gjennom samlingen din sortert etter spor, album, eller artist. DivX er heller ikke noe problem. Last ned codec, og spill i veg. Hurtigtaster funker også bra til de vanligste funksjonene (Start, Stopp osv.)

 

Trenger bedre argumenter enn dette for å bytte :D

Lenke til kommentar
Når det gjelder størrelse er du helt på jordet. Ihvertfall i Win XP. I minimert tilstand, legger WMP seg på oppgavelinjen og lar deg fortsatt ha full tilgang til alle lydspor, uansett om du vil bla gjennom samlingen din sortert etter spor, album, eller artist. DivX er heller ikke noe problem. Last ned codec, og spill i veg. Hurtigtaster funker også bra til de vanligste funksjonene (Start, Stopp osv.)

 

Trenger bedre argumenter enn dette for å bytte :D

ja tror nok det, liker ikke playliste systemet til wmplayer,syns det er tugnvint.Bare meg eller?

 

media playeren til film, winamp til musikk.

Lenke til kommentar

ingen grunn til og velge noen annen player enn wmp9 synes jeg, forrige versoner var ikke fullt så bra(tenker på de mellom v6.4 og v9) så jeg tror nok endel blei skremt vekk da.

 

Jeg bruker WMP9 til det meste, og Media Player Classic(mplayer 6.4 klon) til quicktime og real-media.

Lenke til kommentar

Jeg liker nå best Winamp til musikk. Syns den er super på alle måter. Tar lite plass, er enkel å holde styr på, bruker lite ressurser og er generellt veldig trivelig :) Noe avanserte bibliotek system har jeg ikke bruk for, da jeg har full kontroll på hva som befinner seg hvor uansett. (Og om jeg skulle ombestemme meg, så fungerer Winamp til det også)

 

WMP får lov til å ta seg av alt av videofiler. Fungerer fint til det syns jeg.

 

Så lenge jeg har disse to, trenger jeg ingenting mer :D

Lenke til kommentar

Windows Media Player har jeg personlig aldri likt og brukte winamp før jeg gikk over til foobar2000. Godt mulig WMP har blitt mye bedre etterhvert, men nå er jeg så godt vant at jeg neppe går tilbake. Som alltid må jeg bare si at jeg er glad det er mange programmer å velge blandt :)

 

Jeg bruker foobar2000 fordi "alt" kan konfigureres inkludert formateringen av playlisten som er min favoritt.

I tillegg har man replaygain, masstagger og mange andre nyttige funksjoner og plugins (noen jeg bruker er: foo_web, foo_infobox, foo_history, foo_dbsearch, foo_shuffle, foo_temple, foo_freedb, foo_abx, foo_osd, foo_quicktag, foo_setyear, foo_syfm, foo_vis_simple_spectrum, foo_delete....).

Lenke til kommentar
Jeg liker WMP til alt av film, og iTunes til musikk. Har en del musikk, så det er fint å bruke iTunes da man har ordentlig sortert musikk :thumbup:

Jeg lurer inn et spørsmål her:

Er det "trygt" å teste iTunes nå, i den forstand at den ikke insisterer på å reorgaisere hele samlingen min? Jeg er livredd den funksjonen siden jeg har orden fra før og ikke trenger hjelp. Hva heter eventuelt funksjonen jeg bør holde meg langt unna dersom jeg vil la alt ligge der det ligger?

Lenke til kommentar

Altså en videoplayer ha en mulighet for å spole frem og tilbake med musehjulet! Forstår ikke at det går ann uten... Og eller så har wmp alt for lite nyttige funksjoner og alt for dårlig kompatibilitet...

Til spilling av video bruker jeg Crystal player. Det er kongen over alle videospillere! Ingen over, ingen ved siden av. Finnes ikke noe som passer bedre til kunne styre alt ved hjelp av en trådløs mus fra en rimelig lang avstand...

 

Når det gjelder musik så er wmp9 rett og slett alt for diger og treig.... 6.4 versjonen er forøvrig grei som en sånn rask-til-å-starte spiller , viewer kan man nesten si, noe som winamp 2.9 også kan brukes til. Men til å holde orden på musikksamlingen så trenges det et programm med betydelig flere funksjoner. Og da kan itunes eller realjukebox brukes...

Lenke til kommentar

Jeg liker også WMP til alt av film. Fordelen er at den er pre-innstallert og relativt enkel å bruke. (bare å fjerne knapperaden på venstre side og spillelista på høyre side) Fullscreen på WMP9 liker jeg veldig bra siden spoleknappen går over hele linja og på grunn av at musepeker og menyen glir så elegant unna når man ikke bruker menyen/knappene. Kontrast og lysstyrke er også lett å stille. Nå har jeg ikke brukt så mye annen videp-programvare, men har til nå holdt med til WMP9 siden den er preinnstallert og såpass grei i bruk.

 

Når det gjelder musikk så bruker jeg Winamp 5.0 (tidligere v2.95) Dette er både av gammel vane og at winamp er genialt på det den er beregnet for: musikk. Enkelt og brukervennlig og ikke overfyllt av funksjoner jeg ikke trenger (CD-brenning, osv) Jeg bruker kun selve classic spilleren + playlist og synes jeg får mest ut av skjermplassen på den måten. God oversikt over en lang rekke sanger på grunn av liten font.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...