Gå til innhold

Morten Abel


friction

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg noe av musikken er bra, men det gamle(September When) er best. At fyren har en viss f4g image er greitt nok det, men man kan lage bra musikk fordet! Men Morten Abel er en klyse, og en særing uten sidestykke. Han nektet plateselskapet å signe Lene Marlin, da ville han si opp kontrakten. Han mente at plateselskapet hadde bare plass til en "stjerne", og det var ham selv. I tilleg så har vel han de "vanlige" rusproblemene, han koser seg med sterke saker i lag med Paperboys. Huff puff the magic dragon.

Lenke til kommentar

Yrk, faren min fortalte meg at en gang Morten Abel skulle spille i Flekkefjord hadde han nektet å gå ut på scenen hvis ikke han fikk en flaske med brennevin. Han som arrangerte det (En venn av faren min) sa da til Abel at: "Ok, da går jeg ut å sier at du ikke gidder å spille fordi du ikke får en flaske med brennevin". Da kom han seg ut på scenen :grin:

Lenke til kommentar
Men det er jo klart at satanister fra nord ikke liker seriøse artister...

Seriøse artister?

 

Dette har verken med om man er fra nord eller om man er satanist å gjøre. Jeg går ut ifra at du siktet til Jonki, men jeg deler vel hans syn på dette området, og jeg er ikke satanist, og ikke fra nord. Hva Jonki er, vet jeg ikke.

 

Morten Abel lager simpel musikk beregnet for jenter på rundt 12 - 14-års alderen. At noen andre enn de liker det er meg helt uforståelig. Det kan knapt kalles musikk.

Lenke til kommentar

Synes dere mister litt av hva tråden faktisk handler om. Fyren spør om Morten Abel er norges beste pop vokalist. For det første spiller ikke image noen rolle hvis det er snakk om vokal. Dessuten hadde det kanskje vært mer konstruktivt å svart hvem dere synes er flinkere.

 

Personlig på jeg innrømme at jeg synes Kurt Nilsen er fantastisk bra, vokalmessig altså. Selv om musikken er lame. Men vokal presentasjonene hans er det ingenting å si på.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Syns det har gått nedoverbakke med mannen jeg.

Det begynte bra, og han var desidert best i tiden med Mods.

Så var "the September when" der mye faktisk er veldig brukbart.

Som solo-artist er det vel litt bob-bob. Syns han har blitt masse hypa, og "musikken" er tidvis svært ubehagelig å høre på. Untak finnes jo, som "Lydia" og "Let the good times roll" f.eks.

Han synger faktisk veldig bra hvis han gidder :ermm:

 

Syns han har motbydelig mye "fag" i måten han er på :yucky:

Lenke til kommentar

Jeg synes Morten Abel gjorde det mye bedre med The September When enn som soloartist. Kommer kanskje av at de øvrige fire i TSW er utrolig dyktige musikere, og dette har hatt stor innvirkning på musikken.

Peltz er heller ikke så verst. Mer rocka og mye mindre "polert" enn TSW, og bra låtmateriale, men noen av sangene er litt langdryge.

Som soloartist har han noen bra låter, men de fleste låtene blir litt for kjedelige. Jeg har de tre første albumene (to av dem er kjøpt til kampanjepris på Platekompaniet). Skal ikke kjøpe det siste albumet, fordi det faller under en dobbeltboikott: For det første, plata er forkrøplet med "kopikontroll". For det andre, Virgin er medlem av RIAA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...