Muteki Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 Jeg skal ikke kjøpe det men jeg lurer på om hva som gjør dette korte så bra? Eller er det bra i det hele tatt?
Syar-2003 Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det har dual DVI porter ( 2 digitale LCD skjermer ) . Ingen analog VGA . Endret 6. mars 2004 av syar2003
Prelude Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 det er ett kort som er spesielt designet for CAD og 3D rendring/designing og inneholder noen ekstra instrukser spesielt designet for den slags jobber. kortet krever FireGL drivere og kan ikke bruke Catalyst driverene.. men.. man kan faktisk modde R3xx kort til FireGL ved å flytte på noen motstander på kortet og få ett komplett FireGL kort.
ØW Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det er et proffkort. Det vil si at det er ment for arbeidsstasjoner hvor man jobber mye med 3D og CAD. Det vil nok ikke yte like mye som et radeon9800XT i spill da driverne er optimalisert mot professjonelle programmer, mens driverne til radeon er optimalisert mot spill. Edit: Prelude var kjappere gitt Endret 6. mars 2004 av ØW
anon12234 Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 Det er et proffkort. Det vil si at det er ment for arbeidsstasjoner hvor man jobber mye med 3D og CAD. Det vil nok ikke yte like mye som et radeon9800XT i spill da driverne er optimalisert mot professjonelle programmer, mens driverne til radeon er optimalisert mot spill. Edit: Prelude var kjappere gitt nå har det seg slik at 9800xt også er "beregnet" til grafikk-redigering og annem, 9800pro er ati sitt spillkort........ men xt yter bedre i spill uansett.......
ØW Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 men.. man kan faktisk modde R3xx kort til FireGL ved å flytte på noen motstander på kortet og få ett komplett FireGL kort. Jeg kjører mitt radeon9500 som firegl-z1 ved hjelp av en soft-mod. Har ikke gjort noe med motstandene...
ØW Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det er et proffkort. Det vil si at det er ment for arbeidsstasjoner hvor man jobber mye med 3D og CAD. Det vil nok ikke yte like mye som et radeon9800XT i spill da driverne er optimalisert mot professjonelle programmer, mens driverne til radeon er optimalisert mot spill. Edit: Prelude var kjappere gitt nå har det seg slik at 9800xt også er "beregnet" til grafikk-redigering og annem, 9800pro er ati sitt spillkort........ men xt yter bedre i spill uansett....... Radeon9800XT er uansett spill-versjonen. Det funker bra i CAD og 3D, men bruker Catalyst-drivere. Firegl-X2 har samme kjerne som radeon9800XT, men bruker drivere som er optimalisert mot CAD/3D. Men det er fullt mulig å modifisere et r9800xt til firegl-x2 om man vil det, så det er i grunn samme kort bare dyrere Edit: og dobbel DVI Radeon er iallfall listet opp blant gamerkortene, mens X2 er listet opp blant workstation-korta. Endret 6. mars 2004 av ØW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå