Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele ADSL på to PC'er


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ADSL fra Telenor. Jeg har lyst til å dele linjen på to, men modemet vi har fått fra Telenor har kun en utgang, så jeg må hele tiden bytte om ledninger etter hvem PC jeg skal bruke internett på. Dette er veldig tungvint og har noen spørsmål:

 

1. Hva må jeg i det hele tatt ha for å dele linjen på to eller tre? Bra hvis noen har tips til spesielt utstyr, siden jeg ikke har noen peil på hva jeg skal velge. PS: PC'ene ligger kun 10 meter fra hverandre i samme etasje.

 

2. Vil "forbruksmåleren" fra Telenor vise hvor mye begge PC'ene har brukt? Altså at det ikke står at jeg har 500 MB igjen, men at jeg ikke har det likevel fordi den andre PC'en har bruk de 500 MB.

 

3. Hvis jeg kun har en PC som bruker internett av gangen. Vil den ene PC'en som da bruker internetten ha "lov" til å bruke full hastighet (den hastigheten vi betaler Telenor for). Eller vil kun 1/2 av hastigheten være tiljengelig uansett om det kun er en PC som bruker internett.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en bredbåndsrouter. De har innebygd swith med 4 porter, som gjør det enkelt å koble til flere maskiner. I tillegg får du mye bedre sikkerhet med NAt og brannmur. Og det koster bare 4-500 kr.

 

Forbruksmåleren viser hav abbonnenten har brukt, den bryr seg ikke om det er en eller 100 maskiner tilkoblet.

 

Begge maskinene vil ha lik tilgang, de deler på den hastigheten du har tilgjengelig. Bortsett fra mens du driver nedlastning vil det se ut som begge har full hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...