Gå til innhold

Noe tak i denne viften?


marloz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei nok. Kanskje ikke helt lydløs, men den er ikke så langt unna. Finishen er god, og det er ingen ting å utsette på kvaliteten.

 

Festeklipset son fulgte med brukte alle festeørene, men var noe krunglete å montere, men det var muligens bare fordi skrujernet mitt var for lite.

 

Ellers kjøler den greit nok. Har ingen tempraturer, men de var ikke så helt gale etter hva jeg kan huske.

 

Konklusjon: Kanskje ikke verdens beste rent ytelsesmessig eller støymessig, men det er ikke mulig å få både i pose og sekk. En bra kombinasjon, til en bra pris.

Lenke til kommentar

Min erfaring med denne viften ble bekreftet i en test gjort av PCgamer i februar. (utgave 3)

 

Antakeligvis den viften som gir mest for pengene.

 

Den koster 150,- på billigste webshop(200,- på komplett)

Kjøler min overklokkede XP2500, som går på 2400mhz nå, ned til 39 grader på idle og rundt 43 grader på load, noe som er meget respektabelt for en kjøler til 200,-

Støynivået er ikke "hørbart" med standard vifte. Jeg har forøvrig byttet ut orginalviften med en sunbeam led-vifte og har ikke tapt noe kjøle effekt på det.

 

Anbefales

Lenke til kommentar

sikkert bra kjøler,selv om den testen var med en xp 1800+

 

den beste luftkjøleren til fornuftig pris(ca 300.-)synes jeg er Thermaltake volcano 11 eller 12((2000 - 5500 RPM, silent 21dB to powerful 48dB)det som er så bra med

valcalo 12 er at den drar veldig mye luft med seg,så du slipper og ha max rpm

hele tiden(5500)

og at den har viftestyring,slik at du kan regulere rpm alt etter hva du selv vil..

 

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=892

Lenke til kommentar

Denne vifta er kjempe bra!!

 

Den er så god som lydløs og fungerer opp til AMD 3600+.

 

Jeg bruker min på en AMD 2500+ @ 3600+. CPU idle temp = 45 og PWM = 50.

 

Vifta får du kjøpt på komplett.

 

NB!! Vifta er relativt stor og vanskelig å montere på en del hovedkort (som f.eks. mitt KV7).

 

 

AMD xp 2500+ = 11x166

amd xp3200+ = 11x200

AMD XP 3600+ = 12x200

Lenke til kommentar
Denne vifta er kjempe bra!!

 

Den er så god som lydløs og fungerer opp til AMD 3600+.

 

Jeg bruker min på en AMD 2500+ @ 3600+. CPU idle temp = 45 og PWM = 50.

 

Vifta får du kjøpt på komplett.

 

NB!! Vifta er relativt stor og vanskelig å montere på en del hovedkort (som f.eks. mitt KV7).

 

 

AMD xp 2500+ = 11x166

amd xp3200+ = 11x200

AMD XP 3600+ = 12x200

den er vel ikke vanskelig å montere, men i en del kasser er den det. som i chieftec er den litt vrien. dårlig med plass mellom viften og det derre støtteskillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...