Gå til innhold

Har musematte noe å si?


Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er helt crazy med folk som kjøper musematter til hundrevis av kroner. Jeg tror dere lurer dere selv når dere tenker at det er verdt pengene. Jeg kjøpte selv en fUnc matte, den har jeg nærmest gitt bort men jeg har den som reserve skulle tøymatten min svikte. Jeg syntes blå tøymatte sammen med IE 3.0 gir presisjon overlegen fUnc og andre matter.

 

http://leech.dk/finale.swf - dette spiller krever stødige fingre og en presis mus.

En bra matte tror jeg ikke trenger å koste mere enn 20kr :D

min pers, 30 sekunder

 

Hilsen en som syntes fUnc og andre matter er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med deg der! Dyr musematte har ingenting å si!

Uenig med deg der! Dyr musematte har en del å si!

 

Kunne aldri tenke meg å dra musa bortover med begge hendene på ei tøymatte. Det føles slik når man kommer fra f.eks ei func-matte og over på ei tøymatte. Spesiellt hvis man har ei mus som er litt stor og tung. Da føles det tregt! Men dette tror jeg vi kan diskutere i det uandelige. Det kommer nok an på smak og behag. Noen liker mora, andre liker dattera osv...

Endret av Shotgun
Lenke til kommentar
Enig med deg der! Dyr musematte har ingenting å si!

Uenig med deg der! Dyr musematte har en del å si!

 

Kunne aldri tenke meg å dra musa bortover med begge hendene på ei tøymatte. Det føles slik når man kommer fra f.eks ei func-matte og over på ei tøymatte. Spesiellt hvis man har ei mus som er litt stor og tung. Da føles det tregt! Men dette tror jeg vi kan diskutere i det uandelige. Det kommer nok an på smak og behag. Noen liker mora, andre liker dattera osv...

Er mulig det.. men kanskje folk som ikke bare sitter og spiller er sterke nok til å klare å dra musa langs ei blå tøymatte uten problemer.

 

Synes de lavfriksjons-mattene blir litt som å kjøre bil med servo, man har mindre kontroll på hva som skjer.

Lenke til kommentar

Gromle, Styrker har ikke en dritt å si. Det er senene som belastes, og disse mener jeg er like sårbare for slitasje samme hvor sterk du blir.

Greit, fUnc mattene er kanskje behagelig og glatte i bruk, men presisjonen tror jeg ikke er bedre.

Prøv spillet dere som har dyre matter, hvis dere ikke får bedre eller like god tid som meg må jo det bety at min matte har bedre presisjon, eller kanskje at det ikke finnes behov for matter med bedre presisjon?

Elyas, Hvorfor er det viktig? Er det pga presisjonen til disse mattene? Jeg påstår at min blå Rosello tøymatte til 25kr har bedre eller tilsvarende presisjon de dyre mattene.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Helt fantastisk at det er mulig å bruke det der spillet som eksempel på om musematter er viktige. Det der er personlig koordinasjon og trening. Men, nå tilbake til saken. Jeg mener at musematter er viktige, for MEG. Det er jo en vanesak, slutt å diskuter noe som er så subjektivt. Kommer ingen vei uansett.

 

Men, nå som er det er sagt så er det jo bevist i tester at musa reagerer bedre på en glatt flate (les: fUnc, icemat, m.m) enn på tøymatter og bordflater. IGJEN, så trenger ikke dette ha noen praktisk betydning for den enkelte spiller. Det er og blir en vanesak. Bare ta meg, jeg bruker fUnc+skatez. Dette fungere glimrende for meg. Så har du på den andre siden av skalaen den fantastisk flink Quake3-spilleren zero-4, han kjører Microsoft kulemus med "jalla" tøymatte.

 

Btw: fikk 29 sek etter litt prøving og feiling!

Lenke til kommentar

Har selv IceMat + Intelli 3.0 (kjøpt for ca 9 måneder siden). Har og prøvd mange fUnc kombinasjoner. Men overraskende nok (for meg vertfall), da jeg prøvde en blå musematte + Intelli 3.0 (med skatez), synes jeg at den kombinasjonen overgår alt jeg har prøvd tidligere. I presisjon, glid å alt.

 

Så, dyr musematte har nødvendigvis ikke noe å si.

Lenke til kommentar

slik som jeg ser det har en musematte mye å si ettersom jeg spiller med høy sens i cs. Jeg bruker intellimouse 3.0 og func1030 grove siden og dette gir god friksjon og godt grep så jeg bedre kan mestre vanskelige situasjoner der jeg ikke hadde hatt rask nok aim eller hadde hatt for lite kontroll til å sikte inn på en kar fordi han danser rundt meg med kniv.

 

jeg trenger et grovt underlag til den høye sensen min :]

Lenke til kommentar

I Counter-strike har faktisk dyr / profesjonell matte en del å si. Det har seg nemlig slik at de fleste som spiller det, av en eller annen grunn har fantastisk lav sensitivitet på musa. Jo lavere sensitivitet, jo mer må du bevege musa, og skal du bevege musa like kjapt som en med f.eks 5 i sensitivitet (som meg:P) , så må du A) Være rask og presis. Eller B) Ha bra matte som sørger for liten friksjon, slik at du kan dra alt du har uten å stoppe opp.

 

Dessuten har f.eks fUnc Gaming sUrface 1030 (fUnc) bittesmå punkter som musa leser, og som gjør den mer presis.

Lenke til kommentar

Jeg er forundra over hvor mange som har vett i haue. Det er bare idiotisk og btale 300nok for en musematte når du kan få en som er like bra til 20kr. Men etter som jeg leste denne tråden ser det ut til og være mere smak og behag. ;)

 

Til alle dere med fUnC o.l : Hvis dere tror dere spiller noe bedre med en musenatte til 300kr, burde dere tenke dere om.

Lenke til kommentar
Jeg er forundra over hvor mange som har vett i haue. Det er bare idiotisk og btale 300nok for en musematte når du kan få en som er like bra til 20kr. Men etter som jeg leste denne tråden ser det ut til og være mere smak og behag. ;)

 

Til alle dere med fUnC o.l : Hvis dere tror dere spiller noe bedre med en musenatte til 300kr, burde dere tenke dere om.

Takk for tipset! Stikker på Biltema å kjøper meg tøymatte etterpå.

Lenke til kommentar
Jeg er forundra over hvor mange som har vett i haue. Det er bare idiotisk og btale 300nok for en musematte når du kan få en som er like bra til 20kr.  Men etter som jeg leste denne tråden ser det ut til og være mere smak og behag. ;)

 

Til alle dere med fUnC  o.l : Hvis dere tror dere spiller noe bedre med en musenatte til 300kr, burde dere tenke dere om.

Takk for tipset! Stikker på Biltema å kjøper meg tøymatte etterpå.

De koster 9,- , vis de ikke har satt opp prisen :scared:

 

Vurderer og kjøpe icemat eller func..

Lenke til kommentar

Kjøpte IceMat Black fordi jeg trengte en ny og hard musmatte som ikke krøllet seg så lett. Glass passer perfekt og siden jeg hadde nok av norsk valuta den dagen jeg skulle kjøpe ny, så ble det IceMat Black.

 

For øvrig passet den også godt inn i datakroken da jeg prøver å holde vedlike en sølv og sort "look".

Mener jeg har gjort en rimelig god jobb der. :yes:

 

Bilde av datakroken

 

Alt utenom mus og musmatte ved den innerste PC-en er i rett fargekombinasjon.

 

(Jobber med saken) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...