Gå til innhold

Har musematte noe å si?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har faktisk en AO musmatte med kart over rubika, den er ganske stilig :)Hvor mange av dere har det hehe :)

akkurat nå bruker jeg en musematte med diddl på, den er ganske kul og helt grei å bruke :). ellers har jeg masse reklame musmatter da, hvorfor kjøpe musmatter når man kan få dem gratis :)

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar
muse matte har ikke mye og si, jeg har selv en harry potter muse matte :D

Det kommer veldig an på hvilke spill du spiller. Hvis du spiller klickfest spill (strategi, rpg) så trenger vel du ikke store treffsikkerheten. Hvis du spiller spill som "krever" lav sens kan det være bra med en musematte med god glid og litt størrelse.

 

Blåmusemattefolk:

Har musematta deres kanter, sånn ting som hindrer at belegget oppå ikke faller av? Og hvordan sitter musematten fast i bordplata? Og størrelsen, hvordan er den?

 

De blå musemattene jeg har sett/spilt med har vært horrible. Det belegget oppå (det blåe stoffet) løsnet etter et par dagers spilling. Dessuten ville ikke musematta sitte fast i bordplata, den ble med bortover med musa. Størrelsen var ikke særlig mye å skryte av heller (20x20). Regner med at det ikke finnes all verden forskjellige typer blå musematter her i verden. Denne var kjøpt på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Ikke glem den psykologiske effekten! Hvis en spiller tror at musematta gjør at han kan banke hvem det skulle være i fps-spill, så skal man ikke se bort fra at han kanskje klarer det (placebo osv).

 

Jeg for min del synes det er greit med func av noen enkle grunner: den er lav, ligger godt på bordet, ledningsklipsen. Dessuten er det godt å vite at hvis jeg blir spist i CS så er det ikke musematta sin feil :).

Lenke til kommentar

jeg brukte en periode everglide, noe som var den beste musematten jeg noen gang hadde mens jeg brukte ikke-optisk mus. med en gang jeg gikk over til optisk falt valget på allsop matter (~60,-). hvis noen vet hvor jeg kan få kjøpt allsop musematter nå si si gjerne i fra :)

 

http://www.allsop.com/product_detail.asp?mastermodel=00005

 

har faktisk slitt ut 2 slike så er på utkikk etter ny.

Lenke til kommentar

Musematte har ikke all verden å si, men får du en med en ny mus, er det ikke negativt. Kjøpte Intelli mouse 3.0 på Flexi-data og fikk med Icemat. Den, vil jeg si, er hakket bedre enn noen tøymatte o.l. jeg har prøv før. Men prisen på den, hvis den skulle kjøpes separat var mellom 200-250. Hadde aldri betalt dette for den, men som sagt en grei extra sak.

Lenke til kommentar
jeg brukte en periode everglide, noe som var den beste musematten jeg noen gang hadde mens jeg brukte ikke-optisk mus. med en gang jeg gikk over til optisk falt valget på allsop matter (~60,-). hvis noen vet hvor jeg kan få kjøpt allsop musematter nå si si gjerne i fra :)

 

http://www.allsop.com/product_detail.asp?mastermodel=00005

 

har faktisk slitt ut 2 slike så er på utkikk etter ny.

Har en slik Allsop musmatte som jeg er kjempefornøyd med. Kosta 35,- på Elkjøp synes jeg å huske. :)

Lenke til kommentar

Tøy musematter, de billige: For tykke for min smak. For småe. Stofflaget detter for fort av. Syntes musa glir for dårlig. Sklir ofte på bordet. (Det fintes faktisk noen untak for enkelte av punktenne)

 

Func: Stor. Liten tykkelse. Glir perfekt for mitt bruk. Sjekk sak som holder ledningen fast. Holdes godt fast på de fleste flater, sklir skjelden. Kult utsene. Lett og holde rein.

 

 

 

Jeg liker ikke å bruke bordflata, men det kan ha noe å gjøre med mitt bord. Jeg føler musa henger litt etter når jeg beveger på den. Jeg lissom må bruke lit krefter for å bevege den, så løsner den og flyr for langt bortover.

 

 

Jeg likte Func mappa veldig godt med en gang. Det har ingen ting med at jeg ville liken siden jeg brukte så mye penger på den. Je kjøpte den samtidig med resten av datan. Så 300 av 20k er ikke noe man tenker på.

 

 

 

 

 

Det har sikkert ikke betydd så mye for meg, grunnet at jeg ikke er overgod i noen spill... går som oftest lei de føre jeg blir no videre god. Er rimlig god i Rune da, men det er det jo ingen andre som spiller nesten :angry:

 

Jeg føler meg mer konfortabel med Func matta. Om det er sykisk driter jeg i, så lenge jeg syntes den er mer behagelig så driter jeg i det. Lett og holde rein er den også. Søler du brus på en tøymatte så er det no drit å tørke fort bort, func matta kan du bare riste nesten så er det borte.

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra tøymatte og slapp mus til func og intellimouse 4.0 og gikk opp 4 levler i Warcraft på battle.net, pga at presisjonen min (ergo også microen min) ble mye bedre...

Og det at du fikk mer erfaring og ble bedre overall hadde selvsagt ingenting med saken å gjøre :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...