Gå til innhold

Temple of Elemental Evil


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig dette spillet uten de alt for store forventninger etter at jeg hadde lest anmeldelsen her på gamer.no. Men til min store overraskelse ble dette det nye spillet som holdt meg oppe til klokken 3 om natten for å "bare komme litt lengere". Denne følelsen har jeg ikke hatt over et spill siden BG II, Icewind Dale Planescape Torment og Morrowind. :thumbup:

 

Dette er altså et spill for dere rollespillere der ute, og kanskje verdt et ekstra titt hvis dere liker D&D regelsettet. Dette spillet koster £13 på play.com nå, og er absolutt pengene. Omgjort til norske kroner sier nettbanken min at det kostet meg 178kr (rundt der) inkludert frakt.

 

Dere som er heldigere enn meg og har bedre linje enn ISDN kan jo alltids også prøve demoen først! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så *absolutt Uenig. Det er det mest GRUSOMME rollespillet jeg har prøvd, det er virkelig MØKK! Og jeg er en som nærmest lever for å spille rollespill, jeg simpelten klarer bare ikke å få nok av GODE rollespill. Dette her var et av de virkeligt mest skuffende noensinne. Menystyringen, combaten... Alt for mye jeg ikke taklet i det hele tatt. Selve spillet var jo også sinnsykt dårlig. En kamerat av meg som også elsker rollespill gav det enda litt mer sjanse enn jeg gadd og satt å spilte det i en ukes tid. Når han så nærmet seg slutten kom han til en ca10 forskjellige hack&slash-områder du MÅ gjennom hvor ingenting storybased skjer, det er bare masse store, tomme områder med fiender. Utrolig nedtur. Jeg ville IKKE anbefalt dette spilelt til noen :/

Lenke til kommentar

Fårgjengeren arcanum slår alle spill.

Til og med Baldur's Gate 2

Det er bare så ekstremt bra, så om dere leter etter et bra spill er arcanum det dere har ventet på :yes:

 

Karakter

 

Historie 10

gameplay 10

musikk 3-4(musikken passer likevel bra in)

grafikk 3-4(grafikken passer bra til spillet)

 

Spillet begyner å bli gammelt men slår likevel Temple of Elemental Evil som er laget av arcanum folka

Lenke til kommentar
Må først si at nwn er veldig bra.

"men det helt til man kommer sånn ca. halveis uti spillet, hvor det blir en kryssning av Neverwinter NIghts og ****** diablo/2"

hva mener du med det er det bra eller dorlig

Det kan nok tilogmed jeg svare på: Det blir dårlig, *veldig* dårlig. Og jeg er en STOR fan av Diablo II og en nokså stor fan av NWN. Men Når et rollespill som har vært så "true" til rollespillsjangeren, med tilogmed å ta betalt for å kaste Identify, plutselig snur seg om til et pure hackslash gjennom, hva, 10 store områder uten vesentlig dialog, i det combatsystemet der, da går du passe lei ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TOEE er jo et rollespill for virkelig hardcore fans av sjangeren. Historien er vanskelig å få tak på, man må vilrkelig konsentrere seg tvers igjennom for å få fullt utbytte av spillet. Dette er jo fordi man i stor grad skaper sin egen historie, noe som i mine øyne er utrolig viktig i et godt rollespill.

TOEE et nesten perfekt rollespill spør du meg, suveren grafikk, perfekt kampsystem, geniale regeler (ad&d) og totalt ulinært. I tillegg har det flere slutter og starter. Er man ikke vant til rollespill kan jeg skjønne at spillet kan være frustrende. Det er jo ofte journalen ikke gir deg særlig mye info om questene, noe som fører til at man ofte må huske selv hva folk har sagt til deg. (Noe jeg liker veldig godt). Og det å påstå at spillet blir til til hackenslash midt i er totalt feil i mine øyne. Spillet har mye kamper, men ikke hacenslash kamper. De fleste store kamper i spillet krever nøye planlagt strategi for å lykkes. Både på våpen fronten og ikke minst magi fronten.

TOEE er et av de mest krevende spill jeg har spilt, og jeg har spilt mye rollespill. Det er absolutt ikke noe for folk som liker sjangeren litt. Deriomot er det et must for virkelige rollespill entusiaster. Spillere som IKKE liker å bli leid i hånden gjennom hele spillet :thumbs:

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fårgjengeren arcanum slår alle spill.

Til og med Baldur's Gate 2

Det er bare så ekstremt bra, så om dere leter etter et bra spill er arcanum det dere har ventet på :yes:

 

Karakter

 

Historie 10

gameplay 10

musikk 3-4(musikken passer likevel bra in)

grafikk 3-4(grafikken passer bra til spillet)

 

Spillet begyner å bli gammelt men slår likevel Temple of Elemental Evil som er laget av arcanum folka

Tror du blander litt. Jeg tror du blander ToEE med Lionheart. Jeg presiserer tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...