Gå til innhold

Teh official px-street thread..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

px-street2.gif

litt kortere...

Marvil: ja.. mulig DET blir litt værre.. eller.. kan alltids lage det, men.. hehe.. da må man laste opp css, hml og event. flere bilder.. hvis vi ikke lager en standard-bit med mouseover.. hehe.

Endret av cfenzo
Skrevet
Poenger her, er at vi må bestemme oss for ETT perspektiv som alle skal følge...

Polecat, den veien der trenger masse puss ;) og de trærne har du rappa :p

Jadajada, tenkte på OPPSETT! Men /me likte cfenzo's!

Skrevet

Må da være lov å rappe litt, d er jo så mye bra pixel-tegninger :p

Skrevet (endret)
Poenger her, er at vi må bestemme oss for ETT perspektiv som alle skal følge...

Jadajada, tenkte på OPPSETT! Men /me likte cfenzo's!

Ja jo likte den, men det blir for skrått synes jeg..:/

Kan vi ikke ha 45 graders vriding da..? Ergo holde inne Shift når vi strekker linjer..? Blir mye bedre areal å lage hus på da, pluss at det er _MYE_ lettere å lage parallelle linjer..

Edit; Det fullstendige resultatet må legges som sticky av en admin.. Det krever jeg..:)

Endret av Marvil
Skrevet
Kan vi ikke ha 45 graders vriding da..? Ergo holde inne Shift når vi strekker linjer..? Blir mye bedre areal å lage hus på da, pluss at det er _MYE_ lettere å lage parallelle linjer..

Jepp, enig! :yes:

Skrevet

Ja med 45 graders vinkel blir d lett å tegne, lett for alle å holde standarden. Eneste problemet som kan oppstå er t hvis d blir for skrått så kan jo deler av huset forsvinne bak neste hus.

Skrevet
Ja med 45 graders vinkel blir d lett å tegne, lett for alle å holde standarden. Eneste problemet som kan oppstå er t hvis d blir for skrått så kan jo deler av huset forsvinne bak neste hus.

Man kan ha en liten gylden regel om at man bør unngå høye bygninger i kantene som kan komme i veien for utsikten til naboene.. Slikt står spesifisert i lovene i Norge, at man skal søke naboen om lov først, og om ikke dette ligger til grunn må bygningen rives (i dette tilfellet coAdmin cfenzo må fjerne bildet..:))

Skrevet
Basics 101: Perspective

To start with Pixel Art, one should be aware that a 1 vertical and 1 horizontal movement is not correct.

The perspective on Pixel Art is based on a 1 vertical and 2 horizontal movement. Or the other way around, 2 vertical and 1 horizontal.

For example, you go up 1 pixel while you go 2 pixel to the right. This gives you the correct 3D effect.

Skrevet
Basics 101: Perspective

To start with Pixel Art, one should be aware that a 1 vertical and 1 horizontal movement is not correct.

The perspective on Pixel Art is based on a 1 vertical and 2 horizontal movement. Or the other way around, 2 vertical and 1 horizontal.

For example, you go up 1 pixel while you go 2 pixel to the right. This gives you the correct 3D effect.

Hm. Pft, regler er til for å brytes, har jeg lært.. ;)

Skrevet
Enig... tror vi skal beholde cfenzo sitt forslag til vei... bedre enn mitt i hvertfall :p

Jeg er også enig i det.

Dette blir bra altså :thumbs:

Skrevet

Litt praktisk info..

- cfenzo står kodingen og mest sannsynlig hostingen også

- det vil bli laget en template som alle må bruke som basis

- vi må ha et hovedhus som ligger først, der vi har litt info

- unngå høye bygninger i kanten av din eiendom

Mer..?

Kan jeg få bo i det første huset (dvs etter hovedhuset)..? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...