Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

[b]Pixelstreet versjon 2[/b]

Versjon 2 av dette prosjektet er nå under utvikling.

* Det finnes en betatemplate man kan laste ned [url="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=213371&view=findpost&p=3351030"]her[/url], der ser man også hvordan prosjektet mest trolig vil bli seendes ut,
* Det vil bli utviklet et administrasjonssystem, der man lett kan administrere sin egen tomt, som man bli tildelt etter søknad.
* Det vil komme diverse informasjonssider, med blant annet informasjon om prosjektet, hvordan lage PixelArt, osv.

Har du spørsmål, kan disse stilles (PM, MSN, osv) til Marvil (generelt, viktige saker og lignende), cfenzo (hosting, drifting og litt utvikling), Lokaltog (utvikling) eller PoleCat (deilige sekretr-saker).

Det kommer mer informasjon her når ting faller mer på plass.

Takk.


===========================================





[b]Gammel informasjon (ikke v2)[/b]

[b]For de som ikke gidder å lese hel tråden for å finne info;[/b]
Tråden handler om en "pixelgate" som vi her på forumet har laget, der hver beboer får sin tomt til å lage hus på..
[b]Alt[/b] du trenger av info (tutorial, søknader, template etc) finnes [b][url="http://pixelstreet.webfreak.no"]HER[/url][/b]

[b]Oppdatering![/b]
Oppdatering 16. desember 2004, [url="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=213371&view=findpost&p=3310848"]hotlink[/url].

__________________________________

Opprinnelig tråd;

Her kommer det en historie:

[Historie]
Det begynte en vakker dag da jeg fant en tutorial som gikk på Pixel Art. Jeg ble fasinert og begynte å leke meg selv. Dette ble ganske morsomt og jeg laget en liten "bydel". Så kom jeg på at jeg ikke hadde satt meg inn i "Slice"-funksjonen i PhotoShop enda, så jeg tenkte at det måtte jeg gjøre nå. Så mens jeg satt med bydelen oppe og skulle slice litt tenkte jeg at jeg like gjerne kunne bruke det jeg slica til noe. Jeg slica det litt pent og nyttefullt. Det jeg gjorde så var å komme på at PoleCat sin idè med sin "thinger" var ganske god, vi hadde lissom ingen oversikt over folket her på denne delen av forumet. Så jeg laga det litt personlig med folk i vinduene og la inn div mouseovers. Jeg samla inn de folka jeg kom på uten mulighet til å sjekke på forumet (min trådløse D-Link som ligger ute tåler ikke kulde og når det er -10,7 ute så klikker Internettilkoblingen min i vinkel. I tillegg ligger den hos naboen siden vi deler en 2mbitslinje så sier det seg selv at jeg ikke kan begynne å vandre der klokken 2 eller 3 eller 4 på natten. Det hele er meget komplisert). og laga en liten oversikt over de folkene som er aktive og ganske viktige.

Nå er siden ferdig og publisert på nettet og håper noen kan komme med kommentarer og om jeg har utelatt noen viktige folk. Jeg ser nå at jeg har glemt Smidt og Flodhest. Jeg beklager, men skal fikse det så snart lysten kommer ;)
Kommentarer er litt viktig siden jeg ikke ser helt klart idag. Driver å vurderer om jeg egentlig er edru fra igår, eller den mer som sjokkartede turen ned en istrapp (som endte med at ei dame måtte til legen :ermm: ) kanskje var litt mer driftig enn tidligere antatt ;)
[/Historie]

[url="http://aroneid.viper.easyisp.org/div/hw/hwcity/index.html"]Link[/url]

Edit: Som sagt; ikke ved minde fulle 5 enda.. :mad:

Teh official HW.no px-street thread.. Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stilig, men på informasjonssiden om designeren kan du jo kanskje lage en leilighet eller noe slikt. Ser litt rart ut med det screenshot'et av forumet.

Vel vi tenker likt.. ;) Det var planen, helt til jeg fant ut at jeg ikke hadde kunnskapen til det helt enda.. Fant noen fine bilder på nettet som kunne guide meg, men om du ser screensa av det jeg prøvde meg på så vil du helt sikkert bare le så jeg utelater å poste dem..:)

 

Om noen har lyst kan de absolut få lov..:)

 

En hel by-idè; Jeg er med jeg, men gidder ikke alene..:)

Lenke til kommentar
Heile forumet? er det ikkje nesten 50 000 medlemmer? ;)

 

Hadde vert stilig om kver enkelt medlem kunne lage seg en heil leilighet. Da trenger eg å lære meg litt pixeltegning først though..

snakk med admin så kan han/hun legge ut en artikkel. så kan Marvil legge alle sammen ut i byen :p

Endret av $k$
Lenke til kommentar
Heile forumet? er det ikkje nesten 50 000 medlemmer? ;)

 

Hadde vert stilig om kver enkelt medlem kunne lage seg en heil leilighet. Da trenger eg å lære meg litt pixeltegning først though..

GENIAL IDÈ!!!

 

Selve byen er nå 700*400 pixel..

 

Makan til oppslutning da.. ;) Trodde det skulle hagle med krasse kommentarer jeg.. :roll:

Lenke til kommentar
EDIT: Ett minus, ser du har brukt grid's som tekstur... grids = no good ;)

EDIT2: /me har penthouse :woot:

Edit1: Ja ville ha noe ting oppå taket åsså var jeg ikke helt ved mine fulle fem i natt når jeg lekte, så jeg velger å skylde på det.. Kjøpte du den forklaringen..? ;)

 

Edit2: Seff har du penthouse. Mer som toppleilighet.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...