Gå til innhold

Vil øke effektiviteten på strømforsyninger


Anbefalte innlegg

Interessant! :yes:

 

På tide at fokuset rettes mot strømforsyningene som knapt har endret på seg siden introduksjonen av ATX-formfaktoren. Bra at Intel tar initiativ her, og det har vel sikkert noe å gjøre med Prescott og dens relativt høye strømforbruk vil jeg tro.

 

Etter introduksjonen av S-ATA, som bruker en mindre og overlegent bedre strømplugg enn den utdaterte 12V Molex-pluggen, så regnet jeg med at strømforsyning-produsentene ville legge til rette for dette. Men det eneste de gjorde var å legge med en Molex-til-SATA konverter, hva er det for noe tull? :realmad:

 

Det ligger etter min mening et stort forbedringspotensiale i dagens strømforsyninger, som bl.a. mindre strørrelse, mer effektiv, lavere støy og mindre spagetti. Jeg er iallefall mer interessert i det enn en strømforsyning som lyser i mørket :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ligger etter min mening et stort forbedringspotensiale i dagens strømforsyninger, som bl.a. mindre strørrelse, mer effektiv, lavere støy og mindre spagetti.  Jeg er iallefall mer interessert i det enn en strømforsyning som lyser i mørket :roll:

Enig der.. det er mange og tykke ledninger i dagens PSUer..

 

Når det gjelder "dioder og ting som lyser i mørket" så er dette ikke ment som ett tupp i rumpa på case-moddere, men jeg synes mange kabinetter ligner mer og mer på Professor Baltasars mirakelmaskin fra barne-TV. Kanskje jeg er i ferd med å bli gammel?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke den jevne forbruker vil merke så mye på strømregningen sin om PCn blir bedre pottetrent mhp strømforbruk, men hvert enkelt land vil få en drastisk nedgang i totalforbruket, noe som gjør at behovet for å bygge ut kraftverk etc vil reduseres.. noe som kommer miljøet til gode.

Der er "ingenting" å hente på strømmåleren... Selv sommerstid vil man her i landet i komfortens navn ha en liten oppvarming i huset for å få ut "råskjen" (råheten, fuktigheten). Om dette er noen lyspærer og/eller fra en PC så er det ett fett...

Hvis man i et kontorlandskap derimot må bruke aircondisjon til kjøling såå...

Til enøk vil jeg si at det er mer å hente på å dimme ned gate/veglys i den tiden folk ikke går ute alikevel, men det er en annen tråd...

 

At Intel gjør noe banebrytende her er ren propaganda :green:

Er ikke bare her i landet det er snakk om. Dessuten: Er ikke alle som bruker strøm til oppvarming. Selv bruker jeg bare varmeovn om natten når det er 20 kalde ute, ellers går det i ved

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...