Gå til innhold

Kristen spill-side


Anbefalte innlegg

:devil: Hva er det egentlig snakk om her a ? Jeg skjønner meg ikke på religion og har aldri gjort det.. jeg Komfimerte meg kristen bare for å se *nermere* på det.. jeg syns at religion styrer tankene på syke folk men det er det jeg mener... :cry: Anyways.. hva har Religion og spill sammen ? Finnes det noe Kristne spill ? isåfall så vil jeg vite navnet på det.. og så skal jeg vurdere det.. og gi det den karakteren den fortjener.. om en person lærer noe av å spiller er jo helt opp til den som spiller...

 

Syns det er farlig når religion blandes inn i spill også.. trodde jeg kunne ha det for meg selv.... jeg fåretrekker Gta Vice city.. jeg har en *kamerat* som er kristen.. og han er HELT imot det... det som er så jevlig rart.. han Spiller Unreal både på xbox og på Pc.... Lurte på om jeg skulle vise han denne posten... som sakt.. skjønner meg ikke hva kristne vil fram til..og jeg har masse spørsmål jeg skulle hatt svar på..

Endret av Lord Jason Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dagger - your starter weapon.

* Crossbow - good for picking off baddies from a distance

* Trinity Blast - three beams of holy energy

* Frozen Shards - cool! (pun intended)

* Lightning - give enemies shock therapy

* Smite - dagger with explosive blasts

* Soul Discs - twirling discs that demons hate

* Spirit Sword - available in the final level...awesome weapon

 

Morsomme våpen!! Kunne trengt noen av disse i COD noen ganger...spes. Lightning,hehe :green:

Lenke til kommentar
strenge livssyn frarøver de gode spillopplevelser. De har tydeligvis valgt å utelukke masse spill fordi de er prinsipielt uenige i verdiene spillene formidler, og det er synd for dem.

Vel,på den annen side hva er en god spillopplevelse? Noen føler seg støtt av feks. banning, nakenhet etc. og dersom et spill inneholder disse elementene vil det ikke gi en god spillopplevelse uansett med mindre disse elementene fjernes. Det er ikke bare prinsipper det går på.

Man velger å ikke spille et spill av prinsipp fordi det inneholder vold(fordi man finner det støtende). Greit nok. Men dersom man setter prinsippet til side og likevel velger å spille spillet vil det ikke gi noen god spilloplevelse uansett pga. den støtende volden.

Jeg foretrekker forøvrig å le med folk, istedetfor av folk. For god spillhumor, sjekk ut www.uncleclive.co.uk.

Kan dette tolkes dithen at du av prinsipp utelukker en potensiell god latter? :lol:

Auda, den var langt under beltestedet. Men samtidig totalt usaklig, og især fra en som ikke klarer å forstå hvordan quicksave-funksjonen kan ødelegge en spillopplevelse.

Utsagnet var overhodet ikke rettet mot person. Det var bar en generell tanke.

Og jeg forstår helt glimrende hvordan noen mener at en evt. q-save kan ødelegge en spillopplevelse. Det jeg absolutt ikke forstår hvordan de prøver å argumentere at dette er noen som helst andre sin skyld en deres egen? Man skal jo være en komplett idiot dersom man likevel bruker en funksjon (som er FULLSTENDIG FRIVILLIG å bruke):wallbash:

Så deres argumentsjon blir: Fordi de selv velger å bruke en FRIVILLIG spillfunksjon som ødelegger spillet for dem, er det derfor bedre at denne funksjonen fjernes fra spillet slik at absolutt INGEN får noe valg, og spillopplevelsen følgelig ødelegges for de som ønsker en slik funksjon.

 

Ved å bruke samme argumentasjon kan jeg si at "siden spill er best for meg i 640x480 oppløsning, bør alle andre valg av oppløsninger fjernes" "For det er jo så vanskelig å la være å velge en høyere oppløsning dersom dette alternativet først er tilgjengelig" :wallbash:

Lenke til kommentar
Vel,på den annen side hva er en god spillopplevelse? Noen føler seg støtt av feks. banning, nakenhet etc. og dersom et spill inneholder disse elementene vil det ikke gi en god spillopplevelse uansett med mindre disse elementene fjernes. Det er ikke bare prinsipper det går på.

Man velger å ikke spille et spill av prinsipp fordi det inneholder vold(fordi man finner det støtende). Greit nok. Men dersom man setter prinsippet til side og likevel velger å spille spillet vil det ikke gi noen god spilloplevelse uansett pga. den støtende volden.

Eh, ja. Derfor er det jo fint at disse menneskene har denne siden slik at de kan lese omtaler som fokuserer på elementer de er opptatt av.

 

Jeg foretrekker forøvrig å le med folk, istedetfor av folk. For god spillhumor, sjekk ut www.uncleclive.co.uk.

Kan dette tolkes dithen at du av prinsipp utelukker en potensiell god latter? :lol:

 

Nei, men jeg gidder å føle meg bedre enn andre mennesker som har et annet verdigrunnlag enn meg ved å peke nese og le av deres verdenssyn. Det kalles toleranse.

 

Utsagnet var overhodet ikke rettet mot person. Det var bar en generell tanke.

Og jeg forstår helt glimrende hvordan noen mener at en evt. q-save kan ødelegge en spillopplevelse. Det jeg absolutt ikke forstår hvordan de prøver å argumentere at dette er noen som helst andre sin skyld en deres egen? Man skal jo være en komplett idiot dersom man likevel bruker en funksjon (som er FULLSTENDIG FRIVILLIG å bruke):wallbash:

Så deres argumentsjon blir: Fordi de selv velger å bruke en FRIVILLIG spillfunksjon som ødelegger spillet for dem, er det derfor bedre at denne funksjonen fjernes fra spillet slik at absolutt INGEN får noe valg, og spillopplevelsen følgelig ødelegges for de som ønsker en slik funksjon.

 

Spilldesignet kan lett ødelegges av at funksjonen er tilgjengelig, i tillegg stoler jeg på at spillutvikleren vet hva han holder på med, og hva som vil gi den ypperste opplevelsen av spillet for meg. Hvis han har valgt å ikke inkludere quicksave-funksjonen så er det helt sikkert en grunn til det, det ville jo ikke vært noe problem for ham å inkludere den.

Lenke til kommentar

Det mest bekymringsverdige med anmeldelsene er etter mitt syn at de fremstiller seg som en side som kan fortelle foreldre hva som er gode eller dårlige spill for barna. I seg selv kunne det vært greit nok, men kriteriene blir for meg skrudde:

 

Sitat fra Freelancer anmeldelsen:

 

"The violence in this game is fairly minimal. The only moment of violence occurs during a cut scene where a character gets stabbed by a blade. When it sticks in his body, a small amount of blood comes out. When you destroy enemy fighters or assassinate people (who are also in ships), the ships blow up and no more; you never see blood or bodies in these situations."

 

Det å utøve vold er altså ikke så farlig, men om en ser resulatene av volden på voldsofferne er det grusomt, og skader barn. Det er greit å drepe, lemleste å sprenge mennesker, så lenge du gjør det fra avstand, og ikke ser tarmene til de du har lemlestet.

 

Noen her tidligere sa noe om at vold i spill ikke påvirker de som spiller, etter de flestes forskeres oppfatning. Dette er galt. Både innenfor Psykologi og Medievitenskap er den gjengse oppfatning at vold i alle medier påvirker publikum til å både bli mer voldelige, og til å reagere mindre når de bevitner vold. Ut i fra det siste kunne standpunktet til de kristne anmelderne forsvares, ettersom det å se tarmer i spill kan gjøre at de blir mindre sjokerte om de ser tarmer i virkeligheten. Men selv ser jeg heller at barn holder hodet kaldt i ekstreme situasjoner enn at de er i stand til å utøve vold uten å tenke på konsekvensene volden får.

 

Det noen sa om at en skal være forsiktige med å kritisere noens religion, joda, enig i det. Men det betyr ikke at helt relevant kritikk skal ties med. På denne siden advares det mot CIV-spillene fordi de forfekter en evolusjonistisk verdensoppfatning! De er ute av stand til å tilpasse seg den virkelige verden, men ønsker i stedet å tilpasse verden bibelen.

 

Det finnes mange oppegående kristne, jeg liker å tror at det er disse som utgjør flertallet, men om de tror alt som står i bibelen skal tolkes bokstavelig, og at alt som motsier dette er synd og bør motstrides med alle midler er de farlige fundamentalister, og folk som påpeker dette bør ikke hysjes på. (men dette betyr selvsagt ikke at trusler eller ukvemsord på noen som helst måte er ok)

Lenke til kommentar
Vill berre stikke inn at det ikkje er noke grunn til ikkje å konfirmere seg, medlem av statskirka blir du likevel :thumbdown:

Sjølv om du medler deg ut blir du automatisk meldt inn igjen etter 3 år, vel å merke visst du ikkje har meldt deg inn i ein anna relgiøs gruppe. Dumme statskirke. :cry:

Og hvis du er utmeldt av statskirken, men ikke medlem i noen annen gruppe, mottar statskirken fortsatt penger fra staten for deg. :ermm:

 

Human-Etisk Forbund sier jeg, for de som er utmeldt av statskirken.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at disse gutta som sitter der å anmelder de spillene gjør dette for pengene sine skyld. De får sikkert en del penger for den t-skjorte reklamen som er på toppen der + en del fra diverse Christian family values grupper rundt i USA som bruker all sin tid på å stoppe ukulte ting, som Britney Spears og Aguliera.

De har sikkert masse mye mer penger en de fleste på dette forumet.

 

De luringene :devil:

 

Tror dere det trengs noe sånt her i norge, eller kansje i Knutby

Endret av Slefve
Lenke til kommentar
jeg gidder (ikke?) å føle meg bedre enn andre mennesker som har et annet verdigrunnlag enn meg ved å peke nese og le av deres verdenssyn. Det kalles toleranse.

Toleranse er et nøkkelord. Jeg tolererer ikke ubegrunnet intoleranse. Ved nærmere studie av disse tekstene kan man beslutte at skribentene bl.a. synes homofili er noe styggedom, som barn bør skjermes fra. Det finnes ingen gode grunner til å mene dette. Jeg kan ikke nekte dem det, men synes likevel det galt å formidle denslags undertrykkelse videre som sannhet.

 

Jeg respekterer ikke slike livssyn, og har dermed heller ingen baktanker med å le av det komiske elementet som oppstår når disse middelalderidéene blandes inn i spillanmeldelser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...