TLS Skrevet 28. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2001 Jeg har et ABIT kt7-RAID kort, er det best å koble harddiskene på RAID kontrolleren, eller på den vanlige IDE kontrolleren? Begge diskene er Udma66 disker Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2001 Hvis du kun har 2 HDer så er det like greit å koble dem på primary og secondary master, men du har vel en CD-ROM og en CD-brenner også sikkert. Da kobler du HDene som master på IDE3 og IDE4(altså på raid'en) og CD-rom og CD-brenner på primary og secondary master. Da får du ingen slaver :smile: Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 29. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2001 [ Denne Melding var redigert av: Wishmaster-KK på 2001-10-29 11:40 ] Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 29. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2001 And the point being ? Jeg har ikke merket noe særlig forskjell med en enkel disk på en vanlig ide, eller raid'en. Merket ikke noe før jeg satt minst 2 disker på raid-0 har du mye trøbbel med den interne raid-kontrollen? Jeg har en vp6 hk, og der vil søren meg ikke raid'en funke noe bra. Så jeg kjøpte en Adaptect 1200 raid kort, og nå funker diskene mine som dem skal. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2001 Ahhh.... Du har fått 4x160GB Maxtro, hvor var de på lager? Har et dusin disker i FTP'n min nå og det er et slit. Kjører også *** GB FTP (med 160GB'ene blir det ****GB :smile: Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 6. november 2001 Rapporter Del Skrevet 6. november 2001 Kjenner ikke kortet ditt men ved å koble 2 disker på raid 0 får du vesentlig høyere hastighet både på lesing og skriving til disk. Sett altså de to diskene på raid kontrolleren, husk at du mister alt som er lagret på diskene. Så må du gjennom hele greia med partisjonering og formatering. og deretter installere all software på nytt. Lykke til.. Yngve Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 6. november 2001 Rapporter Del Skrevet 6. november 2001 Quote: On 2001-11-06 17:01, yngvej skrev:Kjenner ikke kortet ditt men ved å koble 2 disker på raid 0 får du vesentlig høyere hastighet både på lesing og skriving til disk.Sett altså de to diskene på raid kontrolleren, husk at du mister alt som er lagret på diskene.Så må du gjennom hele greia med partisjonering og formatering. og deretter installere all software på nytt.Lykke til..Yngve Det beste er hardware RAID ikke software RAID som dagen IDE kontrollere tilbyr. Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 8. november 2001 Rapporter Del Skrevet 8. november 2001 Hva Pål mener med det han skriver er jeg usikker på. ABIT kortet som er nevnt har en RAID controller fra HighPoint, om det er en HPT360 eller HPT370 controller betyr lite for ATA66 disker. Yngve Lenke til kommentar
slakken Skrevet 9. november 2001 Rapporter Del Skrevet 9. november 2001 For å svare på det som egentlig var spørsmålet... Tror ikke det har noe å si om du bruker IDE eller RAID siden diskene er 66. Hadde du hatt 100-disker ville du tjent på å bruke RAID. Her er forresten en bra link med info om kortet ditt: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 9. november 2001 Rapporter Del Skrevet 9. november 2001 Hjelpe meg... Dess tregere diskene er jo mer vinner du på å sette opp et RAID, og vi snakker da om RAID 0 (striping). ATA100 disker er i utgangspunket så raske at svært få vil ha noe nytte av den økte hastigheten med å sette opp et RAID, mens på ATA66 og ATA33 vil det virkelig bety noe. Yngve Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 9. november 2001 Rapporter Del Skrevet 9. november 2001 det er tull å ikke sette opp 2 ata 100 disker! seff gjør du det! Lenke til kommentar
slakken Skrevet 9. november 2001 Rapporter Del Skrevet 9. november 2001 Quote: On 2001-11-09 09:11, yngvej skrev:Hjelpe meg...Dess tregere diskene er jo mer vinner du på å sette opp et RAID, og vi snakker da om RAID 0 (striping). Hjelpe meg også. Jeg skal slutte å svare i forum kl 0300 om natten:) Jeg tenkte kun diskhastighet i svaret mitt og ikke RAID-oppsett. IDE 1 og 2 har jo opptil 66 på KT7 RAID og IDE 3 og 4 har opptil 100 i hast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå