Gå til innhold

Ny PC: AMD 64


Anbefalte innlegg

jeg skal ha ny pc og lurer på om oppsettet nedenfor virker bra.

Er det noe ant dere vil anbefale? Pc'en skal hovedsakelig brukes til spilling men og det vanlige ellers. Har et budsjett på maks 8000kr. Kan ikke overskride det.

Har skjermkort, cd-rom/brenner og en 160Gb hd (men må ha mer plass ) fra før av.

 

 

- Hovedkort; Gigabyte K8NNXP nForce3 150

 

- CPU; AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 754, 1 MB cache, OEM

 

- Ram; Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

 

- HD; Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB 8MB

 

- Kabinett; Raidmax Miditower m/vindu, Sølv

 

- Tastatur; Logitech Internet Navigator Keyboard SE

 

- CPU vifte; Gigabyte PCU21-VG 3D Cooler-Pro

 

- PSU; Chieftec Strømforsyning ATX 360W 2vifter

 

- Diskettstasjon; Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

 

 

Noe som ikke passer sammen som dere er sikker på? I så fall, hva passer bedre?

Og jeg skal ha AMD 64, men er litt usikker på om jeg skal ha 3200+ eller 3000+

Og rammen er jeg litt i tvil om, Corsair Value S eller Corsair TvinX, skal være pc3200 1024 mb ihvertfall. Men hva er egentlig forskjellen på de to rammene?

 

Hilsen en som er litt usikker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg ha kjøpt ny PC i dag hadde jeg valgt ett identisk oppsett med unntak av en ting: Chieftec PSU'en... Har hatt noe problemer med disse. Døde Skjermkort og slik sikkert pga. ustabil strøm. Det virker som chieftec fikset dette problemet i nyere modeller (De med "gull gitter"). Selv hadde jeg gått for en enermax PSU. Herlig stillegående sak ;)

 

Edit: Skriveleif, ja...

Endret av InfecteD
Lenke til kommentar
- Ram; Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

 

Og rammen er jeg litt i tvil om, Corsair Value S eller Corsair TvinX, skal være pc3200 1024 mb ihvertfall. Men hva er egentlig forskjellen på de to rammene?

 

Hilsen en som er litt usikker

Forskjellen er stor. Value-ram er billigvarianten, mens TwinX/XMS er high-end. Bl.a. har ikke valuerammen kjølere over minnebrikkene. Når du først skal ha et high-endsystem som dette, ville jeg investert litt mer for å få bedre ram.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha hørt at K8T800 brikkesettet skal yte bedre per dags data enn nForce2. Nå vet ikke jeg når 250-versjonen kommer, men skal du ha nå anbefaler jeg heller Abit KV8-MAX3, koster ca 1500kr. Angående harddisken så hvis jeg var deg ville jeg invester i en makan harddisk til den du har nå for å kjøre dem i RAID, eller så ville jeg tatt en WD200GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...