Gå til innhold

Hva velger man til barn?


Hildemor

Anbefalte innlegg

Hva lønner det seg å kjøpe til en 5 år gammel gutt? (Mor og far vil nok neppe bare se på, men) Finnes det noen barnespill til Xbox, eller må man da bare kjøre bil? Og hva er det hotteste bilspillet?

 

Synes det virker som at game cube har mest for barn, men er ikke helt fan av Mario. Ser fordelen av en x-box, (dvd + mer flexi) men da må man jo få tak i noen spill til barn.... forslag???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får spill for barn til Xbox, men Nintendo har definitivt bedre spill for barn. Jeg spiller Nintendo-spill jevnlig med mine barn på tre og seks år, og vi har det kjempemoro sammen. Mario og Yoshi er helt klart favoritten, og jeg kan vel egentlig ikke tenke meg noen barnespill på Xbox eller PS2 som når opp til kvaliteten i Nintendo sine spill.

 

Nintendo har en grunntanke når de lager spill at spillene skal være moro både for barn og voksne, og dermed får du en helt annen dybde i Nintendos spill enn du får fra andre utviklere, som lager simple spill med søte karakterer og stempler dem som "barnespill" etterpå.

 

Et godt tips når du har valgt maskin er å spille endel sammen med barnet ditt, istedetfor å bare bruke maskinen som en barnevakt. Jeg har mye moro med ungene når vi samler stjerner sammen på Super Mario Sunshine og Mario 64.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Åja, jeg kan uten tvil anbefale GameCube. Skjønner ungene også litt engelsk er Zelda-spillene helt utrolige. I den Windwaker-pakken får du også med 2(?) andre Zelda-spill. GC er rett og slett genial ;)

Men unger på 5 år skjønner vel ikke engelsk, men uansett Gamecube er et meget bra valg og da er Mario et genialt valg :)

Lenke til kommentar
Hva lønner det seg å kjøpe til en 5 år gammel gutt? (Mor og far vil nok neppe bare se på, men) Finnes det noen barnespill til Xbox, eller må man da bare kjøre bil? Og hva er det hotteste bilspillet?

 

Synes det virker som at game cube har mest for barn, men er ikke helt fan av Mario. Ser fordelen av en x-box, (dvd + mer flexi) men da må man jo få tak i noen spill til barn.... forslag???

så ser det ut til at det kan bli GameCube i bursdagsgave i år. Spørsmålet er så bare hvor man får tak i denne billigst, og hva man trenger ekstra???

 

Noen tips??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

De eneste bilspillene jeg har vært borti til Xbox er MM3 (Midtown Madness 3) og PGR2 (Project Gotham Racing 2).

 

MM3 er vel det dårligste etter min mening med tanke på grafikk, mens PGR2 er helt overlegen her. Derimot er vel kanskje PGR2 alt for realistisk til at en 5-åring får kontroll over bilen...

- Men som flere sier, så må nesten jeg også svike xbox og si at Gamecube er det beste for små barn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Regner med at du valgte kuben. Har den selv, og trives med det, selv om jeg er 22 år.. :)

Vil også kommentere at du vurderte at det var med dvd-spiller på xbox og Playstation, men det krever tilleggsutstyr som fjernkontroll o.l.

Og du kjøper jo tross alt en konsoll, ikke en dvd-spiller. En skikkelig dvd-spiller bør du iallefall legge ut 3000 pluss for, om du vil ha kvalitet.. om ikke får du jo kjøpt rimi-dvdspiller (eller liknende) for mellomlegget mellom gamecube og de andre konsollene. En tusing maks for de billigste dvd-spillerne.

 

Fargerike spill som Monkey Ball, Mario, Zelda, Harry Potter, Kirbys Air Ride osv, er det plenty av. (anbefaler at du kjøper dem på www.dvdstrax.no eller på cdon, da sparer du endel penger, selv om utvalget ikke er det største).

 

Kontrollen på nintendos konsoll vil jeg også si er mer barnevennlig, den er liten, lett og holde i, og passer finfint både til far/mor og sønn.

 

Gamecube på elkjøp er 795 norske kroner, du trenger spill og et minnekort til å begynne med, om du ikke har en VELDIG tålmodig liten rakker som liker å spille i 5-30 timer av gangen.

 

En ekstra kontroll til 350 kroner er ikke å forakte heller, og legger du på en hundrings og en halv, er du oppe i en fancy og digg trådløs kontroll, type wavebird

 

 

:thumbs:

Endret av ponduz
Lenke til kommentar
Hva lønner det seg å kjøpe til en 5 år gammel gutt? (Mor og far vil nok neppe bare se på, men) Finnes det noen barnespill til Xbox, eller må man da bare kjøre bil? Og hva er det hotteste bilspillet?

 

Synes det virker som at game cube har mest for barn, men er ikke helt fan av Mario. Ser fordelen av en x-box, (dvd + mer flexi) men da må man jo få tak i noen spill til barn.... forslag???

Det finnes jo mange kule spill på Xbox. Hvis du vil ha bil-spill er jo midtown madness 3 et bra valg ( for en 5-åring) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...