Gå til innhold

r9200 vs fx5200

E.T

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... topic sier vel det meste.... Skal bruke kortet til spilling og litt bilde/videoredigering.... Gidder ikke noe dyrere... men kan betale 100+ hvis det er et ekstremt godt kjøp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånn jeg har forstått det, så er kortene CA like gode i 3d ytelse når de er klokket til max + at fx5200 har støtte for dx9.0..... Tror jeg går for fx5200.....

EDIT: noen innvendinger?

Endret av E.T
Skrevet

Jo.. Nettopp det jeg har! Og utifra det har jeg forstått det slik at når begge er max overklokket har de CA like god ytelse?

Skrevet
BTW... hva er fordelen med at den støtter dx9.0?

De nyeste spillene kjører på Direct X 9 og da blir spillene bedre visuelt :)

Og da hakker det mere, i og med at FX5200 er rævva i DX9 ?

Radeon 9200 vil jo kjøre spill i DX8..

Skrevet

Hvor mange penger vil du bruke på et skjermkort ?

(inkl. porto)

Det er så mye lettere å gi svar når man vet hva tid kassen er tom...... ;)

Skrevet
Jo.. Nettopp det jeg har! Og utifra det har jeg forstått det slik at når begge er max overklokket har de CA like god ytelse?

Hei

Du tar nok feil nå. Hardware.no klarte ikke å overklokke ATI Radeon 9200 da det var en sperre i BIOS som ikke gjorde det mulig hvis ikke kortet ble flashet med en annen BIOS, noe de ikke gjorde. Testen konkluderer med at ATI Radeon 9200 er litt kjappere enn nVidia GeForceFX 5200. Når GeForceFX 5200 blir overklokket yter det nesten det samme som ATI Radeon 9200. Håper dette var forstålig.

Skrevet
Skal bruke max 700 eks.frakt

Så hva sier dere?    fx5200  eller r9200?

Radeon 9000 PRO hos multicom for 599,-

hva er forskjell på r9200 og r9000? hvorfor kjøpe dette når jeg har en hundrelap extra til disposisjon?

Skrevet
Skal bruke max 700 eks.frakt

Så hva sier dere?    fx5200  eller r9200?

Radeon 9000 PRO hos multicom for 599,-

Kommer liksom ikke utenom denne ;) Klart det beste valget :thumbup:

Skrevet (endret)

de har testet ut Dette på Tom's hardware guide, og R9200 64mb var nr3 på det kortet i verden som ga mest ytelse pr/krone, jeg har akkurat kjøpt r9200 128mb, (yter ikke særlig bedre enn 64mb utgaven faktisk!) og er veldig overasket over hva det yter. kjører UT2003 glatt på "normale" innstillinger f.eks og i 3D mark 2001Se får jeg noe rundt 7.000 P (1024x768 defult) og ca 9.500 P i 640x40x32bit. syns det er tålig bra jeg iforhold til prisen. ingen ting er da klokket, alt er standard. :D

Endret av AMD_XP3000+
Skrevet

hva er forskjell på r9200 og r9000? hvorfor kjøpe dette når jeg har en hundrelap extra til disposisjon?

Radeon 900Pro er raskere enn 9200.

Men hva er busjettet ditt på da? For det varier veldig på pris på disse billig kortene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...