Gå til innhold

AthlonFX 53 benchmark


sub1343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. Det er jo den raskeste CPU-en i "verden" for konsument. Hva var det som ikke var så imponerende?

 

En annen ting er at det ser ut som om det er en ny stepping.

 

http://www.theinquirer.net/images/articles/cpuz_small.JPG

 

Vår test av FX-51:

http://www.hardware.no/tester/cpu/athlon64_fx51/cpu-z.png

 

Dersom det stemmer, og det ikke bare er en CPU-Z feil, så kan det love bra for lavere Athlon64 CPU-er også når de komer på samme stepping. Får håpe at de får bra yeild på 2.4 GHz slik at Athlon64 3700+ kommer når den skal og faktisk kan selges også.

Lenke til kommentar

Hallo det skal jo være verdens raskete cpu, dessuten så har de antageligvis ikke klokket skjermkortet, og 3D mark tester er jo ikke den beste måte og teste den's ytelse på heller syns jeg, dårlig test altså! skal bli MYE mer spennende når hardware får kommet i gang med en skikkelig test av værstingen! :yes:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

er faktisk enig med sub1343..

 

fikk jo selv lett 5500 i score med en xp 2500 og ati 9800 non pro(litt overklokka)

man får jo tenke på at dette er det beste man får tak i.

 

sub1343 får du 19450 i 3d mark 2001(uten overklokking) med en amd 3000+ !

var en som hadde en 3000+ og ati 9700 pro han fikk bare 17500(uten overklokking)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
er faktisk enig med sub1343..

 

fikk jo selv lett 5500 i score med en xp 2500 og ati 9800 non pro(litt overklokka)

man får jo tenke på at dette er det beste man får tak i.

tror ikke det var noen seriøs test, vi får vente til hardware kommer med en . man må ikke bli skuffet på forskudd! jeg bryr meg ihvertfall ingenting om den testen der, tullete tester var det også.

Lenke til kommentar
er faktisk enig med sub1343..

 

fikk jo selv lett 5500 i score med en xp 2500 og ati 9800 non pro(litt overklokka)

man får jo tenke på at dette er det beste man får tak i.

tror ikke det var noen seriøs test, vi får vente til hardware kommer med en . man må ikke bli skuffet på forskudd! jeg bryr meg ihvertfall ingenting om den testen der, tullete tester var det også.

Vell.. For og være helt ærlig så er ikke hardware.no de beste til og teste hardware.

Greit nok med stock hastighet og jeg er veldig fornøyd med måten de blir skrevet på ,men når det kommer til overklokking burde noen andre skrive testen. Har mange eksempler på at hardware.no har fått hardware som klokker dårlig.

 

La meg feks dra fram SN45 som klarte 203mhz hos hardware.no og 250fsb hos HardOCP og OCS. Min klarte 230stock uten problemer også

Lenke til kommentar

Det med at det ikke var imponerende var fordi at det var sagt at fx53 skulle ha opp til 30% ytelsesøkning og jeg får nesten 6500 uklokka på 3dmark 2003 med en a64 3000+ og et 9800xt, det er ikke rare forskjellen på 9800 pro og xt, var mer skuffa av 3dmark 2001 da den er mye mer cpuavhengig, der burde den få bedre score.

ikke misforstå meg men jeg synest den virker heftig.

Lenke til kommentar

Vell.. For og være helt ærlig så er ikke hardware.no de beste til og teste hardware.

Greit nok med stock hastighet og jeg er veldig fornøyd med måten de blir skrevet på ,men når det kommer til overklokking burde noen andre skrive testen. Har mange eksempler på at hardware.no har fått hardware som klokker dårlig.

 

tja, er vel litt enig med deg de(hardware.no) har kansje ikke verden beste overklokkings tester, men jeg syns de har finne tester med standard frekvenser der, dessuten så syns jeg de har flotte grafer og sammenligninger der.

så jeg stoler mer på hardware enn en eller annen der de skal ha fx-53 til og være så dårlig som de klarte og få det til og bli også da.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...