Gå til innhold

GeForce2MX

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det går ann og bare bruke enn kjøleribbe til den.

Har f eks en gammel P1,2 kjølebribbe ligende, fungerer den fett ;)

Husk at ta på litt goop bare...

Skrevet

Nei, jeg tror ikke noen GF2MX-skjermkort kommer uten vifte og uten kjøleribbe. De blir tross alt litt varme og trenger en viss kjøling.

Hvis du kjører det uten kjøling så tror jeg det kan blir for varmt fort og du kan få kræsj. Hør på Nikkor og sett en gammel kjøleribbe på det før du prøver.

Skrevet (endret)

En kamerat av meg hadde for noen år siden kun kjøleribbe på Mx2 kortet sitt og det funket elns.

Men men ;)

Har du god luftgjennomstrømning er det litt større sjangse for at det kommer til og funke også ;)

Edit: Ops så ikke at han mente uten kjøleribbe jeg, og er du heldig så går det ja ;)

Endret av Nikkor
Skrevet

jeg hadde ett msi gf2mx400 med kjøleribbe, uten vifte. den datt av, og alt fungerte strålende, selv med klokking. hvor lenge den ville holdt vet jeg, ikke men det er en stund siden og den som kjøpte pc-en har ikke klaga på det.

Skrevet
Nei, jeg tror ikke noen GF2MX-skjermkort kommer uten vifte og uten kjøleribbe. De blir tross alt litt varme og trenger en viss kjøling.

Hvis du kjører det uten kjøling så tror jeg det kan blir for varmt fort og du kan få kræsj. Hør på Nikkor og sett en gammel kjøleribbe på det før du prøver.

Stemmer ikke helt det, jeg hadde selv et geforce 2 som kom med bare kjøleribbe, kortet ble etter vært såpass varmt at limet på kjøleribba slapp taket og datt ned og skrapet opp oversiden av lydkortet mitt.

Tok med meg skiten på komplett og klagde, fikk nytt skjermkort og lydkort, også denne med kjøleribbe. Etter litt testing av spill så viste seg det også at denne holdte på å glippe taket så jeg limte den faste med artic silver glue.

Hadde aldri noen videre problemer med kortet, men det kan fort bli ustabilt hvis det ikke er godt med luftsirkulasjon i kabinettet. Ønsker du så kan du montere ei stor gammel kjøleribbe på kortet, helst med lim eller noe, så sitter den i alle fall.

Men ikke kjøp ei kjøleribbe til dette formålet da er det like greit å bruke litt ekstra cash og kjøpe seg et nytt skjermkort :yes:

Skrevet

Nikkor, Malvado: Spørsmålet var vel om den kunne kjøre uten kjøleribbe..

1. Nei, de kan neppe kjøres uten kjøleribbe

2. Ja, de kommer i utgaver med kjøleribbe uten vifte

3. Jeg har også hatt et sånnt, og det greide seg fint i et dårlig utluftet kabinett.

4. Termisk lim er tingen til å feste kjøleribber med.

Skrevet

3. Jeg har også hatt et sånnt, og det greide seg fint i et dårlig utluftet kabinett.

Kortet mitt kunne fint kjøre selv uten kjøleribbe, det ble ikke varmt engang :scared:

Skrevet

Edit: Ops så ikke at han mente uten kjøleribbe jeg, og er du heldig så går det ja ;)

^^^^^^ :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...