Gå til innhold

liv på andre planeter


aklla

Anbefalte innlegg

hvor mange tror det finnes liv på andre planeter, jeg tenker ikke på bakterier, og heller ikke på små grønne menn i UFO, men på større levende ting, som kanskje ikke er så avanserte, men som kan tenke, noe lignende en hund eller noe.

 

tenk på at det finnes ett ukjent antall galaxer med miliarder av planeter, jeg tror at det må finnes annet liv på en av dem, det er ganske mange variabler som må stemme, men det er jo også veldig mange planeter...

 

jeg er overbevist om at det finnes slikt liv på andre planeter, kanskje ikke basert på karbon, men silisium eller ett annet lignende stoff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En forsker har satt opp følgende formel:

N=R x f(index p) x n(index e) x f(index l) x f(index j) x f(index c) x L

 

(når jeg skriver "(index x)" skal "x" stå nede på linjen som en ensom bokstav, men jeg er ikke så bevandret i BBcode at jeg klarer å få til dette...)

 

N= antall intelligente sivilisasjoner i Melkeveien

R= nye stjerner i Melkeveien hvert år

f(index p) = Antall av disse stjernene som har planeter

n(index e) = Planeter som likner på Jorda, som forskerne er enige om har best muligheter for å utvikle intelligent liv. (Dette kan endre seg, da.)

f(index l) = Antall planeter der det oppstår intelligent liv.

f(index i) = Antall planeter der livet blir intelligent.

f(index c) = Antall planeter der livet har muligheten til å kommunisere med andre planeter.

L = Gjennomsnittlig levetid før sivilisasjonen går under.

 

Alle disse er ukjente, men noen har regnet seg frem til at det finnes omtrent 9 000 intelligente sivilisasjoner i Melkeveien, men dette er bare spekulasjoner.

 

Når det gjelder spørsmålet "Hva tror dere," må jeg bare si at jeg ikke aner!

Lenke til kommentar
tenk på at det finnes ett ukjent antall galaxer med miliarder av planeter, jeg tror at det må finnes annet liv på en av dem, det er ganske mange variabler som må stemme, men det er jo også veldig mange planeter...

Jepp heelt enig. har tenkt på det før. Av alle de planetene som finnes så må det være liv på noen av dem :yes:

Lenke til kommentar
Hvis vi skulle møte på intelligent liv en gang, får vi i alle fall håpe de ikke er onde j*vler som oss.

Håper ikke jeg heller. Om de har teknologi til å besøke oss er vi ferdige da, i allefall om de finner noe av materialistisk interesse her...

 

Og ja, jeg tror nok at det finnes liv på andre planeter. Med så mange planeter der ute er det nesten rart om det ikke gjør det. Kanskje det er en type liv vi overhodet ikke klarer å forholde oss til. Spørsmålet er om de i det hele tatt er humanoider eller om det er noe sært som vi enten ikke ser eller klarer å beskrive ordentlig. Tenker de i det hele tatt som oss? Tenker de? Er det i det hele tatt mulig at de finnes sivilisasjoner eldre enn oss? Kanskje de har vært som oss en gang, men har utvikla seg til dyr igjen......

Lenke til kommentar

Vel, etter at NASA i går avslørte at Mars ein eller anna gang har vore beboelig for liv, bør det jo ikkje vere så usannsynlig at det finns nokre fleire planeter der ute der det kan ha skjedd. Eg vart litt meir overbevist om at det faktisk er mulig med liv andre plassar i universet då eg såg pressekonferansen frå NASA live i går. :)

Lenke til kommentar

Kanskje livet, menneskene på jorda opprinnelig kommer fra Mars, men vi klarte å ødelegge planeten, og i siste liten rømme til jorda der sivilisasjonen brøt sammen og vi begynnte å utvikle oss fra steinalder stadiet igjen, kanskje det samme vil skje igjen, men nå har vi ingen flere planeter å rømme til :scared:

Lenke til kommentar
Kanskje livet, menneskene på jorda opprinnelig kommer fra Mars, men vi klarte å ødelegge planeten, og i siste liten rømme til jorda der sivilisasjonen brøt sammen og vi begynnte å utvikle oss fra steinalder stadiet igjen, kanskje det samme vil skje igjen, men nå har vi ingen flere planeter å rømme til :scared:

Nei.

Lenke til kommentar
Kanskje livet, menneskene på jorda opprinnelig kommer fra Mars, men vi klarte å ødelegge planeten, og i siste liten rømme til jorda der sivilisasjonen brøt sammen og vi begynnte å utvikle oss fra steinalder stadiet igjen, kanskje det samme vil skje igjen, men nå har vi ingen flere planeter å rømme til :scared:

Eller kanskje ikke.

Lenke til kommentar

det kan jo være. vi leter etter liv på andre planeter, og de leter kanskje etter oss.

kan jo være planeter langt ute i unniverst som vi ikke har sett enda.

 

Så det kan jo være det er noen grønne mennesker som har 3 øyne, 2 neser og ett øre.. hvem vet? kan jo finnes.

Lenke til kommentar
er det så mange andre planeter? igen som veit

 

de har bekreftet planeter ved nærmeste sol system (alpha centauri eller?), men det er bare ett solsystem..

De har bekreftet en god del mere planeter enn det du; se bare HER. I skrivende stund er tallet 120, fordelt på 99 forskjellige systemer. Tilfeldigvis ligger ingen av disse planetene i Rigel Kentaurus-systemet (hvis stjerner er Alpha og Beta Centauri), som forresten ikke er det systemet nærmest oss - Proxima Centauri er 0,1 lysår nærmere. Ei heller her er det funnet planeter. De nærmeste planetene er Epsilon Eridani b og c, som går i bane rundt Epsilon Eridani 10,4 lysår fra Jorda (Epsilon Eridani c er for øvrig den minste nye planeten; kun 0,1 Jupitermasse (fremdeles mye større en Jorda)).

Endret av farke
Lenke til kommentar
Kanskje livet, menneskene på jorda opprinnelig kommer fra Mars, men vi klarte å ødelegge planeten, og i siste liten rømme til jorda der sivilisasjonen brøt sammen og vi begynnte å utvikle oss fra steinalder stadiet igjen, kanskje det samme vil skje igjen, men nå har vi ingen flere planeter å rømme til :scared:

KANSKJE månen egentlig er en forsteinet gulost som disse gamle marsboerne brukte som matlager? KANSKJE månen er hul inni. Du får stikke opp og sjekke teoriene dine du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...