Gå til innhold

Norske K-FOR soldater og hundedrap


Anbefalte innlegg

Og jeg mener fremdeles at i enkelte tilfeller så kan dyr være like mye eller mer verdt en mennesker. Det er ikke dermed sagt at jeg er autoritær eller gal... :thumbdown:

Det er jo hevet over enhver tvil at du er.

 

Oj. En flue. Kan ikke klaske.

Oj. En drittunge. Pang.

Synes du begynner å bli veldig usaklig her nå...

La du merke til den i enkelte tilfeller? Jeg mener ikke at dyr ALLTD er mer verdt en mennesker, men noen mennesker fortjener ikke å leve mer en dyr gjør det. Det finnes både gode og dårlige mennesker. F.eks. synes jeg at en snill og grei hundevalp fortjener å leve mer en f.eks. Osama Bin Laden eller George W. Bush. Og nei, jeg har ikke noen problemer med å ta livet av fluer. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg mener fremdeles at i enkelte tilfeller så kan dyr være like mye eller mer verdt en mennesker. Det er ikke dermed sagt at jeg er autoritær eller gal... :thumbdown:

Det er jo hevet over enhver tvil at du er.

 

Oj. En flue. Kan ikke klaske.

Oj. En drittunge. Pang.

Synes du begynner å bli veldig usaklig her nå...

La du merke til den i enkelte tilfeller? Jeg mener ikke at dyr ALLTD er mer verdt en mennesker, men noen mennesker fortjener ikke å leve mer en dyr gjør det. Det finnes både gode og dårlige mennesker. F.eks. synes jeg at en snill og grei hundevalp fortjener å leve mer en f.eks. Osama Bin Laden eller George W. Bush. Og nei, jeg har ikke noen problemer med å ta livet av fluer. ;)

Du har et horribelt menneskesyn! Ingen dyr er hevet over mennesker, skulle likt å sett deg i en krigssituasjon! :roll:

 

Ps: jeg er ikke interressert i å svare på et evt mot-innlegg. Denne saken er blitt sterkt overdrevet(personlig ser jeg ikke hundeskyting som noe særlig). Og jeg håper virkelig ikke at mennesker får et slikt sinnsvakt menneskesyn/verdier, der dyr kommer over "enkelte" mennesker.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Synes du begynner å bli veldig usaklig her nå...

La du merke til den i enkelte tilfeller? Jeg mener ikke at dyr ALLTD er mer verdt en mennesker, men noen mennesker fortjener ikke å leve mer en dyr gjør det.  Det finnes både gode og dårlige mennesker. F.eks. synes jeg at en snill og grei hundevalp fortjener å leve mer en f.eks. Osama Bin Laden eller George W. Bush. Og nei, jeg har ikke noen problemer med å ta livet av fluer. ;)

 

 

For bare å ha nevnt det. Jeg har aldri hevdet at dyr er over menneske. Og det være til evig tid. Et menneske fortjener å leve mer enn en kanin f.eks. Det gjelder faktisk også Osama Bin Laden.

 

For er hans liv verdt 1/3000 (eller enn mange liv han har på samvittighten)?

Eller har en hund mer verdi en Osama?

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg må få si at jeg var lettere forbanna i de dagene etter jeg så den hundedrapsvideoen på TVN. Veldig forbanna faktisk. Jeg har ikke et så ille menneskesyn til vanlig. Er selv pasifist, mot dødsstraff, og medlem av Amnesty. Men er det noe jeg hater så er det ondskap, og i mine øyne var de som drepte de valpene onde. Kall meg gjerne pinglete, gal, og "soft", men sånn er det. Jeg har innsett at noen av mine utsagn var "mindre heldige", og kan ikke gjøre annet en å beklage disse. Håper vi nå kan komme tilbake til saken og diskutere hundedrapene i stedet for menneskesynet mitt. :yes:

Lenke til kommentar

Er litt sjokka, ikke over videoen, men det som har kommet fram i media og ikke minst her. At folk i dette landet kan være så lettlurte!

 

Her sender media en video som viser 10 – 15 hundeavlivinger komprimert ned til et par minutter, krøssklippet sammen med soldater som ler og har det riktig så morsomt. Rundt det hele har selvfølgelig karen som laga videoen pakket det hele inn med kul musikk. Og hva skjer da? Jo, folk går fe med en gang. De biter rett på journalist agnet. Må dessverre si at noen ikke har gangsyn i det hele tatt. Uten å vite noe som helst bak og rundt disse avlivingene, uten å ha sjekka ut historien rundt dette, så uttaler folk seg, og slakter i affekt.

Synes det er helt katastrofalt at media overhode viste denne filmen. Dette viser bare hvor kynisk denne bransjen er blitt. Journalister er noe av det verste jeg vet, og de har blitt mye verre med årene. Klart det at når de snurrer en film med et titals avlivinger av små koselige voffeloffer på et par minutter, iscenesatt av krøsklipping og musikk, så vet de at svært mange vil reagere svært negativt på dette. Og når de klarer den bragden å få dette til å bli et diskusjonstema om norske soldater som tjener i utlandet, ja da har dette gått over alle støvelskafter. Bl.a. så går personer på forumet her så langt at de tar avstand fra hele det norske militære etter å ha sett videoen.

 

Et par spørsmål.

Noen forumbrukere her har bl.a. reagert på at en hund ble skutt når den sto i band. Er ikke det den absolutt beste måten å avlive et dyr på da når det skal skytes? Hva skulle soldatene gjort før de avlivet hunden, sluppet den fri?

Om ikke de norske soldatene hadde tatt på seg oppdraget med å avlive disse dyra, hva hadde skjedd med hundene da?

Hvorfor må soldater absolutt ha en alvorlig bisettelses stemning når du skal ut på et oppdrag for å skyte løsbikkjer. Hvorfor kan ikke soldatene ta dette som det er, en jakt, og da vise begeistring (som en annen jeger) over felt bytte? Fordi det er en voffeloff, og ikke en elg?

 

Jeg får, som andre her i denne diskusjonen, følelsen av at noen på visse premisser setter et hundeliv høyere en et menneskeliv. Disse bør virkelig tenke over hvilke verdier de egentlig eier her i livet. Blir helt satt ut egentlig, over slike uttalelser.

Og for dem som vil skyte en soldat, og da kanskje ødelegge mye av livet til foreldrene, søsknene, slekt, venner osv. til denne personen. Bare fordi karen har utført et oppdrag i Kosovo og skutt en hund, så lurer jeg på hvilke banale og (ikke eksisterende) grunnleggende humane verdier dere som mener dette egentlig har.

 

For ordens skyld. Har sett videoene som det refereres til, og avtjent verneplikten som soldat 12 mnd i Norge.

 

Rune.

Lenke til kommentar
De fikk ordre om det ja.

 

Men og le av det mens du skyter?

 

:sick:

Man er da stor fornøyd om man får en fisk eller skyter en elg.

 

Som sagt tidligere i tråden det er et dårlig klippa opptak.

 

Så en venns private opptak i dag. (Han var faktisk i troppen til han som traff han albaneren)

 

Det som var der var ikke så ille. Men jeg skal innrømme at jeg personlig blir litt dårlig av og se på det da jeg er veldig glad i hunder, men allikavel må man se på det objektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...