Gå til innhold

Celeron er skummelt dårlig


StorPeder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De hadde spart utrolig mye penger på å gå for AthlonXP eller Duron. For samme prisen som en Celeron 2.8GHz så får du jo en AthlonXP 2800+. Hadde kjøpt Asus A7N8X-X (altså gått for AMD), så hadde de spart 741kroner per PC. I tillegg ville ytelsen dobbles!

Evt. kunne de gått for en Duron 1.6GHz og spart ennå mer penger. Ville fortsatt vært et bedre kjøp.

 

*riste høvv*

 

Ser jo sånne ting som dette hver dag, men det er også like irriterende hver gang.

Som sagt ser du dette isolert så ja , men det er den totale pakken med os og andre programvarer + garantiordning og service , dette er yhyre viktige ting for en offentlig etat og koster som regel langt mer enn noen skarve hundrelapper for en cpu .

Snekkern har helt rett.. Er mange bedrifter som selger til kommune osv som ikke engang vurderer AMD. Grunnen er at Intel er mye mer stabilt. Og hvis en maskin er ustabil så blir den levert inn på garanti og det er ikke akkurat noe morsomt og stå på teknisk avdeling og knote med noen AMD maskiner som har kjørt seg fast.

 

Støtter snekkern 100% her og Intel er bedre på dette området. AMD64 kan komme inn på dette området hvis det kommer noen chipsett som er gode nok ,men tviler egentlig på dette.

Du mener å si at du har fire AMD-baserte maskiner...og at ingen av dem er stabile?

 

Du burde _virkelig_ finne deg en annen hobby :devil:

Lenke til kommentar
Jeg sier bare "MSI" :thumbdown:

Å hva er så galt med msi 875P neo, har det selv og finner ikke noe problemer med det enda. Men vet jo ikke hva fremtiden vil vise anngående hovedkortet.

 

Har selv masse dårlige erfaringer med MSI og mine venner har også veldig dårlig erfaringer med MSI :thumbdown: Ser også her på forumet at mange har problemer med "billigmerket" MSI :thumbdown:

Lenke til kommentar
At celron ikke har serlig høy ytelse er kjent ,men at de er ustabile er nok noe annet som er årsaken til.

Der har vi det!

 

Når det er et Intel-system som er ustabil er det selvsagt ikke Intel, men er det AMD-system som er ustabil så utelukkes alt annet feil og beskylder AMD for å lage dårlige produkter.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
De hadde spart utrolig mye penger på å gå for AthlonXP eller Duron. For samme prisen som en Celeron 2.8GHz så får du jo en AthlonXP 2800+. Hadde kjøpt Asus A7N8X-X (altså gått for AMD), så hadde de spart 741kroner per PC. I tillegg ville ytelsen dobbles!

Evt. kunne de gått for en Duron 1.6GHz og spart ennå mer penger. Ville fortsatt vært et bedre kjøp.

 

*riste høvv*

 

Ser jo sånne ting som dette hver dag, men det er også like irriterende hver gang.

Som sagt ser du dette isolert så ja , men det er den totale pakken med os og andre programvarer + garantiordning og service , dette er yhyre viktige ting for en offentlig etat og koster som regel langt mer enn noen skarve hundrelapper for en cpu .

Snekkern har helt rett.. Er mange bedrifter som selger til kommune osv som ikke engang vurderer AMD. Grunnen er at Intel er mye mer stabilt. Og hvis en maskin er ustabil så blir den levert inn på garanti og det er ikke akkurat noe morsomt og stå på teknisk avdeling og knote med noen AMD maskiner som har kjørt seg fast.

 

Støtter snekkern 100% her og Intel er bedre på dette området. AMD64 kan komme inn på dette området hvis det kommer noen chipsett som er gode nok ,men tviler egentlig på dette.

At det i det heletatt står et MSI hovedkort i PC'ene tyder på at det iallfall ikke er merke PC'er av typen HP/Compaq, Fujitsu/Siemens, Dell, Hewlett Packard, IBM osv. Så regner med noen har bygd disse PC'ene. Skoler har som regel en IT ansvarlig som kan og bygge PC'er. IT ansvarlig underviser også som regel i skolens IT relaterte fag. Hvis noe går i stykker, så er det veldig lite problem for vedkommende og identifisere feilen og fikse denne rimelig fort.

Altså, garantiordninger og service har ikke så mye å si faktisk. Garanti har jo alle PC komponenter. Noen har iallfall vært 'schtokke domm' på denne skolen. Hvem er vel ikke så lett og si... idioti er iallfall ute og går.

Lenke til kommentar
At celron ikke har serlig høy ytelse er kjent ,men at de er ustabile er nok noe annet som er årsaken til.

Der har vi det!

 

Når det er en Intel-system som er ustabil er det selvsagt ikke Intel, men er det AMD-system som er ustabil så utelukkes alt annet feil og beskylder AMD for å lage dårlige produkter.

Hvordan kan du påstå dette :wow::wow: JEG har aldri sagt at amd sine cpuèr er ustabile,

Jeg har uttalt meg om ustabilitet i amd systemer men der har jeg og sagt at dette nok skyldes div hovedkort opp gjennom tidene noe som nå gjentar seg med A64 der det faktisk er rene bingoen med via baserte hk .

Greit nok at du følger meg med argusøyne , men hold deg til fakta .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Der er vi enige, men dette har jeg påpekt tidligere nemmelig at det lages alt for mange dårlige hk til amd , dette gjentar seg desverre nå med A64 og via kortene .

Og hva skjer da jo en person har en ustabil maskin , kompisen eller naboen lurer på hvilken maskin han har og svaret er AMD. Dermed er snøballen igang igjen og den eneste som kan gjøre noe med dette er AMD , nemmelig å sette strengere krav til kortprodusentene .

Lenke til kommentar
Jaha mr himle med øya? Kunne gjerne få det spesifisert..

Ja jeg mener det er ustabilt , du kan jo bla lese litt rundt her på forumet og på andre forum , der finner du nok av innlegg ang dette .

Selv har jeg også prøvd dette og det første eksemplaret tok knekken på det meste i maskinen som 2 stk disker + et 9800 xt , det neste eksemplaret jeg prøvde var veldig ustabilt og hadde store problemer med minne . etter at jeg annskaffet et nForce 3 forsvant disse problemene så da er det vel temmelig innlysende at det er hk når det kun var nødvendig å skifte dette for å stablisere maskinen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...