Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webhotel


Anbefalte innlegg

Bump'er denne også jeg :)

 

 

Lurer bare på om noen gidder evaluere hesbynet sine priser (under bedrift). HAdde planer om å bruke dem. Men etter å ha lest i denne posten ser det jo ut som om de oppererer med himmelhøye priser på webhotell?? :roll:

 

 

 

Compac

Endret av Compac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vil det si at B-One kjører PHP i Safe Mode? Det må vel legge visse begrensinger på bruken av script?

Noen som har en kommentar til dette?

 

EDIT: Noen som har testet Cutenews hos B-One? Dette scriptet skal ikke funke særlig bra hvis PHP kjører i Safe mode.

Endret av EZAccess
Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen..

 

HOLD DERE UNNA B-ONE!

Har benyttet dem og det er noe skikkelig dårlig greier..

 

Hvorfor?

1. Fri trafikk

Fri trafikk finnes ikke. Ingen leverandør kan gi fri trafikk og påstår de det (slik som B-one) lyver de deg rett opp i ansiktet. Enhver leverandør av webhotell må leie en linje til internett, denne linjen koster x antall kroner og kan dytte x antall GB/TB gjennom per måned. Leverandøren må da dele linjens kapasitet på antall brukere og det tallet man kommer fram til da vil bli et gjennomsnittsforbruk. Hvis alle kunder overstiger dette gjennomsnittsforbruket raser hele korthuset sammen. B-one og andre leverandører (surftown, starhost, etc.) som ikke spesifiserer hvor mye trafikk du kan ha gambler da på at din side ikke blir populær og har mange besøkende. Blir den for populær har de en klausul i sine avtaler som lar dem stenge din side!

 

2. Kontrollpanel

Grunnet B-ones veldig lave priser har de ikke råd til et skikkelig kontrollpanel som cPanel for sine brukere. Derfor har B-one, Surftown og starhost et hjemmesnekret kontrollpanel som er helt ubrukelig.

 

3. Support

Supporten til b-one er etter hva jeg har opplevd treg. Normalt tar det 4-5 dager før du får svar.

 

 

Hva er moralen? Kjøp fra leverandører som spesifiserer hvor mye trafikk og hvordan kontrollpanel du får. Det beste kontrollpanelet er etter min mening cPanel X. Hold dere unna leverandører som påstår at du får "fri" trafikk. Dette FINNES ikke.

Lenke til kommentar
Hold dere unna leverandører som påstår at du får "fri" trafikk. Dette FINNES ikke.

Ser at utrolig mange har den "holdningen" der. Hvorfor det? Ja, det er litt misvisende, men det trenger overhode ikke å bety at de er en dårlig webhost av den grunn!!

Med fri traffikk menes selvsagt "fri trafikk innenfor rimelighetens grenser", og burde ikke være så vanskelig å forstå. Siden ingen av de som faktisk bruker mer båndbredde enn det de tilbyr benytter slike billige webhoster er ikke dette noe problem. Det er vel ikke realsitisk at vg.no ville brukt en slik webhost, siden de stiller litt andre krav også.

 

Hvis du bruker seriøst mye båndbredde, og er såpass useriøs at du skal bruke et billig webhotell rettet mot privatersoner, så er det jo bare å sende en e-post og spør hvor mange GB de faktisk vil tillate! :mad:

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler:

 

Servetheworld

God stabilitet, gode linjer (levert av Worldcom til dem)

Må nevne at jeg kjenner en av deres tekniske personale og han er dyktig og en kar som kan få ting til å funke. Websidene deres er litt amatørmessige, men de er et bra firma med mange fornøyde kunder.

Jeg lot meg lure av slike uttalelser, men jeg fraråder deg å kjøpe webhotel hos servetheworld. Elendig treg og ustabil mysql server, og et kontrollpanel som er nesten ubrukelig, pga treghet. Support bruker ca 1 døgn på å svare på e-post, og svarene er som oftes svært korte.

 

Hvis ikke du har tenkt å bruke mysql kan det sikkert funke bra.

dummeste jeg har hørt ass, jeg har ikke problemer med treghet åssåvidere. :p

Lenke til kommentar

Jeg lot meg lure av slike uttalelser, men jeg fraråder deg å kjøpe webhotel hos servetheworld. Elendig treg og ustabil mysql server, og et kontrollpanel som er nesten ubrukelig, pga treghet. Support bruker ca 1 døgn på å svare på e-post, og svarene er som oftes svært korte.

 

Hvis ikke du har tenkt å bruke mysql kan det sikkert funke bra.

dummeste jeg har hørt ass, jeg har ikke problemer med treghet åssåvidere. :p

Vel, de innrømmet jo selv at det var tregt, men mente at hvis jeg skulle ha raskere måtte jeg over på en dedikert server. Noe som er tøv. Hvis du ser nederst her i forumet så står script execution time, altså hvor lang tid det tok å kjøre scriptet, hente data fra databasen, og printe siden. Servetheworld bruker ca 0,8 til 1,4 sekunder (varierende --> ustabilt) på det. Min webhost nå bruker stabilt 0,08 sekunder. Altså over 10 ganger raskere. Dette forumet ligger på en dedikert server og er enda litt raskere.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Vel, de innrømmet jo selv at det var tregt, men mente at hvis jeg skulle ha raskere måtte jeg over på en dedikert server. Noe som er tøv. Hvis du ser nederst her i forumet så står script execution time, altså hvor lang tid det tok å kjøre scriptet, hente data fra databasen, og printe siden. Servetheworld bruker ca 0,8 til 1,4 sekunder (varierende --> ustabilt) på det. Min webhost nå bruker stabilt 0,08 sekunder. Altså over 10 ganger raskere. Dette forumet ligger på en dedikert server og er enda litt raskere.

At det tar under sekundet å genere en side er normalt, men har jo svært lite med hastigheten på linja å gjøre. Hjelper lite å generere siden i løpet av halv-sekundet når det allikevel tar 1 minutt å få sida over nettverket... og til egen PC?

Lenke til kommentar

Jeg sa jo at det var hastigheten på databaseserveren som var elednig.

 

Jeg vet og at lastingen av siden tar tid, men det er merkbart og irriterende når du først må vente 1 sekund fra du klikker, før siden begynner å lastes. Med en skikkelig mysql server begynner siden å laste MED EN GANG du trykker på linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...