Gå til innhold

LCD eller CRT

bennern

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei,
har et lite problem (ikke penger) money is no issue.
Hva skulle jeg valgt hvis det stod mellom en Samsung 173T (hardwares 17" LCD testvinner)
eller en Nec multisync FE770/770M 17" eller
19" ???

BRUKSOMRÅDE: Spill, Filmer og annet multimedia :dontgetit:
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at en crt skjerm er mye bedre enn en lcd skjerm når det gjelder spilling etc. med lcd syns jeg at fargene blir rare og alt blir mørkt! Jeg prøvde å stille på fargene men det hjalp ikke så mye...heller ikke powerstrip!

Men jeg har hørt at lcd-skjerm er bedre for øyene :p

Skrevet

Er du en "gamer" , så er 19" CRT klart det beste valget.

Mye bedre å spille på enn LCD.

Er du ikke den som spiller osv, så er LCD klart det beste valget.

Skrevet

Ingen som velger CRT nå tildags - selv om du spiller mye. Du skal jammen meg være en real hardcore gamer hvis du ikke blir fornøyd med dagens LCD skjermer også til spill. Dette kan du forsåvidt få bekreftet i en av de andre postene her (Den store LCD- testen)

Skrevet
Ingen som velger CRT nå tildags - selv om du spiller mye. Du skal jammen meg være en real hardcore gamer hvis du ikke blir fornøyd med dagens LCD skjermer også til spill. Dette kan du forsåvidt få bekreftet i en av de andre postene her (Den store LCD- testen)

Helt enig her. Hadde følt meg passe dum hvis jeg nå i 2004 hadde kommet ut av butikken med en 30kg 19" CRT istedetfor en 4-5kg 17-19" LCD.

Skrevet (endret)

Jeg ville bestilt LCD og dersom det utrolig nok skulle vise seg at du er en av de ytterst få som ikke takler ghostingen du finner på dagens LCDer så benytter du angreretten din og taper "bare" 120kr.

Endret av Anders Leipsland
Skrevet

CRT'en er da ikke død. Er tullete å omfavne en ny teknologi bare fordi den er ny. Har man:

1) God plass på skrivebordet.

2) Intet behov for å drasse rundt på skjermen ofte.

3) Et behov for å spille spill med mye bevegelse.

4) Et behov for å spare et par tusenlapper kanskje?

...så er det da intet i veien for å kjøpe en CRT? Eller er jeg bare nostalgisk?

PS! Det er ikke dermed sagt at en bør bruke mye penger på en CRT. Teknologien ER jo på vei ut...

Skrevet
Hei,

har et lite problem (ikke penger) money is no issue.

Hva skulle jeg valgt hvis det stod mellom en Samsung 173T (hardwares 17" LCD testvinner)

eller en Nec multisync FE770/770M 17" eller

19" ???

BRUKSOMRÅDE: Spill, Filmer og annet multimedia :dontgetit:

Spørs hva som er viktig for deg CRT er bedre på: fargegjengivelse, ghosting, fleksibiletet angående oppløsning, kontrastforhold, størrelse per pris. mestparten av dette er relativt releveant når du spiller.

LCD er best på: størrelse, strømforbruk, geometri (slipper å sitte å tweake en time første dagen), "skarphet" (om du skjønner hva jeg mener), det flimrer ikke (selv om crt på 100hz flimrer veldig lite).

AtW

Skrevet
Helt enig her. Hadde følt meg passe dum hvis jeg nå i 2004 hadde kommet ut av butikken med en 30kg 19" CRT istedetfor en 4-5kg 17-19" LCD.

Ukas beste kommentar (selv om det bare er tirsdag) som jeg stiller meg fullt og helt bak

Skrevet
AtW:

Lest cap&design nr 9 2003?

Les i det minste denne siden da: http://www.eizo.no/coloredge.asp

Gleder meg til å overbevise deg ved neste test:)

Må innrømme at ett blad ikke overbeviser meg, men den så jaggu saftig ut den eizo-skjermen, bare bra at lcd blir bedre på flere fronter, men jeg må nok være litt sta, og holde på at for denne brukerens prisgruppe så er fargegjengivelsen bedre.

Vil gjerne bli overbevist jeg, sikler på ett dual-lcd oppsett selv, men tror jeg må vente ett års tid før jeg kan ta meg råd til det :(, og prisene har jo heller ikke akkurat godt mye ned i det siste....

AtW

Skrevet
Jeg kommer ikke til å bytte ut min 19" før en 19" LCD med 1600x1200 native oppløsning er mulig å oppdrive med en vanlig lommebok.

VeldigVELDIG enig..

Skrevet
Jeg kommer ikke til å bytte ut min 19" før en 19" LCD med 1600x1200 native oppløsning er mulig å oppdrive med en vanlig lommebok.

Jaja, da blir du sittende med den til du dør. Det kommer nemlig ikke til å skje. Skal du ha 1600*1200 kan du like greit belage deg på å hoppe opp en tomme (så synd...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...