Gå til innhold

Dell, complete care. trøbbel med henting.


It's me

Anbefalte innlegg

Var veldig usikker på om jeg skulle poste under "webshoperfaringer" eller "bærbare pcer". Det er ikke en erfaring, men heller råd om hjelp jeg lurer på. Det er en bærbar dell pc, og det vil derfor trolig være flere her som kan svare på en webshoperfaringer generelt.

Nok om det

 

Etter å selvforskylt har ødelagt tastaturet på min I8600, skal Dell fikse tasaturet samt defekt skjermkort (har complete care). Han jeg snakket med da, sa at DHL henter pakken, den sendes til irland, fikses, og kommer tilbake igjen.

 

DHL treffer meg i dag på skolen. En svenske av afrikansk opprinnelse, med elendige språkforståelse og tale, prøver å forklare at han skal hente pcen. Jeg skriver under på en liste han har, dette er hvem han har vært hos. Så skriver jeg navn og dato på en annen hentelapp, hvor jeg skal ha kopi og han kvitering. Jeg har altså FÅTT kvitering på at jeg har LEVERT fra meg pcen. Så gir han meg en eske. Jeg finner fort ut at pcen ikke kan gå oppi den boksen. Beskyttelsen er altfor stor, og selv min venns 14tommer kommer ikke oppi boksen. Det eneste som var mulig var å mose den nedi alt jeg kunne, men da var boksen deformert, og han sa at JEG hadde ansvaret hvis jeg valgte å sende den slik. Jeg forklarte at jeg måtte få en ny pakke, men han sa jeg skulle sende pcen i den. Gjentok at det er fysisk umulig å plassere pcen min i boksen, men han sa de ikke kunne komme med en ny større boks. Han kunne ikke vente på at jeg fikk den oppi, og sa at de kunne hente den senere, uten å gi noe mer info. At boksen ikke passer til pcen, var noe som ikke betydde mye for han.

 

Jeg har nå pcen, samt at jeg har en KVITERING på at jeg har GITT FRA MEG pcen. Han ga meg faktisk alle papirene han hadde, utentatt der jeg skrev under på at han hadde vært hos meg. Ingenting annet tok han med seg. Har orginalkvitering, 4 kopier og og noen andre papirer. Underskriften min, hans budnummer, dato, klokkeslett m.m.

 

Jeg er en ærlig mann, (eller gutt, for den saks skyld). At DHL sender en person som ikke kan gjøre seg forstått på hverken norsk eller svensk er latterlig. De har ikke gitt meg noe info om når de skal hente pakken, hvor pcen ikke passer.

 

Hva er dette for noe rot? Jeg kan fint si at jeg har levert pcen, og kreve å få en ny da pakken jeg har kvitering på, aldri vil ankomme Irland. Dette er derimot noe jeg ikke ønsker å gjøre. Men jeg vil ha fikset pcen snarest. Har ventet en uke allerede.

 

Noen tips og råd om hva jeg bør gjøre?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig DHL som du skal ta kontakt med.

fordi DHL må av og til pga stor pågang bruke andre budfirmaer til å gjøre..

 

si ifra til dem hva som har skjedd, det er deres oppgave å fullføre en avtale som de sannsynligvis skal ha gjort med dell??

 

det beste uansett med kurer firmaer er å hasine egne "pakker" som du legger alt opp i. siden disse ikke tar ansvar for "dårlig pakking" og skade ved transport pga dårlig forpakning.

 

så jeg ville nok anbefalt å stikke til posten og fikse en norgespakke "pakke som man legger litt "chips" i eller annet som gjør det litt mykere...og teiper den godt og skriver senders navn på den.

helst også en lapp inne i pakken der det står hvem som er eier og hva det er.

 

det er min anbefaling for at alt skalgå i orden. og ring DHL for å få nr på den. man kan sjekke opp sånt direkte på nettet på www.dhl.no. for status på levering og sånt. du kan følge pakken noe som er blitt vanlig nå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...