Gå til innhold

2HD, 2 brennere og en dvdrom - oppsett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er usikker på hvordan jeg burde sette opp primary++ nå som jeg har en cdbrenner og en harddisk til. Har følgende:

Systemdisk: IBM 32.2gb (P-ATA)

Ny disk: Samsung P80 160gb (S-ATA, kommer vel som Third master?)

CDBrenner: HP 10x/4x/32x

CDBrenner: MSI 52x/32x/52x

DVD: Pioneer 16x Slut-in :p

Nå, Er det ikke slik at systemdisk og brenner bør stå på hver sin som master? Hva med dvd'en da? Er ikke så farlig med den gamle HP brennern, kommer ikke til å bruke den så altfor mye, men mener å huske at CDBrenner bør stå på master på en annen kabel enn hd...

Om noen kunne være så snille å komme med et fornuftig oppsett, slik at det er mulig uten altfor mye kluss å brenne direkte fra dvd til cdbrenner, og fra harddisk til cdbrenner uten at noe kolliderer, osv...? (pluss at man må kunne se på dvd filmer.. ;) )

Er slik best? :

Primary Master: Sys disk

Primary Slave: DVD

Secondary Master: CDbrenner (52/32/52)

Secondary Slave: CDbrenner (10/4/32)

Third Master: S-ATA hd.

?

Takk i forveien.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ha 5 enheter på en 2-kanalers IDE kontroller.

Dersom du har en RAID kontroller, kan du koble den nye disken til den. Har du ikke det, kan du kjøpe deg en ny kontroller. Men det enkleste er å la den gamle cd-brenneren gå av ved døden :)

Skrevet (endret)

Kast HP cdbrenneren din eller gi den i presang til noen. La harddiskene stå som master og slave på primær kontroller. Cdbrenner og DVD som master slave på sekundær kontroller.

ATA-33 enheter (les cd/dvd) bør ikke stå på samme kontroller som harddisk, da dette kan gå ut over ytelsen til sistnevnte.

EDIT:

Og glem det meste jeg skrev. så ikke før nå at det var S-ATA enhet du hadde kjøpt. Beklager.

Endret av Falconer
Skrevet

Spørsmålet er Har du s-ata kontroller?

Røsk gammel cd-brenner ut som Falconer sier og

Prim master: Os disken din

Sec. master: CDbrenner (52/32/52)

Sec. slave :DVD

s-ata:Samsung P80 160gb (S-ATA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...