Gå til innhold

Realisme... for mye å be om?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vill man ha realism skall man inte leta under "FPS" utan under "Simulator".

 

En realistisk actionsimulator jag spelar är Steel Beasts.

Ett skott på fel ställe och du är död...

 

/Olle

Ja, Steel Beasts er den eneste simulatorspiller jeg har spilt og tenkt "dette var faktisk realistisk". Jeg må lete frem igjen cden. Kjøpte spillet for noen måneder siden men har ikke spilt noe særlig pga hw trøbbel.

MrLee, Fortsatt er det urealistisk å holde våpen i venstrehånden så glovarme hylser flyr opp i trynet ditt.

Lenke til kommentar
Vill man ha realism skall man inte leta under "FPS" utan under "Simulator".

 

En realistisk actionsimulator jag spelar är Steel Beasts.

Ett skott på fel ställe och du är död...

 

/Olle

Ja, Steel Beasts er den eneste simulatorspiller jeg har spilt og tenkt "dette var faktisk realistisk". Jeg må lete frem igjen cden. Kjøpte spillet for noen måneder siden men har ikke spilt noe særlig pga hw trøbbel.

MrLee, Fortsatt er det urealistisk å holde våpen i venstrehånden så glovarme hylser flyr opp i trynet ditt.

hva med alle de 10% folk som er venstre hendte som må skyte med våpen som er tilpasset folk som skyter høyrehendt da?

 

veit pokker ikke hvorfor de gjorde det slik i CS, jeg stiller alltid inn med høyre side modeller...om modellen bare speiles i spillet ser jeg egentlig ikke problemet med...det er mer "intressant" å se den siden hylsa blir dytta ut av, det er lissom noe som skjer der, i motsetning til den andre sida...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Når Quest for Glory tvinget spillkarakteren til å spise, drikke og sove for å overleve, gjorde det spillet mer realistisk, og det var en av de tingene som gjorde at spilleren identifiserte seg med spillkarakteren. Jeg vet ikke om spilleren hadde identifisert seg _mer_ med spillkarakteren om han også måtte drite og pisse, men for å være helt ærlig kunne jeg ikke tenke meg å finne det ut heller. Spillet het Quest for Glory, ikke The Matrix.

 

Om vi kan fortsette debatten uten å gjøre narr av andres spillpreferanser hadde det kanskje vært en fordel. Faktum er at vi er alle forskjellige, og om du kun liker spill blottet for en hver form for realisme, så er det helt flott for deg. Jeg liker litt av hvert og har ikke noe generelt behov for at alt skal være realistisk, men jeg klarer i alle fall å se at realistiske elementer har gjort underverker for en del av de spillene jeg liker å spille.

Heisann. Hvor har jeg gjort narr av dine og andres spillpreferanser? Det har jeg ikke. Jeg har heller aldri sagt at jeg foretrekker spill som er blottet for realisme. Du tillegger meg stråmenn.

 

Men uansett, originalposteren etterlyste mer realistiske spill, men det har kommet flere gode argumenter i debatten som har påpekt at troverdighet er viktigere enn at spillet er 100% realistisk.

 

Forøvrig, poenget mitt med tissingen og bæsjingen, som mest var ment som en spøk, er at fallhøyden for at elementer i et spill skal bli urealistisk er høyere dess mer realistisk spillet prøver å fremstå. Det er jo litt pussig at spillet velger at du må følge enkelte naturlover for menneskets overlevelse (spise), men glatt hopper over andre like viktige naturlover (bæsje).

 

Et bedre eksempel, i Call of Duty, som skal gjengi opplevelsen av å være en soldat i krig. Kjempegøy, fiendene oppfører seg bra, man rykker fram med medsoldatene, autentiske våpen, kjøretøy, hus og lokasjoner. Helt til helten man styrer kommer til en halvmeter høyt gjerde som han ikke kan hoppe over. Det er tydeligvis for mye forlangt for en soldat å kunne trå over et halvmeter høyt gjerde, og dermed svikter all den andre realismen. Jo mer realistisk spillet prøver å fremstå, desto lettere blir det å plukke feil i realismen, og dermed ødelegger man helhetsinntrykket.

Lenke til kommentar

Jeg spiller rainbow six, og synes realismen i dette er ganske bra...men kan hende at det bare er bra troverdighet da :dontgetit:

 

er vel ikke noe galt med at spill prøver og vere realistiske, det jeg liker med rainbow six er at de prøver og gjøre ting så realistisk som mulig.(selv om man f.eks. ikke klarer og hoppe så kommer jo det sikkert en gang i framtiden; R6 9 eller noe slikt kansje)

 

Ingen klarer og lage et perfekt spill, så hvorfor skal vi klage på de som ikke svarer til våre forventninger om realisme? Stor sansyndlighet for at de gjorde det beste de klarte...

 

Enten så liker man spillet, eller så gjør man det ikke...

 

Synes arkade vs simulator klaginga(begge veier) blir litt som mannen som likte flyspill og klaga på at det ikke var fly i need for speed.

Lenke til kommentar
Men det finnes jo ikke slike venstrehendte våpen..

UREALISTISK! :D

Steyren er den eneste som er riktig. Den er tilpasset venstre og høyrehåndsbrukere.

 

Det er ingen mp5sd5 i det spillet, men jeg stiller meg sterkt tvilende til dennes evne til å dempe en kule sin hastighet til under lydens hastighet.. ;)

Beklager, men mange våpen kan fåes som links.

og som sagt hvis du har våpnet i venstre hånda (skyter links)

så fyker hylsa ut på høyre side på normale våpen.

 

Jeg for fakta at Norske forsvaret har Ag-3 for links skytende,

men de er lite utbredt.

M4 er veldig enkel og modifisere til links faktisk,

hvis du studerer den nøye vil du se at den har utkaster på begge sider som kan brukes.

 

Og til den mp5sd saken...

http://www.hkpro.com/mp5sd.htm

and i quote:

 

"Key to the uniqueness of the SD suppressor is that it is coupled with a barrel that has 30 2.5 mm ports in it to drop supersonic bullets to subsonic velocity for even greater noise reduction. It is often confused, but shooting subsonic bullets in an MP5SD is a definite no-no for what is described in ballistic performance as the world's most expensive .380. The average reduction in velocity is 200 feet per second. You can thus see why subsonic is not a good idea, apart from the unreliability that you are introducing the gun as well. Supersonic always for the SD, but subsonic is in order for all the other muzzle mounted suppressors marketed by or manufactured for, HK submachine guns."

Lenke til kommentar
MrLee, Fortsatt er det urealistisk å holde våpen i venstrehånden så glovarme hylser flyr opp i trynet ditt.

jaja, jeg er links skytende.

Og jeg har skutt både ag-3 og mp5 og pistol og slikt,

og for det første går hylsa på en ag-3 5 meter fremover til høyre i en vinkel på

60 grader omtrent, på mp5 hopper den 1 meter ut til høyre.

på pistol "ramler" den bare ut omtrent.

hvid du klarer å få patroner i trynet er du rimelig "flink" og burde

holde deg langt unna noe som smeller høyere enn en volvo240

 

Eneste kjipe med å være links er at hvis jeg er uoppmerksom så kan

hylsene på ag-3 på vei ut sneie over tommelbaken min på høyre hånd... :D

Lenke til kommentar
Jeg spiller rainbow six, og synes realismen i dette er ganske bra...men kan hende at det bare er bra troverdighet da :dontgetit:

 

er vel ikke noe galt med at spill prøver og vere realistiske, det jeg liker med rainbow six er at de prøver og gjøre ting så realistisk som mulig.(selv om man f.eks. ikke klarer og hoppe så kommer jo det sikkert en gang i framtiden; R6 9 eller noe slikt kansje)

 

Ingen klarer og lage et perfekt spill, så hvorfor skal vi klage på de som ikke svarer til våre forventninger om realisme? Stor sansyndlighet for at de gjorde det beste de klarte...

 

Enten så liker man spillet, eller så gjør man det ikke...

 

Synes arkade vs simulator klaginga(begge veier) blir litt som mannen som likte flyspill og klaga på at det ikke var fly i need for speed.

jeg har hørt at unnskyldningen de brukte for ikke å ta med hopping i RB6 serien var at virkelige anti-terror grupper aldri gjorde noe som ville virke så negativt inn på evnen til å skyte nøykatig, selv i ett lite øyeblikk...mener å huske at de sa noe slikt når det første RB6 kom ut...(selv mener jeg det var fordi den selvlagde motoren deres ikke støttet det :p)

 

men på en annen side så liker jeg det....ikke noe av den usannsynlige CS hopp og sprett ;)

Lenke til kommentar
Når Quest for Glory tvinget spillkarakteren til å spise, drikke og sove for å overleve, gjorde det spillet mer realistisk, og det var en av de tingene som gjorde at spilleren identifiserte seg med spillkarakteren. Jeg vet ikke om spilleren hadde identifisert seg _mer_ med spillkarakteren om han også måtte drite og pisse, men for å være helt ærlig kunne jeg ikke tenke meg å finne det ut heller. Spillet het Quest for Glory, ikke The Matrix.

 

Om vi kan fortsette debatten uten å gjøre narr av andres spillpreferanser hadde det kanskje vært en fordel. Faktum er at vi er alle forskjellige, og om du kun liker spill blottet for en hver form for realisme, så er det helt flott for deg. Jeg liker litt av hvert og har ikke noe generelt behov for at alt skal være realistisk, men jeg klarer i alle fall å se at realistiske elementer har gjort underverker for en del av de spillene jeg liker å spille.

Heisann. Hvor har jeg gjort narr av dine og andres spillpreferanser? Det har jeg ikke. Jeg har heller aldri sagt at jeg foretrekker spill som er blottet for realisme. Du tillegger meg stråmenn.

 

Men uansett, originalposteren etterlyste mer realistiske spill, men det har kommet flere gode argumenter i debatten som har påpekt at troverdighet er viktigere enn at spillet er 100% realistisk.

 

Forøvrig, poenget mitt med tissingen og bæsjingen, som mest var ment som en spøk, er at fallhøyden for at elementer i et spill skal bli urealistisk er høyere dess mer realistisk spillet prøver å fremstå. Det er jo litt pussig at spillet velger at du må følge enkelte naturlover for menneskets overlevelse (spise), men glatt hopper over andre like viktige naturlover (bæsje).

 

Et bedre eksempel, i Call of Duty, som skal gjengi opplevelsen av å være en soldat i krig. Kjempegøy, fiendene oppfører seg bra, man rykker fram med medsoldatene, autentiske våpen, kjøretøy, hus og lokasjoner. Helt til helten man styrer kommer til en halvmeter høyt gjerde som han ikke kan hoppe over. Det er tydeligvis for mye forlangt for en soldat å kunne trå over et halvmeter høyt gjerde, og dermed svikter all den andre realismen. Jo mer realistisk spillet prøver å fremstå, desto lettere blir det å plukke feil i realismen, og dermed ødelegger man helhetsinntrykket.

Han etterlyser realistiske spill ja, ikke absolutt realisme, vil du absolutt realisme gjør du det i virkeligheten, jeg synes det er litt latterliggjøring å komme med, "skal man tisse og bæsje hele dagen da" og andre i mine øyne tåplige innsigelser, man trenger ikke å ha med absolutt alle aspekter ved livet, man trenger liksom ikke å skrive brev til dama i ett krigsspill, men det gjør ikke at selve spillet med en gang må være urealistisk på alle andre områder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva med America's Army? "Realisme" innpakket i et suverent multiplayerspill.

Best av alt, spillet er gratis! God grafikk, flott spillbarhet, masse brett og over 2 millioner spillere... Blir du skutt i hodet dør du kjapt, i føttene eller i kroppen - mindre bevegelsesfrihet, du kan også blø ihjel. Ingen medkits, egne medics i troppen din. ironsights, rekyl (ja, våpenet drar faktisk opp til høyre), avdrift på rakette, våpenklikk er kun noen av de "realistiske" egenskapene spillet innehar.

 

www.americasarmy.com

Endret av Amadeux
Lenke til kommentar
Hva med America's Army? "Realisme" innpakket i et suverent multiplayerspill.

Best av alt, spillet er gratis! God grafikk, flott spillbarhet, masse brett og over 2 millioner spillere... Blir du skutt i hodet dør du kjapt, i føttene eller i kroppen - mindre bevegelsesfrihet, du kan også blø ihjel. Ingen medkits, egne medics i troppen din.

 

www.americasarmy.com

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...