Gå til innhold

Noen som har prøvd E-magic Hd-hus?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ett hd-hus, bare lurte på hvordan de funket

 

komplett -usb/firewire

 

komplett s-ata -usb

 

Er de to aktuelle kanditane, jeg har to spøsrmål, på begge står det "self-powered" men det er oppgitt ganske lav strøm, så det jeg lurte på er om de også driver hardiskene? Slik at det eneste man trenger av tilkoblinger, er huset inn i usb, og harddisken inn i huset (altså man trenger ikke å koble strømforskyning av noen sort til hardisken).

 

Spørsmål to, på den s-ata tingen følger det med ett pci-kort, er det slik at huset kun tar p-ata, og kortet gjør at man kan ha s-ata inne i maskinene, eller trenger man kortet for å koble både s-ata og p-ata i huset, eller hva skjer?

 

Håper noen kan hjelpe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har den Emagic boksen med usb2/firewire og det fulgte med en egen strøm adapter som du plugger inn i boksen.

La meg få dette på det klinkene klare: det fulger med en kontakt som går fra støpsel til hd-huset, og du må koble den til datamaskinen, det er alt man trenger, mao den eneste kontakten man må ha med datamskinen er en usb/firewire-ledning?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har den Emagic boksen med usb2/firewire og det fulgte med en egen strøm adapter som du plugger inn i boksen.

La meg få dette på det klinkene klare: det fulger med en kontakt som går fra støpsel til hd-huset, og du må koble den til datamaskinen, det er alt man trenger, mao den eneste kontakten man må ha med datamskinen er en usb/firewire-ledning?

 

AtW

 

Ja,

Fra Emagic går det to ledninger(minimum):

1. Strømledning som kobles inn i veggstøpsel 220v

2. USB2/Firewire som kobles inn i PC'n.

 

Evt. kan man seriekoble videre med firewire porten slik at man får en lenke med harddiskenheter. Dette har jeg personlig ikke forsøkt da jeg kun har én enhet.

ok?

Lenke til kommentar
Jeg har den Emagic boksen med usb2/firewire og det fulgte med en egen strøm adapter som du plugger inn i boksen.

La meg få dette på det klinkene klare: det fulger med en kontakt som går fra støpsel til hd-huset, og du må koble den til datamaskinen, det er alt man trenger, mao den eneste kontakten man må ha med datamskinen er en usb/firewire-ledning?

 

AtW

 

Ja,

Fra Emagic går det to ledninger(minimum):

1. Strømledning som kobles inn i veggstøpsel 220v

2. USB2/Firewire som kobles inn i PC'n.

 

Evt. kan man seriekoble videre med firewire porten slik at man får en lenke med harddiskenheter. Dette har jeg personlig ikke forsøkt da jeg kun har én enhet.

ok?

Jupps, da er jeg med, tusen takk for svar, nå lurer jeg bare på det med skruene, er det strangt att nødvendig, eller er det bare en sikkerhet for at ting ikke skal gli alt for mye rundt når man bærer rundt på det (det jeg egentlig lurer på, trenger jeg å skru de fast om den bare ligger på bordet).

 

AtW

Lenke til kommentar
Sjekke den saken på dinside, der sto det at du måtte skru disken fast, er dette nødvendig eller bare en ekstra sikkerhet? (er så mye styr om man skal skyffle disker ut og inn ofte).

 

AtW

Nei, dersom du absolutt vil kan du bare droppe hele boksen faktisk og bare koble til selve bakplata m/interfacet rett på HD'n, det funker helt greit. Eller du kan bare la HD'n ligge løst inne i boksen. Har ingenting å si dersom du ikke har tenkt å frakte boksen rundtomkring.

Lenke til kommentar

Bare som en advarsel: jeg har 4!! forskjellige USB/firewire bokser her.... alle er for 5.25" enheter

 

Har en kjøpt hos itbutikken (790,-)

Har en som fulgte med en ekstern brenner (denne er kun usb - ikke firewire)

Har en Mag snowbox fra mpx.no (1350,-)

Har en e-magic fra OBS! (849,-)

 

Og jeg må ærlig innrømme at e-magic boksen er den desidert dårligste - kan nok nevne at jeg har vært serdeles uheldig da. Problemer:

 

-Ekstern strømforsyning liker jeg ikke.

-Strømforsyningen funka ikke så jeg måtte til OBS! og få byttet denne.

-Viften i boksen begynte å bråke etter 2 dager så denne har jeg koblet ut

-Kan ikke formatere harddisker når de er koblet til firewire med denne enheten.

-Kommunikasjonsproblemer mellom min bærbare PC og enheten ved firewire bruk. (tenk så kult det er å miste kontakt med harddiske når du kopierer filer på LAN f.eks)

-dårlig ytelse på firewire bruk (knapt 5Mb/sec!!!).

 

Men den funker helt fint på usb2 - men firewire suger vilt og kvaliteten er elendig i forhold til alle de 3 andre jeg har.

 

Mitt formål med boksen var: ha flere harddisker å bruke på min bærbare PC.

 

Har nå funnet en Kongeløsning på dette ;)

 

-Mag snowbox med diskskuffe i :D

-har så bare flere diskskuffer og disker og bytter ut etter hvilken jeg vil ha.

 

Mag snowboxen er nesten dobbelt så dyr - men verdt det:

 

-innebygd strømforsyning!!

-powerknapp i front

-eneste som har plass til diskskuffe (de andre er ikke dype nok).

-meget robust og har bra støtteben - oser av kvalitet sammenlignet med de andre

-MEGET stillegående vifte. (Passer bra sammen med min nesten lydløse bærbare pc).

-Ser lekker ut :p

 

Jaja - det var nå bare mine tanker :)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Bare som en advarsel: jeg har 4!! forskjellige USB/firewire bokser her.... alle er for 5.25" enheter

 

Har en kjøpt hos itbutikken (790,-)

Har en som fulgte med en ekstern brenner (denne er kun usb - ikke firewire)

Har en Mag snowbox fra mpx.no (1350,-)

Har en e-magic fra OBS! (849,-)

 

Og jeg må ærlig innrømme at e-magic boksen er den desidert dårligste - kan nok nevne at jeg har vært serdeles uheldig da. Problemer:

 

-Ekstern strømforsyning liker jeg ikke.

-Strømforsyningen funka ikke så jeg måtte til OBS! og få byttet denne.

-Viften i boksen begynte å bråke etter 2 dager så denne har jeg koblet ut

-Kan ikke formatere harddisker når de er koblet til firewire med denne enheten.

-Kommunikasjonsproblemer mellom min bærbare PC og enheten ved firewire bruk. (tenk så kult det er å miste kontakt med harddiske når du kopierer filer på LAN f.eks)

-dårlig ytelse på firewire bruk (knapt 5Mb/sec!!!).

 

Men den funker helt fint på usb2 - men firewire suger vilt og kvaliteten er elendig i forhold til alle de 3 andre jeg har.

 

Mitt formål med boksen var: ha flere harddisker å bruke på min bærbare PC.

 

Har nå funnet en Kongeløsning på dette ;)

 

-Mag snowbox med diskskuffe i :D

-har så bare flere diskskuffer og disker og bytter ut etter hvilken jeg vil ha.

 

Mag snowboxen er nesten dobbelt så dyr - men verdt det:

 

-innebygd strømforsyning!!

-powerknapp i front

-eneste som har plass til diskskuffe (de andre er ikke dype nok).

-meget robust og har bra støtteben - oser av kvalitet sammenlignet med de andre

-MEGET stillegående vifte. (Passer bra sammen med min nesten lydløse bærbare pc).

-Ser lekker ut :p

 

Jaja - det var nå bare mine tanker :)

Hmm, takk for tipset, men tror allikevel satse på eMagic, for det første er dens primere oppgave å la meg koble på disker en gang i blandt for backup, uten å måtte åpne kabinettet, dermed er bråk ikke særlig viktig. Og om det er noe galt med den så kan jeg alltis sende den inn på garanti, da jeg ikke trenger den 24/7.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har en emagic, funker fint, vifta støyer ikke enda, men det er ekstern strømforskyning. Kamerat sin vifte støyer, så det er noe de sliter med er jeg redd. Fw daysichaining (hvordan det da skrives) funker fint. Yttelsen er bedre enn usb 1 (jeg har ikke usb 2 på min maskin. Men den blir ikke så vannvittig varm, da den er av aluminium, og vifta går. Støyer ikke så mye heller den vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...