Gå til innhold

Opera kræsjer pcen


Jeeep

Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspiron 8200 med 512 mb ram og 2,2 ghz P4m som kjører windows xp home edition på norsk....

En gang i blandt når jeg surfer på nettet med Opera så fryser mus-pekern seg i ett par sekunder før den blir helt borte og det er umulig å gjøre noe med systemet(må ta ut batteri og strømkable for å starte på nytt igjen)...det skjer kun på visse sider som jeg kan ha det problemet med i noen dager og så blir det borte fra siden, blandt siden det har skjedd på så kan jeg nevne vg.no og sol.no...Dette problemet har jeg hatt i ett helt år nå...Er ingen spyware, virus el lignende som kjører, har sjekket det...har prøvd å oppdatere opera og windows osv flere ganger uten at det har blitt noe bedre...

Noen som har vært borte i problemet før el noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke hvilken opera-versjon du har. men du forteller at du har hatt problemet over ett år, så derfor antar jeg du har en ganske gammel Operaversjon. Gå til Opera sin nettside og last ned seneste versjon (7.23). Du kan bare installere den oppå den gamle. Da forsvinner nok problemet tenker jeg....

Lenke til kommentar

Skrev at jeg har prøvd å oppdatere opera og windows med de oppdateringer de har hatt å tilby(var i hvertfall det jeg mente)...har derfor prøvd med flere forskjellige versjoner av opera og har ennå det samme problemet.

Endret av Jeeep
Lenke til kommentar

dette løser nok ikke problemet ditt, men.... Jeg var en svoren tilhenger av Opera før. Mest på grunn av tre ting: Pop-up blokkeren - Muligheten til automatisk utfylling av skjemaer, passord og slikt - og til slutt hastigheten. Men etter hvert ble jeg så lei av at utrolig mange sider ikke vises riktig. Hvis du åpner en del nettsider både i Opera og IE6, så ser du etter hvert at det er utrolig mye man går glipp av. Så etter at jeg har innstallert Google Toolbar og Norton System Works på maskinen har jeg dekket behovet både for pop-upblokker og selvutfylling av skjemaer, passord o.s.v - så nå kan jeg heldigvis bruke Internet Explorer igjen. For når alt kommer til alt - er det den eneste nettleseren man kan stole på at viser alle sider på nettet riktig ( bare tenk på sider hvor det for eksempel er lyd, eller quick time-videoer, eller Windows media-videoer, java, activeX, osv, osv - ja, i det hele tatt er det en uendelig rekke med forkjellige ting som er helt håpløst å få til å fungere stabilt i andre nettlesere enn IE6)

Lenke til kommentar

Skjønner hva du sier, opplever til stadig at det er sider som ikke blir vist sånn som de skal i opera, men da åpner jeg det i ie i stedenfor, det at det åpner plugins på en bedre måte i ie er helt klart en fin ting, men er det ikke det som også er tema i en av rettsakene de har vært oppe i?...grunnen til at jeg bruker opera er at jeg faktikst vil være med og hjelpe fram en konkurent til ms i stedenfor å bare slenge ut med ord om at det hadde vært fint om ikke ms får monopol på alt...derfor har jeg også tenkt til å bytte ut windows med linux etter hvert...men det er egentlig ikke det denne tråden handler om...det er forresten ikke opera og andre nettlesere som ofte ikke stætter standaren, men ms som har fått så mange til å bruke deres prg som ikke støtter standaren, og derfor fungerer ie best til de sidene...

Lenke til kommentar
Skjønner hva du sier, opplever til stadig at det er sider som ikke blir vist sånn som de skal i opera, men da åpner jeg det i ie i stedenfor, det at det åpner plugins på en bedre måte i ie er helt klart en fin ting, men er det ikke det som også er tema i en av rettsakene de har vært oppe i?...grunnen til at jeg bruker opera er at jeg faktikst vil være med og hjelpe fram en konkurent til ms i stedenfor å bare slenge ut med ord om at det hadde vært fint om ikke ms får monopol på alt...derfor har jeg også tenkt til å bytte ut windows med linux etter hvert...men det er egentlig ikke det denne tråden handler om...det er forresten ikke opera og andre nettlesere som ofte ikke stætter standaren, men ms som har fått så mange til å bruke deres prg som ikke støtter standaren, og derfor fungerer ie best til de sidene...

 

Ser ikke poenget i å bruke en mye dårligere nettleser, bare for å støtte ikke-microsoft selskaper.Er vel enig i at Ms misbruker maktposisjonen sin vel mye - men jeg tror ikke løsningen er å gå ned i standard på programvaren man bruker av den grunn.. Selv om du har tenkt å gå over til Linux - så bruker du jo fortsatt Windows i øyeblikket - ikke sant?

Lenke til kommentar
hehe da er det sant så sant du seier ikke hva opera du har men det er nok bare den n00b instaleringå de eller har du bare føkka pcen din heilt

 

 

Det er helt ubegripelig det du skriver - hva med å ta et kurs i rettskriving?

eller slutte å spille CS og begynne å følge med i norsken. Virker de sidene dine i IE. Det kan hende at når du hadde Opera første gangen så satte du den opp med noen dumme innstillinger, og selv om du avinnstallerte det flere ganger ligger selve roten til Opera der fremdeles. Prøv å fjern alt av Opera fra pcen, registeret og alt.

Lenke til kommentar

Opera er på ingen måte en dårligere browser enn ie, den følger bare internasjonale standarder som blitt satt i motsetning til ms med sin ie hvor de lager sine egne versjoner av disse standardene...

jeg har fjernet prg helt fra pcen, i registeret osv...det var vel så og si det første prg jeg innstalerte når pcen var ny også...opplevde også å få en blue-screen når jeg satt inn en cd etter at pcen hadde fryst seg i går, første gang jeg har opplevd det med win-xp

Lenke til kommentar
så nå kan jeg heldigvis bruke Internet Explorer igjen. For når alt kommer til alt - er det den eneste nettleseren man kan stole på at viser alle sider på nettet riktig ( bare tenk på sider hvor det for eksempel er lyd, eller quick time-videoer, eller Windows media-videoer, java, activeX, osv, osv - ja, i det hele tatt er det en uendelig rekke med forkjellige ting som er helt håpløst å få til å fungere stabilt i andre nettlesere enn IE6)

Ingen browser enn viser mere feil enn IE, dette fordi den ikkje følger gitte

standarder for web... har man jobbet med webutvikling vet man dette, koder

man etter w3c - standard vil man som regel bestandig få feil noen i IE.

Dette fordi MS prøver å lage sine egne standarder (som vanlig).

 

Opera viser websider slik som de skal være, vises de rart er det pga at

det er en idiot som ikkje har peiling som har laget sidene. Websider skal

kodes etter W3C-standarden og deretter tilpasses slik at de fungere i IE.

 

Om du begynner å se litt dypt i IE vil du se at den er latterlig dårlig,

gjelder brukervennlighet, brukerstyrt stilark, sikkerhet etc.

 

Oppsummert = Websider som ikkje vises bra i Opera, Mozilla, er utviklet

av en "webutvikler" som ikkje har hørt om W3C, dvs en som bør finne

seg en ny jobb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...