Gå til innhold

Prescott går fra C0 til D0 stepping!

Gef

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fant dette pdf. dokumentet på Intel sin nettside, der de snakker om en ny stepping til Intel som skal komme ut. Dette ser virkelig litt lyst ut allikevel! :D

Les selv

Link: http://developer.intel.com/design/pcn/Proc...rs/D0103854.pdf

Link til hvor jeg fant dette: http://developer.intel.com/design/pcn/Processors/

For dere som ikke kan åpne pdf filer, så tar jeg ned punkta på hva som skal være endra fra den "gamle" C0 steppingen til den nye D0.

- CPUID will change from 0F33h to oF34h

- D-0 will incorporate planned power optimizations to enable speed enhancements

- D-0 is pin compatible with C-0

De nye steppingene:

P4E 2.8GHz SL7E2

P4E 3.0GHz SL7E3

P4E 3.2GHz SL7E4

:D

Endret av Gef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge The Inq. så skal Prescott ha masse finesser som blir skrudd på etter hvert. Det ble ikke spesifisert nøyaktig ha slags finesser, men så langt jeg husker ble det hintet til noe lignende speedstep/cool n quiet. Fant dessverre ikke igjen linken.

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

cool n quiet skal nok bli en utfordring på dette tidspunktet

Skrevet (endret)

Jeg er glad at Intel endelig har fått fikset litt på P4E, det trengte de virkelig ettersom de mistet endel av folket som skulle kjøpe Prescott når den kom ut, de som ble sjokkert over varmen! Nå gjenstår det bare å se hvordan det funker! :D

*Overklokking* :)

Endret av Gef
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet (endret)

så lenge varmeproblemet er der så...

jeg har uansett tenkt til å vente en god stund før jeg eventuelt investerer i prescott.

er jo litt småkomisk med div kommentarer fra testsider som spør seg om intel planlegger at boxed versjonene av prescott skal komme med vannkjøling.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Skrevet (endret)

Venter på socket T før jeg invisterer i Prescott jeg...sto i tvil om jeg skulle bare kjøre på å velge èn av de Prescott CPU'ene som er ute nå (socket 478). Men jeg endte opp med å bestille en P4 3.0GHz NW istedenfor ;)

Endret av Gef
Skrevet

Flott, har ventet på at Intel skal gi ut en ny "P4C" som kan klokkes som en gal mann :)

ThomasM : boxed vannkjøling hadde ikke skadd, men det trengs nok ikke, til de nye ihvertfall.

Skrevet
Flott, har ventet på at Intel skal gi ut en ny "P4C" som kan klokkes som en gal mann :)

Tja min P4C 2.8 fra Komplett.no kjører jeg på 3.5 Ghz...

Hardware sin 2.8E ES ble klokka til 3.8GHz med standard vcore. Hk'et som antakeligvis stoppet det hele. Lurer på hvordan de nye kommer til å gjøre det! :D

*exited*

Skrevet
Hardware sin 2.8E ES ble klokka til 3.8GHz med standard vcore. Hk'et som antakeligvis stoppet det hele. Lurer på hvordan de nye kommer til å gjøre det! :D

Vi hadde en 3.2 GHz ES Prescott.

Uansett er det på tide at det kommer en ny stepping og vi får håpe at Intel retter varmeproblemene med Prescott. Personlig ville jeg ikke vurdert Prescott før den kom over på Sokkel T. Hadde valgt Northwood over Prescott uten tvil.

Skrevet (endret)
Nesten. Den fikk feil ca etter en time. (2 x Prime 95, maximize heat, power consumption).

Det var nok pga. vcore droppet dere fikk, tviler litt på at det var CPU'en som gjorde det, tror det var hk'et som gjorde det ustabilt.

Endret av Gef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...