Glipp Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Hei... det er noe merkelig med min cpu.. ok.. jeg har vannkjøling... når jeg starter pcen min så ligger den på 15 C.. så etter noen min 25C som den ligger på hele tiden ( med vifter ).. MEN!!!! Hvis jeg restarter pcen min, samme når å hva.. bare at jeg restarted pcen, så øker cpu tempen til 40C KONSTANT med MAX vifter.. hvi jeg slår de av kan den komme i 45 -50C EHHHHHH!!!!!!!!!! ??????? å samme hvor lang tid viftene står på så enten står den på 40C eller ØKER!!! Hva i ****** er årsaken til at detter skjer ????
Gef Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 (endret) Ro ned bruken av utropstegn og spørsmålstegn, også smileys! Om du bruker mange utropstegn og spørsmålstegn blir du ikke sett på som seriøs. Unngå å bruke mer enn ett spørsmålstegn eller utropstegn, og ikke sett utropstegn og spørsmålstegn rett etter hverandre. Endret 9. februar 2004 av Gef
Kultom Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 kanskje på tide å skaffe extern målings utstyr bare for å være sikker. Evtentuelt prøv ny bios.
Glipp Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 Ro ned bruken av utropstegn og spørsmålstegn, også smileys! Om du bruker mange utropstegn og spørsmålstegn blir du ikke sett på som seriøs. Unngå å bruke mer enn ett spørsmålstegn eller utropstegn, og ikke sett utropstegn og spørsmålstegn rett etter hverandre. ok ok sorry for det
LEFZE^ Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 tror ikke det er noe å bekyrmre seg over, siden ingenting begynner å smelte/brenne opp før det kommer opp i 60-80C:)
Glipp Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 kanskje på tide å skaffe extern målings utstyr bare for å være sikker. Evtentuelt prøv ny bios. kan alltids prøve bruker forresten ABIT EQ måleren som jeg fikk med i ABIT cd'en min
Glipp Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 tror ikke det er noe å bekyrmre seg over, siden ingenting begynner å smelte/brenne opp før det kommer opp i 60-80C:) jojo det er jo sannt.. men allikavell rart at den skal øke så mye, bare ved en restart
Gef Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Bruk speedfan til å måle temps med. Det mest nøyaktige programmet jeg har brukt. Hvis ikke kan en ekstern tempmåler være god å ha
Glipp Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 Bruk speedfan til å måle temps med. Det mest nøyaktige programmet jeg har brukt. Hvis ikke kan en ekstern tempmåler være god å ha bruker den å den viser det samme
Simen1 Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Tydelig en programvare-feil (aner ikke om det er bios, os eller hva som er feilkilden) Ta finger-testen selv så kjenner du på temperaturen.. Kjenn på aluminium'et på disken (altså på de sort-lakkerte sidene eller bunnen, og ikke på det tynne stål-lokket.) Kaldt = under ca 33 'C Lunka = 34-39 'C Småvarmt = 40-45 'C VARMT = 46-50 'C Brenner du deg på fingeren så er det over 50 'C.
LiQuID Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 (endret) Du svarte på hva slags hovedkort du hadde mens jeg skrev posten min, hehe, men det er nok kanskje som Simen1 sier, at det kan være noe feil med programvaren du bruker. Endret 9. februar 2004 av LiQuID
Glipp Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 Tydelig en programvare-feil (aner ikke om det er bios, os eller hva som er feilkilden) Ta finger-testen selv så kjenner du på temperaturen.. Kjenn på aluminium'et på disken (altså på de sort-lakkerte sidene eller bunnen, og ikke på det tynne stål-lokket.) Kaldt = under ca 33 'C Lunka = 34-39 'C Småvarmt = 40-45 'C VARMT = 46-50 'C Brenner du deg på fingeren så er det over 50 'C. hvis du mener vannblokka så er den lunka... å da som du sa 34 -39C å min er på 38C akkurat no.... så rart bare etter 1 gangs restart
Glipp Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 (endret) Sorry... du svarte på hva slags hovedkort du hadde mens jeg skrev posten min, hehe, men det er nok kanskje som Simen1 sier, at det kan være noe feil med programvaren du bruker. bruker ABIT NF7-S v2.0 EDIT: Endret 9. februar 2004 av *Magnus*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå