above Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Hei Jeg har nettopp bygget pc til min far. Alt kommer på og alle ledningene er koblet til, men skjermen kommer ikke på. Jeg har kobla til skjermkortet, men skjermen kommer ikke på Hva kan dette være?? Jeg har prøvd 2 andre skjermer, men problemet er framdeles der. Ternger velldig for svar.. Takker for gode svar Mvh Ostebu
unwill Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Noen spessiell grunn at du trenger svar så veldig fort da? Første spørsmålet mitt er om maskinen booter ? (hører du den beep?)
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Noen spessiell grunn at du trenger svar så veldig fort da? Første spørsmålet mitt er om maskinen booter ? (hører du den beep Ja, jeg hører den booter "beep"
potetskrell Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Ta e n titt i manualen som fulgte med hovedkortet, der står det om cmos.. Selv om jeg neppe tror det er prooblemet.. Hvordan er oppsettet?
johanf Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Er kabelen putta i riktig port? Har du to skjermporter, en på hovedkort og eksternt kort, kan det være DET som er problemet. _ johanf
Elessarsi Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 resette CMOSEN eller bios om du vil, plerier å fungere
jha85 Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Hadde samme problemet sjølv. var berre og reseta CMOS'en, men når du tar ut biosbatteriet trykk(hold inne) powerbutton for og væra sikker på at alt strøm som ev. ar igjen blir borte
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 (endret) Hadde samme problemet sjølv. var berre og reseta CMOS'en, men når du tar ut biosbatteriet trykk(hold inne) powerbutton for og væra sikker på at alt strøm som ev. ar igjen blir borte Når jeg gjorde dette så startet jeg maskina igjen og da kom det, beep-beep-beep ...... etter hverandre. Hva i all verden er det nå som har skjedd?? Endret 6. februar 2004 av OSTEBU
unwill Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 sjekk gjerne hovedkort-manualen om beepingene... har du ikke det kan du sjekke på nettet. Forskjellige kombinasjoner av lange og korte beep skal fortelle deg hva som er galt.
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 sjekk gjerne hovedkort-manualen om beepingene... har du ikke det kan du sjekke på nettet. Forskjellige kombinasjoner av lange og korte beep skal fortelle deg hva som er galt. Fant ingenting i manualen Kan du gi meg et stikkord slik at jeg kansje kan finne det letter`????
Axefjord Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Hvis noen har rørt Cpu (prosessoren), kan det være det som er problemet. Da kan du bare ta cpu'en ut og sette den inn igjen. Hvis du ikke er kjent i en pc, burde du la noen som kan dette gjøre det.
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Jeg fant det ut, det var ram, jeg prøvde med min pc`s ram og da funka det
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Men nå starter maskina på nyt igjen, hele tiden. Jeg kan velge om jeg vil starte maskinen i sikkerhetsmodus eller på vanlig måte. Uansett ha jeg velger av de så starter bare maskinen på nytt igjen. Hva kan dette være???
Duqe Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 (endret) Men nå starter maskina på nyt igjen, hele tiden. Jeg kan velge om jeg vil starte maskinen i sikkerhetsmodus eller på vanlig måte. Uansett ha jeg velger av de så starter bare maskinen på nytt igjen. Hva kan dette være??? Kan fremdeles være rammen som er installert feil prøv med en rambrikka av gangen på alle bankene, kan hende at du vil finne en bank der maskinen ikke rebooter hele tiden. Men windows kan og være defekt, prøv å installer på nytt! Endret 6. februar 2004 av duqe77
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Jeg greide å se at Windows er på maksina.. Men hvordan skal jeg greie å boote da?? Min far må ha alle de tingene som ligger på harddisken. Jeg satt ramen i en annen slott, men det var det samme problemet. Hva må jeg gjøre?
Duqe Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Jeg greide å se at Windows er på maksina.. Men hvordan skal jeg greie å boote da?? Min far må ha alle de tingene som ligger på harddisken. Jeg satt ramen i en annen slott, men det var det samme problemet. Hva må jeg gjøre? Har du prøvd hver eneste rambank med hver av brikkene? Hva med å prøve en anna harddisk med som kan bootes eller en diskett?
unwill Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Eller så kan det jo være strømforskyndingen som ikke leverer nok strøm som får den til å reboote.
HamiltonII Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Du har bygd en ny PC,men bruker en gammel windows innstallasjon? Mulig jeg tar feil men har prøvd det samme selv med mindre hell,så det er mulig det er det som gjør at den rebooter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå