Gå til innhold

Z-680 eller Klipsch 5.1 Ultra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror GigaWorks er hakket bedre enn Logitech z-680 ----btw gigaworks har 7 sattelitter og 700w !

700 watt my ass. Har logitech z680 og det er heller ikke mye 505 watt i det som logitech påstår. Tror nok de effektene oppgis i det som jeg kaller rompewatt for å lokke smågutter i komfermasjonsaldren til å kjøpe for å kunne skryte. Det er peakverdier på en frekvens på 1kz over noen mikrosekunder.

 

Men over til noe annet, mangler ikke creative anlegget digitaldekodere og fjernkontroll? 7.1 er ikke noe stort pluss over 5.1, ikke blir det spesiellt bedre filmlyd og de to ekstra satelittene er vanskelig å plassere på datarommet. De fleste datarom er jo ikke så store. Klipsch anlegget er vel marginalt bedre på musikk, men ikke på film og på spill. Bassen er ikke noe bedre, det er litt mere detaljer diskanten. Ville heller ikke kalt klipsch noe hifi, og vil man ha virkelig god lyd kvalitet på pcen så kjøper man seg heller et godt headsett.

Lenke til kommentar
Tror GigaWorks er hakket bedre enn Logitech z-680 ----btw gigaworks har 7 sattelitter og 700w !

700 watt my ass. Har logitech z680 og det er heller ikke mye 505 watt i det som logitech påstår. Tror nok de effektene oppgis i det som jeg kaller rompewatt for å lokke smågutter i komfermasjonsaldren til å kjøpe for å kunne skryte. Det er peakverdier på en frekvens på 1kz over noen mikrosekunder.

 

Men over til noe annet, mangler ikke creative anlegget digitaldekodere og fjernkontroll? 7.1 er ikke noe stort pluss over 5.1, ikke blir det spesiellt bedre filmlyd og de to ekstra satelittene er vanskelig å plassere på datarommet. De fleste datarom er jo ikke så store. Klipsch anlegget er vel marginalt bedre på musikk, men ikke på film og på spill. Bassen er ikke noe bedre, det er litt mere detaljer diskanten. Ville heller ikke kalt klipsch noe hifi, og vil man ha virkelig god lyd kvalitet på pcen så kjøper man seg heller et godt headsett.

Headsett blir vel ikke det samme som høytalere eller hva..

 

Headsett er vel bra til sitt bruk, men erstatter selvsagt ikke gode høytalere nei

 

Jeg og ville heller ha anbefalt Klipsch enn Logitech..

 

Creative er bra nok også, men 700w effekt på gigaworks er nok tvilsomt da

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Gode headsett som grado kan erstatte det aller meste av høytalere med hensyn til lydkvalitet. Men det er jo såklart en helt annen opplevelse med lyd fra en høytaler. Trådstarter ville jo vite hva som var best, av disse to villejeg bare påpeke at lydkvaliteten fra disse to settene er langt fra virkelig god hifilyd på musikk. Men til pc bruk med mye mp3, spilling og film så får du virkelig mye lyd for pengene. Tror som flere andre påpeker at man nok nesten må over 10 lapper for å få en pakke med høytalere, surroundforsterker og alt for å komme over lydopplevelsene disse to anleggene kan presentere.

Lenke til kommentar

Har en kammerat med Megaworks 550D og en med Logitech Z-680 og jeg hadde før Z-560. Har nå Klipsch Promedia 5.1. I mine ører så skjønner jeg ikke at det er noe å diskutere hva som er best. Klipsch er jo mange hakk vassere en resten. Selv så stolte de er, så må de innrømme at de skulle heller kjøpt Klipsch selv om det hadde kosta en lapp eller to ekstra.

Lenke til kommentar
Hehe, hadde jeg hatt ubehagelig mye penger liggende rundt omkring hadde det ikke vært noen sak, hadde gått for ordentlige hi-fi componenter, men, ettersom budsjettet mitt er begrenset til 3000-3500 så ser det mer og mer ut som om det kanskje blir Creative GigaWorks... Har lest et par reviews der de konkluderte med at de er bedre men dyrere enn z-680, men siden jeg ikke trenger den digitale dekoder saken creative lager er de faktisk noen hundrelapper billigere enn Z-680, og da er det vel ikke lenger så mye tvil ;) så var det bare å vente på at de faktisk dukker opp i nettbutikkene  :yes:

Har selv 680, de rocker, og jeg har problemer med å tro på at 2k prisforkjellen til klipsch kan forsvares om man ser på 'value for money'.

 

Btw, hvorfor trenger du ikke den digitale dekoderen? Du har en fra før av elns?

Endret av jasco
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hallo.

 

Kommer en svak transformatordur fra suben min og. Har ProMedia 2.1 vel å merke. Er det flere her som kjenner til dette? Skal det være slik??

 

Jepp, jeg kjenner til dette. Har det selv.. og det går vist igjen på de aller fleste 2.1. Fikk byttet min med en ny uten at det hjalp.

Skal det være sånn? Nei, men det er sånn :hm: Mulig litt smeltelim på trafoen hadde løst problemet. Men det forstyrrer meg ikke i daglig bruk så jeg bryr meg ikke mer om det.

Lenke til kommentar

Da jeg har pc'en og Promedia settet på soverommet så ble det litt for plagsomt med denne duringen om natta. Så derfor klippet jeg strømledningen i to på midten og satte på en vanlig strømbryter fra classer’n. Strømledningen er lang nok til at jeg kan få ledningen hvor kontakten er opp på pulten. Og det fungerer faktisk veldig bra.

 

Om jeg må slå på/av nok et apparat så går det greit det! :thumbup:

 

PS! Og lyden er fortreffelig!

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...