Gå til innhold

Z-680 eller Klipsch 5.1 Ultra?


Anbefalte innlegg

Vet jeg har postet en liknende post tidligere, men har nå fått litt mer klarhet i hva det er jeg er ute etter:

 

Et virkelig bra 5.1 (eller mer) sett til PC, som skal brukes til spill, musikk og DVD (ikke nødvendigvis prioritert i den ordnen)

 

Etter det jeg har lest er det tre sett som fremstår som muligheter:

Logitech Z-680

Klipsch Promedia 5.1 Ultra

Creative GigaWorks S750 (outsider, ikke helt sikker på 7 satelitter)

 

Hva ville dere anbefalt? Og, hvor kan jeg få kjøpt Klipsch høytalererne? Har forsøkt å sende mail til Audiocompaniet men har ikke fått svar på hverken pris eller tilgjengelighet...

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg sitter selv med Klipsch ProMedia 5.1 og kan så absolutt anbefale deg å gå for et slikt sett!

 

Har du prøvd å gjøre et katalogsøk på Gule Sider på nettet? Jeg fant da:

 

Audiocompaniet AS Darres g 2 0175 Oslo........ 22 11 68 70

- Telefaks.................................... 22 11 68 71

 

Prøv å ring dem i arbeidstiden.

 

Det var det jeg gjorde og var usannsynlig heldig! Jeg kjøpte dem for et år eller to siden, rett etter et "datamøte" hvor Klipsch sine høytalere vistnok hadde blitt vist frem. Da hadde dem en fin introduksjonspris på disse høytalerene. Det var et innlegg om "den lave prisen" for en god tid tilbake her på forumet. Da var jeg en av dem heldige som fikk dem til en grei pris.

 

Så, ring dem og hør hva de kan tilby deg.

 

Lykke til med valget...

 

Ice T.

Lenke til kommentar

Har hatt begge.. først z-680

problemet var at det suste en irriterende høyfrekvent lyd fra satelittene.

Hørte at man kunne få byttet en del som ville bedre på dette.. men jeg hadde allerede den nyeste delen så all susinga kunne ikke fjernes.

Har pc'n på et stille soverom så klarte det ikke i lengden..

Kjøpte derfor Klipsch som jeg hadde hørt så mye om.. dog 2.1 anlegget.

Syntes det var en deilig lyd i starten.. men har merka etterhvert at det ikke er like mye trøkk i dem.. kan ikke spille like høyt som logitech sine uten at det skurrer.

En annen sur ting er at på dette anlegget durer suben konstant om den er på! :(

 

Trodde Klipsch var det "perfekte" for pc'n.. men venter ennå på en test som sier "like bra eller bedre enn anlegget i stua!"

 

Begge er forøvrig gode.. z680 for trøkk disco og effekter og dyp bass

Klipsch for variert musikk og spill men ikke skru for høyt..

Lenke til kommentar
Har hatt begge.. først z-680

problemet var at det suste en irriterende høyfrekvent lyd fra satelittene.

Hørte at man kunne få byttet en del som ville bedre på dette.. men jeg hadde allerede den nyeste delen så all susinga kunne ikke fjernes.

Har pc'n på et stille soverom så klarte det ikke i lengden..

Kjøpte derfor Klipsch som jeg hadde hørt så mye om.. dog 2.1 anlegget.

Syntes det var en deilig lyd i starten.. men har merka etterhvert at det ikke er like mye trøkk i dem.. kan ikke spille like høyt som logitech sine uten at det skurrer.

En annen sur ting er at på dette anlegget durer suben konstant om den er på! :(

 

Trodde Klipsch var det "perfekte" for pc'n.. men venter ennå på en test som sier "like bra eller bedre enn anlegget i stua!"

 

Begge er forøvrig gode.. z680 for trøkk disco og effekter og dyp bass

Klipsch for variert musikk og spill men ikke skru for høyt..

Heh, du kan jo ikke sammenlikne lydtrykket i 2.1 med et 5.1 anlegg! Selvfølgelig oppleves logitechen som mer høyttspillende da!

Lenke til kommentar
Bør vel nevnes at 5.1 Ultra har en vesentlig kraftigere sub enn 2.1 systemet da

ja leste det nettop.. hmm kan dette være "mitt" anlegg :D

Men ****** sånn during fra høytalere når det skal være stille irriterer meg max! :no:

montro om det kan være retta på.. :roll:

Lenke til kommentar

Hei immo!

 

Jeg er støtter cdrom her, naboene mine kan skrive under på at 5.1 settet mitt har trykk så det holder...!

 

Av og til når jeg finner musikk som jeg liker, så har jeg satt opp lyden så pass at gulvet, veggene og til og med vinduet har vibrert! På veggen ut mot gangen, danset mer eller mindre diverse pyntetallerkner og slikt etter rytmen i bassen - de jeg bor sammen med har ikke alltid vært like glad i meg når jeg har tatt ut rundt 3/4 av hva dette settet kan yte!

 

Har ikke merket noe til skurring eller uklar lyd, selv under høyt nivå! Nå må det sies at jeg spiller mest div. trance på PC'en da, sammen med å se på TV når jeg ønsker det...

 

Så jeg tror det 2.1 settet mangler en del av det "trøkket" jeg føler 5.1 settet kan tilby.

 

Mvh,

 

Ice T

Lenke til kommentar

immo, jeg aner faktisk ikke noe særlig om det er noe during i sub'en når den "ikke er i bruk".

 

Når PC'en min står på, så har jeg "musikk" på i bakgrunnen mens jeg surfer eller hva jeg enn gjør når PC'en ikke brukes til spilling eller TV-titting.

 

Jeg kan ikke ha PC'en på når jeg sover, fem Enermax kabinettvifter m.m. gjør det til en umulighet dessverre...

 

Sjekk i nabolaget om noen har disse settene som innlegger ønsket å vite mer om og bare lytt og noen dager senere har du et Klipsch 5.1-sett på vei til deg i posten... :yes:

 

Mvh,

 

Ice T

Lenke til kommentar

Takk for overraskende mye respons :)

 

Et par spm (ser at Klipsch visstnok er kongen på kvalitets fronten)

Hvor mye koster Klipsch 5.1 settet? trenger ikke den digital dekoder saken (lydkortet mitt fikser det).

Og har noen hørt Creative 7.1 settet? Har lest gjennom hardware.no sin test, ser jo ikke så værst ut, og kan få's på nettet til litt over 3000kr så det er jo ikke så værst...

 

Vennlig Hilsen

Benjamin (som nettop så matrix for 7. gang og virkelig vil ha bedre høytalere)

Lenke til kommentar

Enda en stemme for Klipsch settet her! Har 5.1 settet, og hvis du sitter foran maskina med disse og skrur opp lyden litt vil jeg nok påstå at du skjønner hvorfor de får sånn skryt. Jeg har funnet meg et behagelig lydnivå på rundt 50% der jeg holder meg "til daglig", men fyrer av noen salver innimellom. Og da kjennes det over hele rommet. Bassen går så dypt at det virkelig rister i bein og marg ;)

 

Jeg kjøpte mine av PureBeat i Tønsberg. Ypperlig service og trivelig betjening. Har desverre ikke mailadressen, men anbefaler et kjapt søk, da de også var kjappe til å levere.

 

EDIT: For å svare på spørsmålene over. 5.1 settet koster litt over 5 høvdinger. Dette er standardsettet, ikke ultra eller digital.

 

Jeg har ikke hørt dette GigaWorks settet, men hadde MegaWorks før. Det var ikke i nærheten av Klipsch settet.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Det er vissnok Klipsch Tyskland som står for den europeiske versjonen. I følge Audiocompaniet røper de svært lite om leveringsdato. Sist gang audiocompaniet fikk inn det vanlige 5.1 settet fikk alle som stod på venteliste rabatt ved kjøp. Kosta da 4300,- i stedet for "ett eller annet". Du kan også melde deg som interessert og få tilsendt info per mail når ting begynner å rulle.

 

Audiocompaniet er også hyggelig å ha med å gjøre. Fikk bytta inn 5.1 settet mitt i et nytt uten at de sjekket det, men desverre fikk jeg et sett med akkurat samme problem. De mener de kan fikse det selv, men da jeg spurte om det var mulig å bytte det inn i et sett Ultra med eventuelt mellomlegg sa de: "Alt kan diskuteres". Dette er nå ett år etter at jeg kjøpte det!

 

Edit: De mente også at de som kjøper vanlig 5.1 nå kan bytte inn mot Ultra seinere dersom det var ønskelig!!!

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...