Gå til innhold

Problemer med Hercules 9800 Pro!


drno21

Anbefalte innlegg

Ok nå er jeg veldig lei meg! :no: I dag når jeg spilte Unreal II så sluknet sjermen min det vil si at sjermkortet mitt på en eller annet måte slå seg av midt under spillets gang mens resten av maskinen fuket fint, det vil si Prosessor og kabinettviftene! :) Dette bærte meg til å holde powerknapen i noen sekunder (har ikke reeset) og slå P`C`en i gjen! Fikke ingen feilmeldinger når jeg kom inn i windows. dette er veldig irriterende pga at sjermkortet er 3 uker gammelt! :) Dette skjer ikke med jevne mellomrom men har skjedd ca 3 ganger i løpet av den tiden jeg eide kortet!

 

Lignende har skjedd i NFSU og Halo. Jeg har 3 kabinettvifter der et av dem blåser kald luft rett på kortet og de andre drar ut luften ut av kabinettet! Jeg har jo tross lat en kganske liten kabinett men 400 Watt PSU! :thumbup: Hva kan være problemet? Trenger hjelp!!!

 

Er det noen av dere med Hercules 3D Prophet 9800 Pro som har opplevd lignende problem? har klokket litt men uten å applaye den nye settingen! Core: 378 Memory: 338 NB! Kortet er kjøpt på Elkjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse Radeon kortene blir veldig varme ved spilling.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve å ta sidedøren av kabinettet og eventuelt sette en vifteovn som blåser bare kald luft inn.

 

Dersom feilen fortsatt oppstår så har jeg ville prøvd nye drivere, dvs en annen versjon en den du har nå.

 

Dersom feilen fortsatt oppstår så send kortet i retur.

Lenke til kommentar

er dette i alle spill ?

kommer det rar lyd først,eller bare svart skjerm !

du kan jo prøve og sette agp til x4 i smartgart og fastskriv av..

kansje ditt hk ikke støtter agp x8 eller fastskriv

 

skjermen blir svart,men det grønne lyset går over til gult på skjermen(ingen signal) !

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Ok nå er jeg veldig lei meg! :no: I dag når jeg spilte Unreal II så sluknet sjermen min det vil si at sjermkortet mitt på en eller annet måte slå seg av midt under spillets gang mens resten av maskinen fuket fint, det vil si Prosessor og kabinettviftene! :) Dette bærte meg til å holde powerknapen i noen sekunder (har ikke reeset) og slå P`C`en i gjen! Fikke ingen feilmeldinger når jeg kom inn i windows. dette er veldig irriterende pga at sjermkortet er 3 uker gammelt! :) Dette skjer ikke med jevne mellomrom men har skjedd ca 3 ganger i løpet av den tiden jeg eide kortet!

 

Lignende har skjedd i NFSU og Halo. Jeg har 3 kabinettvifter der et av dem blåser kald luft rett på kortet og de andre drar ut luften ut av kabinettet! Jeg har jo tross lat en kganske liten kabinett men 400 Watt PSU! :thumbup: Hva kan være problemet? Trenger hjelp!!!

 

Er det noen av dere med Hercules 3D Prophet 9800 Pro som har opplevd lignende problem? har klokket litt men uten å applaye den nye settingen! Core: 378 Memory: 338 NB! Kortet er kjøpt på Elkjøp!

Hei.. jeg å har kjøpt mitt herc kort på tilbud på elkjøp ( 3700'- ) :p:p funke som ****** t mæ :ermm:

Synes disse problemene høres litt snodig ut... men vet desverre ikke hva det kan være . . . .

Lenke til kommentar

Joda HK mitt støtter 8X ettersom det står på papiret og ettersom GeForce 4 Ti 4200 8x var insatlert på HK før Radeon 9800 Pro. Alt fuket fint når jeg hadde GeForce 4Ti 4200!. Og ja det skjer i de fleste spillene! Det er god kontakt mellom skjermen og sjermkortet! :) Og det piper litt når jeg spiller NFSU! :thumbdown:

Endret av drno21
Lenke til kommentar

Takker for svar! :D Har jo tre kabinettvifter, men kabinettet mitt er jo så knøttlite at jeg nesten vurderer å kjøpe et støre kanske et Cheftec eller hva det enn heter! Er det noen foressten som vet om kjølingen på de Hercules XT kortene er gode! Har sett bilder av det og viften dekker jo nesten hele kortet! Tenkete hvis jeg får pengene tilbake og legger på 1000 Kr så få rjeg kjøpt et XT kort av samme produsent! :yes:

Endret av drno21
Lenke til kommentar
sjekk om du har satt skjermkortet gått nedi agp porten :ermm:

hmmm. dette er en av de første postene jeg ser med feil på Et Hercules skjermkort. sikker på at du ikke har det VELDIG varmt i data'n din da? dårlig "air flow" og ingen kabinetvifter og slikt? syns dette var rart. jaja Hercules kan vel ha feil de og.... :) som alle andre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...